Doctor Who - Peter Capaldi & Säsong 8-9 [Spoilers]

Permalänk
Inaktiv

Doctor Who - Peter Capaldi & Säsong 8-9 [Spoilers]

Jag har svårt att tänka mig att jag är den enda här som på något sätt följer eller tittar på Doctor Who, åtminstonde den nyinspelade serien. Efter att ha sett säsongsavslutningen på Doktorn, säsong 9, så tyckte jag att serien minst sagt förtjänar en egen stor och ådrig tråd.

Vad tycker ni om Säsong 9 av serien, och om Peter Capaldis bidrag till serien hittils?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Flyttad vart?!

Permalänk
Medlem

Allmänt har han gjort ett bra jobb tycker jag, story-wise har det varit lite fattigt dock, avslutningen hade sina ups and downs. Gillade hur de faktiskt var rädda för honom på ett odefinierbart sätt, går mer i linje med Darleks reaktion osv. även hur länge han var där inne även om det underspelades lite som att det inte var något extraordinärt. Något jag dock inte gillade var hela "me" grejen som helt ärligt spårade ur som någon typ av samvete men ändå inte osv, sedan tycktes det förringa alla andra som varit med doctorn i hur de förklarade Clara.
Men på det stora hela måste jag säga att det varit ok.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Var hittar man Dr Who?

Permalänk
Medlem

Jag hade väldigt svårt för Capaldi i början men tog mig förbi det och har följt med spänning (för det mesta).
Ser fram emot julspecialen och nästa säsong!

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.