Skapande av hemsida. Segt webbhotell?

Permalänk

Skapande av hemsida. Segt webbhotell?

Hej.

Jag har hållt på att skapa en hemsida ett tag nu som innehåller väldigt mycket php och några olika tables i databasen.
Sidan har blivit VÄLDIGT seg. Så seg att det inte längre går att fortsätta utveckla hemsidan. Min första fråga är om det är fel på min kodning eller om det är fel på webbhotellet? Sidan kan ladda i 5 minuter ibland. Det tar aldrig under 1 minut att ladda klart sidan. phpmyadmin står och laddar i oändlighet utan att jag kommer fram till dit jag ska. Har förklarat problemet för supportern och de har lyckats fixat det men 1-3 timmar efter de fixat problemet så kommer det sega tillbaka. Jag antar att det lutar åt att det är webbhotellets fel. Vilket webbhotell rekommenderar ni för mig där jag kan fortsätta utveckla min hemsida? Skulle vara skönt att kunna använda en .tk adress då jag inte kommit på en adress än + onödig kostnad när sidan inte ärpublic.

hos one.com verkar man vara tvungen att köpa en adress vid registrering? Kan man byta/ändra adress när man vill osv, annars är one.com inte ett allternativ under utvecklingen.

Permalänk
Medlem

Kanske lite utanför trådens ämne, men har du ingen lokal utvecklingsmiljö? Om du har det, går det lika långsamt när du kör sajten lokalt?

Permalänk
Skrivet av cfj:

Kanske lite utanför trådens ämne, men har du ingen lokal utvecklingsmiljö? Om du har det, går det lika långsamt när du kör sajten lokalt?

har ingen lokal utvecklingsmiljö

Permalänk
Medlem

@papperstorn:
Rekommenderar att du sätter upp en sådan då. Så kan du i alla fall fortsätta utveckla medan du letar efter ett nytt webbhotell.

Permalänk

det funkar utan problem på localhost

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av papperstorn:

det funkar utan problem på localhost

Det betyder ändå inte att felet ligger hos webbhotellet.
De kan vara som så att du drar mer resurser än vad du har tillgång till på webbhotellet.
Oftast så dedikerar man resurser till användaren om det är ett något seriöst webbhotell. Överskrider man sina resurser då går det som sirap.

Permalänk

@anon226320:
Hur vet man hur mycket resurser webbhotellet och planen ger en? Och hur vet man hur mycket man behöver?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av papperstorn:

@JLidback:
Hur vet man hur mycket resurser webbhotellet och planen ger en? Och hur vet man hur mycket man behöver?

Kontakta webbhotellet. Bara de som kan svara dig på dessa frågor.