Apple Iphone 6S får officiellt batteriskal

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Skulle gissa på att det är S6 han syftar på. De har väl inte utbytbart batteri, eller?

De har haft det sedan s2 om jag inte minns fel.
Efter 2 sekunders googlande så hittar jag att det har dem på 6S med.
Från samsungs egna hemsida...

Permalänk
Medlem

@Gainsgoblin

Skrivet av Firkraag:

@Gainsgoblin @philipborg:
Valet utav att välja 50% ljusstyrka utan hänsyn till hur ljust det faktiskt är är en otroligt dålig lösning. Att använda gsmarena för jämförelse utav batteritid mellan två telefoner kommer jag inte göra igen.

Det spelar heller ingen roll vilken skärm panel som används, om en slukar mer batteri vid samma ljusstyrka så är det en nackdel i batteri delen utav en recension.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med fullständigt. Batteri tiden är ju ett resultat utav konsumtion och kapacitet, varav skärm typen definitivt influerar det tidigare. Undrar om det finns någon recensent som löser det ordentligt? Är verkligen inte insatt i telefon recensenter.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@philipborg: phonearena ställer till 200 nits men får däreigenom väldigt skumma resultat som inte matchar någon annan recensent då och då. Man får egentligen läsa flera recensioner för att få något vettigt även om jag upplever att GSMarena fortfarande stämmer bäst med användning.

http://www.phonearena.com/phones/benchmarks

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanSnabb:

De har haft det sedan s2 om jag inte minns fel.
Efter 2 sekunders googlande så hittar jag att det har dem på 6S med.
Från samsungs egna hemsida...

Ehh. Det du länkade stengamla Galaxy S2, jag vet för exakt det kittet sitter i min nuvarande GT-9100, dvs S2.

Och ang S6 så har den inte denna lucka, utan för att byta den måste du plocka isär den:
http://bgr.com/2015/04/10/how-to-change-galaxy-s6-battery/

"If you care about your warranty and aren’t at least a little bit savvy when it comes to working with your hands, you should probably stop reading right now."
Mao, du kan inte byta den utan att bryta garantin, vilket kort sagt är vad man kan kalla "fast monterat".

Inget illa vare sig Galaxy S6 eller Iphone 6 menat, utan detta är deras sätt att göra telefonen tunnare och använda "mindre plastigt material", men det kommer med denna nackdelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Har hört folk argumentera att Apple säljer bättre kvalitet i sina produkter, därför är de värda sitt enorma pris... men tyvärr, jag håller inte med, och detta visar tydligt varför.

Jag håller överlag med ”folk” ang. Apple, men det finns absolut undantag och detta batteriskal kan säkert vara ett av dem.

För övrigt alltid lika tragikomiskt att läsa gnället bland särskrivningskommentarerna. Men ni vet ju alltid bäst, eller hur?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Ehh. Det du länkade stengamla Galaxy S2, jag vet för exakt det kittet sitter i min nuvarande GT-9100, dvs S2.

Ooops, jag gick via S6 och sen tillbehör. Blev något fel på vägen där. My bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Om det du säger så låter det som att Iphone inte klarar av att lastas/användas i hårdvara lika mycket som Samsung, men troligen är skärmen mer effektiv då de är på vid webbsurfning.

Att 2 enheter, tillverkade av 2 olika företag och sätt är olika är knappast något fel eller problem. Felet ligger i att Apple istället för att göra sin egen design 1-2 mm tjockare, med större batteri, väljer att göra... denna... otroligt fula skapelse.

Och sen är de fräcka nog att ta så här saftigt betalt för detta mög?!!?

Det lustiga i det hela är att de som köper det anser jag vara dummare än tåget själv. Apple kunde ha "insett" att batteriet inte räckte, och gjort en prisvärd lösning för att fixa det. Den passar trots allt ingen annan telefon än deras, så vad oroar de sig för? Att folk ska köpa batteripacket istället för telefonen?

Men nej, istället så ska dessa hängivna fans köpa en telefon som inte har nog med batteritid (för dem), och sen ska de punga ut vad du kan köpa en prisvärd Android telefon för, till ett extra batteri som ser ut som det jävligaste skalet på marknaden.

Har hört folk argumentera att Apple säljer bättre kvalitet i sina produkter, därför är de värda sitt enorma pris... men tyvärr, jag håller inte med, och detta visar tydligt varför.

Fast jag tror inte att Apple inbillar sig att detta batteri är för alla. Utan bara för de, troligtvis få, som känner att de verkligen behöver detta. Det är därför de satsade på tunnare design istället för tjockare med bättre batteri. Då långt ifrån alla behöver bättre batteri.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@philipborg: phonearena ställer till 200 nits men får däreigenom väldigt skumma resultat som inte matchar någon annan recensent då och då. Man får egentligen läsa flera recensioner för att få något vettigt även om jag upplever att GSMarena fortfarande stämmer bäst med användning.

http://www.phonearena.com/phones/benchmarks

Att sätta exakt ljusstyrka är ju det enda korrekta sättet vid batterimätning, även Anandtech gör detta (200 nits) vid sina tester. Väldigt oseriöst av GSMArena att köra 50%, blir ju inte alls en rättvis bedömning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@philipborg: phonearena ställer till 200 nits men får däreigenom väldigt skumma resultat som inte matchar någon annan recensent då och då. Man får egentligen läsa flera recensioner för att få något vettigt även om jag upplever att GSMarena fortfarande stämmer bäst med användning.

http://www.phonearena.com/phones/benchmarks

Står kvar vid att köra med 50% är en riktigt dum idé. Iaf jag ändrar ljusstyrkan tills den blir lagom, inte en viss % när jag använder skärmar. Stänger av automatisk justering då jag oftast anser att det är för ljust på dem flesta utav mina och andras enheter.

Tillverkare kalibrerar även automatisk ljus justering för just den skärmen, vilket gör att i en viss omgivnings ljusstyrka kommer olika telefoner välja olika % samt nit vilket stoppar argumentet att det reflekterar automatisk ljusjustering. (Lite off topic men undrade om man kunde ändra sensorns kalibration och det kan man tydligen. Ska helt klart testas, verkar vara som f.lux fast för mobiltelefonen.)

Tack för informationen iaf att phonearena har fast ljusstyrka över sina tester Kommer personligen kolla där då dem för övrigt hade mycket annan intressant information så som lägsta möjliga ljusstyrka, någonting som är viktigt för mig. Såg även att @S_Z nämnde att anandtech även kör fast nt.

Som du säger så kanske GCMarena's test motsvarar din användning mer, men anser det fortfarande vara en väldigt dålig test metod för att säga någonting om hur den faktiska batteritiden är.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Det här känns B, Apple.

Apple är verkligen på väg utför.

Visa signatur

1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Konstigt att de ens anger taltid sådär när man i praktiken inte ens kommer någonstans i närheten av det.

De kunde lika gärna kunna skriva: Upp till 5 veckor...

Inget konstigt alls, de måste ju skriva något för att man ska få en uppfattning utav längden, men mycket annat runtom påverkar att du aldrig kommer uppnå den tiden. Under "perfekta" förhållanden skulle det kanske gå att uppnå, men då ska du inte röra på dig så du ligger mot samma mast hela tiden (vilket i praktiken är omöjligt eftersom det konstant söker efter fler master) och inte göra något annat än tala i telefonen, så inga bakgrundstjänster eller surf eller videotittande eller musiklyssnande och ljusstyrkan på skärmen minimal.

Skrivet av Mats Myntsamlare:

Det här känns B, Apple.

Apple är verkligen på väg utför.

För att...?!

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

@Rajat: För att Apple precis erkände att de inte är perfekta.

Visa signatur

1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mats Myntsamlare:

@Rajat: För att Apple precis erkände att de inte är perfekta.

Har jag inte sett något om, men heller aldrig sett att det är något de någonsin påstått.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Återigen varför jag bara AVSKYR apple. 1095 kR?!?!?!? seriöst det där företaget är helt pantad i huvudet, men visst, de tjänar på alla idioter som bor på denna planet just nu som inte kan ett dyft om mobiler. det är jätte tråkigt att se att idioti nu för tiden är något som kostar och har en stor fet apple llogga på sig.. har blivit så illa för mig att varje gång jag ser en person med en iphone så antar jag automatiskt att personen är mindre intelligent än mig.. haha lustigt va? men nu är det så

...ja för att svara på annonsen, min Galaxy note 4 har ett batteri skal jag köpte för 250kr.. klarar 2 uppladdningar.. medans iphone's skal bara klarar 80%.. hahah APPLE; VÄLKOMMEN TILL 2013!

...ännu en produkt som apple kan sälja till överpris. gud vad jag hatar det företaget. jobbat för det också i 2 år som tekniker. äckligaste företagsmodellen jag varit med om, de har verkligen byggt en marknadsplan som går ut på att lura människor som inte kan teknologi.. därför jag slutade där, orkade inte me deras lurendrejerier..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

för att inte nämna min andra 10400 som klarar 4 uppladdningar på min note 4.. seriöst, köp bara en sån här för 249kr istället för att vara dum i huvudet o köpa en batteri case för 1000 lappen.. för det är vad man är om man faller för apples nya case.

http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/204026-tp-link_tl-pb104...

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Vill bara påmminna folk också.. tänk er samsung och HTC tex som pumpar ut 100tals olika modeller.. sen har du apple som pumpar ut 4-6 iphones per år, varpå apple alltid har NÅGOT typ av problem, tex att batterierna inte håller som de ska, dålig antenn etc.. Tekniskt sett till tex samsung är att deras android plattform är MYCKET mer stabilare. förstår ni vad jag menar? samsung lyckas pumpa ut massvis med nya mobiler varje år och de funkar, medans apple släpper några få som alltid får problem.

..vilket betyder att Android plattformen REGERAR utan motstycke då deras kompatibilitet över hela deras produktlinje e avsevärt starkare!

Apple är dvs SKIT, och ingen ser det för de är för upptagna o bli blöta i byxan varje gång tim cook ställer sig på scenen och hävdar "nya och innovativa" produkter.. hahah vilket skämt, dock ger jag cred till den största bedragningen i världshistoria!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Barak:

Jag trodde att smala mobiler var att föredra framför bra batteritid?

Ja det var säkert därför man byggde telefonen tunn också. Så det stämmer ju. Iphonelurarna är ju tunna.
Frågan är väl istället om alla utan undantag önskar samma prioritering. Om så inte är fallet så finns ju detta tillägg som är frivilligt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Strykfult. Förstår inte varför folk fortfarande köper Apple produkter när det inte ens är form före funktion längre.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

@Rajat: Att läsa mellan raderna kan ibland vara bra.

Visa signatur

1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Behind900:

Strykfult. Förstår inte varför folk fortfarande köper Apple produkter när det inte ens är form före funktion längre.

Själv förstår jag inte hur folk orkar hänga upp sig på småsaker dag ut och dag in.
Tim Cook har även svarat på kritiken om utseendet på det (och det hade jag även räknat ut själv att det inte är för dagligt bruk, men alla klarar inte av att tänka hela vägen).

"Om du laddar din telefon varje dag behöver du förmodligen inte det här alls. Men om du är ute på vandring och du åker på resor över natten, då är det trevligt att ha."

Tim Cook om nya batteriskalet: "Inte för daglig användning"

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Nej tack, den där hade man kunnat göra i garaget själv, om man behövt. Telefonens 1½-2 dagars batteritid räcker för mej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Själv förstår jag inte hur folk orkar hänga upp sig på småsaker dag ut och dag in.
Tim Cook har även svarat på kritiken om utseendet på det (och det hade jag även räknat ut själv att det inte är för dagligt bruk, men alla klarar inte av att tänka hela vägen).

"Om du laddar din telefon varje dag behöver du förmodligen inte det här alls. Men om du är ute på vandring och du åker på resor över natten, då är det trevligt att ha."

Tim Cook om nya batteriskalet: "Inte för daglig användning"

Småsaker? En iPhone som ser ut som en galaxy s3, en macbook utan portar... Apple dog med Steve Jobs.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Själv förstår jag inte hur folk orkar hänga upp sig på småsaker dag ut och dag in.
Tim Cook har även svarat på kritiken om utseendet på det (och det hade jag även räknat ut själv att det inte är för dagligt bruk, men alla klarar inte av att tänka hela vägen).

"Om du laddar din telefon varje dag behöver du förmodligen inte det här alls. Men om du är ute på vandring och du åker på resor över natten, då är det trevligt att ha."

Tim Cook om nya batteriskalet: "Inte för daglig användning"

Inte för att jag förstår hur ett svindyrt skal med sämre kapacitet är bättre än en powerbank, men man får ju tycka som man vill.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Behind900:

Småsaker? En iPhone som ser ut som en galaxy s3, en macbook utan portar... Apple dog med Steve Jobs.

Finns ingen MacBook som är utan portar och vilken iPhone ser ut som Galaxy S3?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Vill bara påmminna folk också.. tänk er samsung och HTC tex som pumpar ut 100tals olika modeller.. sen har du apple som pumpar ut 4-6 iphones per år, varpå apple alltid har NÅGOT typ av problem, tex att batterierna inte håller som de ska, dålig antenn etc.. Tekniskt sett till tex samsung är att deras android plattform är MYCKET mer stabilare. förstår ni vad jag menar? samsung lyckas pumpa ut massvis med nya mobiler varje år och de funkar, medans apple släpper några få som alltid får problem.

..vilket betyder att Android plattformen REGERAR utan motstycke då deras kompatibilitet över hela deras produktlinje e avsevärt starkare!

Apple är dvs SKIT, och ingen ser det för de är för upptagna o bli blöta i byxan varje gång tim cook ställer sig på scenen och hävdar "nya och innovativa" produkter.. hahah vilket skämt, dock ger jag cred till den största bedragningen i världshistoria!

Dags att börja förstå hur media fungerar, hörru. I och med att det finns så många "androider" som var och en har en förhållandevis liten marknadsandel så blir "problem" runt dessa inte lika mycket rapporterade i media. Vill du läsa om problem med i princip _vilken telefonmodell som helst_ så är du välkommen till användarforumen såsom Android Central.

Rent praktiskt när hade en telefon från Apple ett "riktigt" problem? Chipgate? Har man följt med efter mediastormen så vet man hur mycket utav ett icke-problem det var när man började masstesta och utsätta telefonerna mot olika typer av laster. Bendgate? Briljanta individer som satt på sina telefoner. Antennagate? Här var det ett legitimt problem men Apple var långt ifrån ensamma om att hur du höll telefonen kunde påverka antennkapaciteten.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Macworld var inte särskilt nöjda.

"Apples Smart Battery Case är tyvärr för fult, klumpigt och begränsat för att vi ska rekommendera någon att köpa det."

http://macworld.idg.se/2.1038/1.645828/apple-iphone-6s-smart-...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.