Permalänk
Inaktiv

Köpa TV från Swedx?

Hej hej,

Någon osm nyligen köpt TV från dessa? Vad jag förstått det, så är det dem själva som gör dessa, och därmed kommer de undan billigare och även kan sälja de billigare, men hur står sig dessa jämfört med att köpa LG, Sony?

Den jag tittat på är denna:

http://www.swedx.se/product_info.php?products_id=746

Permalänk
Medlem

@Dejch: ofta fixel fel tyvärr på dem
Haft 2 st sådana tv

Permalänk
Medlem

Min farbror har haft 3st på ca 15 år, han har varit mycket nöjd med alla tre. Dock har han inga riktiga krav utan mer ute efter en prisvärd tv.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Kan det vara andra sortering där dem köper in och gör om så kallad B klassade skärmar?

Permalänk

Jag har en 40" Swedex som jag köpte till rabatterat pris pga. pixelfel. Köpte den när jag var fattig student och bara ville ha en platt-tv. Mycket prisvärd TV!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Hej hej,

Någon osm nyligen köpt TV från dessa? Vad jag förstått det, så är det dem själva som gör dessa, och därmed kommer de undan billigare och även kan sälja de billigare, men hur står sig dessa jämfört med att köpa LG, Sony?

Den jag tittat på är denna:

http://www.swedx.se/product_info.php?products_id=746

Jag har en swedx tv från 2011 som jag fortfarande använder.

Det är en 40" Full HD tv som jag betalade 2400kr för då, vilket innebar väldigt mycket tv för pengarna på den tiden.

De synpunkterna jag har på den nu efter så här många år är;
En/några pixlar som har låst sig, lyser vitt. Var medveten om detta vid köp.
Högtalarna som medföljer är en separat del till tven och är verkligen inget att hänga i granen.
Strömbrunnen på tven är glappig, sätter du i strömsladden och låter den vara är det inga problem alls, men så fort du rör den kommer den glappa.
Vill man leda ljud ut ur tven så är det mycket störningar på högre volymer. (typ surfplatta in i tven med hdmi sen 3,5mm ut till förstärkaren). Nu har jag volymen på tven på kanske 20 av 100 eller vad det nu är och sen höjer på förstärkaren istället.
Som sista grej är svärtan absolut inte den bästa på denna modellen, men detta behöver verkligen inte återspegla den modellen du kollar på.

Allt som allt är jag nöjd med den för priset, men när jag ska byta ut denna så kommer jag verkligen lägga mer pengar på den tven. Är man medveten om att den har lite brister och man har en tight budget så kan det vara ett bra val.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"