Samsung UE55JU7005 vs Samsung UE55JS8005 Något måste vara skevt?

Permalänk
Medlem

Samsung UE55JU7005 vs Samsung UE55JS8005 Något måste vara skevt?

Priset på dessa två ligger just nu på samma nivå, det måste ju blivit helknas i prissättningen väl?? För är inte JS8005 en mycket bättre tv?

Permalänk
Inaktiv

Ser ingen större skillnad. Hur skulle ena vara bättre menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Ser ingen större skillnad. Hur skulle ena vara bättre menar du?

"Nano Crystal Color och 10-bitarspanel för enastående bildkvalitet" Det har väl inte 7005:an?

Permalänk
Inaktiv

@Songless: Hmm ja, 8005 verkar vara tunnare också. Jag misstänker att 8005 är en direkt efterträdare till 7005, därav det i princip identiska priset. Jag misstänker prisras på 7005 följt av slutförsäljning på den modellen snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

@Danne_485: Hmm ja, 8005 verkar vara tunnare också. Jag misstänker att 8005 är en direkt efterträdare till 7005, därav det i princip identiska priset. Jag misstänker prisras på 7005 följt av slutförsäljning på den modellen snart.

Kollar man på betäckning så tror jag snarare att de tillhör samma generation men att det blivit osync i prissättningen då bägge funnits med ett tag. Kan ha fel dock men det är vad jag tror. Däremot håller jag med dig om att 7005 kommer rasa i pris. Ett pris runt 10 k eller kanske till och med under är nog att vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

Båda är samma generation och det märks på bokstaven J. 2014 var det H, 2013 var F, E, D, C, B, A och så vidare.

JS8005 är den bättre TV:n på alla punkter och det är steget ovanför JU7005 med som skrivet en modernare typ av bildpanel som bygger på nanoteknik (kvantprickar). Det finns en betydande skillnad i fråga om att behålla kontrast och svärta i vinkel. JS8005 är också bättre förberedd för kommande HDR-teknik tack vare panelen.

Att de nu ligger på samma pris visar bara hur bizarr den här branschen är. Särskilt om man väger in vad modellerna kostade när de lanserades i våras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Båda är samma generation och det märks på bokstaven J. 2014 var det H, 2013 var F, E, D, C, B, A och så vidare.

JS8005 är den bättre TV:n på alla punkter och det är steget ovanför JU7005 med som skrivet en modernare typ av bildpanel som bygger på nanoteknik (kvantprickar). Det finns en betydande skillnad i fråga om att behålla kontrast och svärta i vinkel. JS8005 är också bättre förberedd för kommande HDR-teknik tack vare panelen.

Att de nu ligger på samma pris visar bara hur bizarr den här branschen är. Särskilt om man väger in vad modellerna kostade när de lanserades i våras.

Tack för ditt inlägg. Ja, usch det hela känns väldigt skevt. Stackars dem som inte är så insatta i ämnet. Men då är det i alla fall bekräftat att det är exakt som jag trodde då. Då är bara frågan vilken man skall välja av denna (JS8005) eller Sonys "motsvarighet" KD-55X850x.

Enda fördelen som jag kan se när det kommer till 7005 är att den har väldigt låg inputlag i game mode samt om den skulle droppa rejält i pris, säg under 10k.