Permalänk

Starta med Python.

Så jag har kört med Autohotkey för att göra några hobby projekt. Men nu tänkte jag att gå över till Python, jag har installerat 3.x med pip och satt variabel osv. Men nu försöker jag installera paket med pip, och efter 2 timmars sökande så gav jag upp. Och nu vet jag inte om det skulle vara lättare att köra C++ istället för Python.

Så någon som har lite erfarenheter med dessa paket, eller om jag borde köra C++ istället?

Permalänk
Inaktiv

Pröva att installera via ninite.com, jag gör alltid det med Eclipse för att det brukar fucka sig.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Pröva att installera via ninite.com, jag gör alltid det med Eclipse för att det brukar fucka sig.

Jag har lyckats att installera Python 3.x med pip och satt variabel, frågan är hur ska jag installera packet för pyton (bibliotek som för c++)

Permalänk
Medlem

Vad får du för felmeddelande från pip?
Kör du Windows så rekommenderar jag starkt att du laddar ner den officiella installationsfilen härifrån och kör den, om du inte har några speciella skäl. Du får då även pip installerat automatiskt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Vad får du för felmeddelande från pip?
Kör du Windows så rekommenderar jag starkt att du laddar ner den officiella installationsfilen härifrån och kör den, om du inte har några speciella skäl. Du får då även pip installerat automatiskt.

Jag har laddat ner den där ifrån, men inget händer när jag kör pip.exe.

Jag får inget felmeddelande, inget händer. Jag har följt olika guider ingen av dem fungerar. Jag har laddat ner paket och försökt att installera dem, men det funkar inte. Jag har ingen aning om vad jag ska göra eller vad jag gör för fel.

Hur får kan jag installera packet?

Därför undrade jag om jag kanske borde byta till c++ istället då där vet jag iallafall hur man installerar bibliotek. Men hat hört att folk tyckte om Python, så jag tänkte prövat. Men nu vet jag inte om jag borde hålla mig till saker som är enklare eg c++.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Jag har laddat ner den där ifrån, men inget händer när jag kör pip.exe.

Jag får inget felmeddelande, inget händer. Jag har följt olika guider ingen av dem fungerar. Jag har laddat ner paket och försökt att installera dem, men det funkar inte. Jag har ingen aning om vad jag ska göra eller vad jag gör för fel.

Hur får kan jag installera packet?

Därför undrade jag om jag kanske borde byta till c++ istället då där vet jag iallafall hur man installerar bibliotek. Men hat hört att folk tyckte om Python, så jag tänkte prövat. Men nu vet jag inte om jag borde hålla mig till saker som är enklare eg c++.

Du måste köra "pip3.5.exe install <paket>" i cmd när du skall installera ett paket.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Jag har laddat ner den där ifrån, men inget händer när jag kör pip.exe.

Jag får inget felmeddelande, inget händer. Jag har följt olika guider ingen av dem fungerar. Jag har laddat ner paket och försökt att installera dem, men det funkar inte. Jag har ingen aning om vad jag ska göra eller vad jag gör för fel.

Hur får kan jag installera packet?

Därför undrade jag om jag kanske borde byta till c++ istället då där vet jag iallafall hur man installerar bibliotek. Men hat hört att folk tyckte om Python, så jag tänkte prövat. Men nu vet jag inte om jag borde hålla mig till saker som är enklare eg c++.

Om du redan kan C++ men vill ha något nyare/smidigare/enklare så rekomenderar jag C#. Ett underbart språk.

Testade själv Python men gav upp pga indexeringen. Strular alltid om man tar över nån annans stora projekt...

*ps, kör du CMD som admin när du försöker installera paketen? Kan behövas på vissa setups.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Om du redan kan C++ men vill ha något nyare/smidigare/enklare så rekomenderar jag C#. Ett underbart språk.

Testade själv Python men gav upp pga indexeringen. Strular alltid om man tar över nån annans stora projekt...

*ps, kör du CMD som admin när du försöker installera paketen? Kan behövas på vissa setups.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, kör CMD som admin. Men då så byter jag till C# då det verkar vara mycket enklare än Python.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

...Python men gav upp pga indexeringen...

Du menar väl indenteringen (indentation)? För du börjar väl inte prata om databaser?
Om du har problem med indentation då får du helt enkelt så till att din editor använder samma tab indentation som projekt ifråga. Dock så ska jag tillägga att python är rätt så smart när det kommer till detta och kan hantera detta mesta så länge man är konsekvent.

OnT:
Har själv aldrig riktigt använt Python vidare mycket till mina projekt. Men jag har ibland varit inne och knappat på andras projekt och då har jag tyckt att python är väldigt enkelt och logiskt upplagt. Så jag kan tycka att du absolut kan börja lära dig detta språk.