EVE: Valkyrie bundlas med Oculus Rift

Permalänk
Melding Plague

EVE: Valkyrie bundlas med Oculus Rift

Skaparna bakom onlinerollspelet EVE: Online står bakom en av de första stora spelsläppen för virtuell verklighet. Nu framgår att Valkyrie kommer ingå vid förbokningar av Oculus Rift.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Sweet!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Hedersmedlem

Det blev ju nästan lockande. Det känns dock lika bra att vänta ändå.

Permalänk
Inaktiv

Tänk efter lite. Sannolikheten att ni blir åksjuka av VR där kameran rör sig i förhållande till observatören är stor. Prova innan köp.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad OR kommer kosta vid release?

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

@anon15480 Indeed. Risken för åksjuka är stor. DOCK så är det värt att köpa ändå, det kommer jag göra iallafall Tror att Oculus kan ha ett ganska bra andrahandsvärde de första månaderna efter release så skulle man lida av detta så finns ju Sweclockers marknad för alla som också vill testa på.

@segafreaks DK låg väl på 349$ om jag inte minns fel. CV1 kommer kosta mer än så, så det har väl spekulerats runt 400-450$...och sen tillkommer moms och frakt på det också...

Permalänk
Medlem

Blir åksjuk bara av att titta på när det snurrar runt på youtube, blir nog Minecraft eller nåt sånt istället om man skaffar Oculus haha...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Sweet! tänkte ändå skaffa båda två
Yay för bundling ^^!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

@segafreaks DK låg väl på 349$ om jag inte minns fel. CV1 kommer kosta mer än så, så det har väl spekulerats runt 400-450$...och sen tillkommer moms och frakt på det också...

Tack för svar!
Äger både DK 1 & 2 så vill nog köpa CV1 när den kommer. Tror ni att den kommer säljas i svenska butiker eller bara på deras hemsida?
Ska man köpa CV1 eller ska man vänta på någon annan konkurrent?

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Tack för svar!
Äger både DK 1 & 2 så vill nog köpa CV1 när den kommer. Tror ni att den kommer säljas i svenska butiker eller bara på deras hemsida?
Ska man köpa CV1 eller ska man vänta på någon annan konkurrent?

Den enda konkurrenten är ju HTC Vive, numera försenad till april med förbokningar från och med februari.

Jag är lite irriterad över bundling och att Rift och Vive inte riktigt har matchande funktioner. Det innebär att jag kommer att vilja köpa båda... och det blir så mycket sladdar och skit som ska ligga överallt och kontroller som ska laddas o.s.v.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Om jag så måste montera en spypåse under hakan så vill jag ha...

Vilken rysning man fick... och man minns EVE striderna där man haft så mycket kul. Att kunna se detta på VR sätt är bara helt otroligt, jag älskar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Tänk efter lite. Sannolikheten att ni blir åksjuka av VR där kameran rör sig i förhållande till observatören är stor. Prova innan köp.

Fast de säger att man blir att man blir mindre åk sjuk om man har en fast referenspunkt som till exempel en virtuell näsa eller en cockpit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Fast de säger att man blir att man blir mindre åk sjuk om man har en fast referenspunkt som till exempel en virtuell näsa eller en cockpit.

Ja en cockpit minskar åksjukan rejält. Det ger din hjärna en referens.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ni gör ett fantastiskt bra arbete att hålla svenskan aktuell i datorspråket, och jag vill gärna se er hålla samma toppklassnivå rätt igenom. Därför vill jag föreslå att använda bunta istället för bundle, som i "EVE: Valkyrie buntas med Oculus Rift".

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är sjukt onödigt att bundla CV1 med en xbox one handkontroll? Alla vi som redan har handkontroller (t.ex 360 kontrollen) hemma tvingas betala extra för detta.

Permalänk
Skrivet av Fatmajk:

Är det bara jag som tycker det är sjukt onödigt att bundla CV1 med en xbox one handkontroll? Alla vi som redan har handkontroller (t.ex 360 kontrollen) hemma tvingas betala extra för detta.

Eller oss som inte vill ha en!
Hoppas det kommer alternativ utan för att få ner priset!

Permalänk
Medlem

Vet någon vad det kommer kosta? Det är något när de kombinerar virtual reality med rymden som får det och pirra i magen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Vet någon vad det kommer kosta? Det är något när de kombinerar virtual reality med rymden som får det och pirra i magen...

Ingen vet än men det blir nog runt 4000 kr
Vi får veta snart nog. Förbokningar kommer nog annonseras när som. Jag gissar i slutet av december eller i januari

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Är det bara jag som tycker det är sjukt onödigt att bundla CV1 med en xbox one handkontroll? Alla vi som redan har handkontroller (t.ex 360 kontrollen) hemma tvingas betala extra för detta.

Nej det är en korkad idé. Varför skulle man ha mer behov av handkontroll efter man köpt rift än vad man hade innan? Och man kanske hellre vill ha dualshock 4 t ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Är det bara jag som tycker det är sjukt onödigt att bundla CV1 med en xbox one handkontroll? Alla vi som redan har handkontroller (t.ex 360 kontrollen) hemma tvingas betala extra för detta.

Se det ur ett större perspektiv än dig själv. Att standardisera en kontroll tillsammans med VR ger utvecklarna möjligheten att kunna ge samtliga användare samma kontrollschema.

Jag har själv en drös med 360-kontrollrar hemma, men är ändå glad att man går den här vägen. Annars hade utvecklarna varit tvungna att utgå från att det sitter ett gäng utan handkontroll och behöva kompromissa genom att göra spelen hyggliga för mus+tangentbord istället.

Tror du får se det som en straffkostnad på 100-200kr för att få spel som är bättre anpassade.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Blir o bygga ny dator om dom kan hålla vad dom lovar .Ser riktigt bra ut tror dock inte jag klarar mini kraven dock .Har en 1100 t Amd proc som jag klockat till 4100 och ett 780 .Datorn är snart 3-4 år gammal (utom graffet som inet så snällt gav mig i garanti mot mitt gamla .Vill gärna vänta på nästa serie (grafikkort ) .Tror skillnaden blir större en vanligt då det är dubbla klivet mot normalt

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk

@Squallie: För att du inte kan se tangentbordet när du har Riften på dig. Det är då mycket bättre att ha en handkontroll med förhållandevis fåtal knappar, jämfört med att gissa sig fram till vart G eller P sitter på tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Någon som vet vad OR kommer kosta vid release?

Skulle tippa på minst 4000kr.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Härliga nyheter! Då kan man förbestella en svindyr sak man inte vet om den är bra, för att få ett spel man inte vet om det är bra! Fantasiskt!

[OBS: Sarkasm]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Är det bara jag som tycker det är sjukt onödigt att bundla CV1 med en xbox one handkontroll? Alla vi som redan har handkontroller (t.ex 360 kontrollen) hemma tvingas betala extra för detta.

Det är nog ett nödvändigt ont, det ger spelutvecklare en gemensam plattform för kontroller att stödja då tangentbordet inte längre är lika lämpligt.

Surt för oss som redan har en men helre det än en röra av mer eller mindre lyckade controll settings undviker jag gärna.

Edit: Såg att sniglom redan tagit upp detta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kenseilon:

@Squallie: För att du inte kan se tangentbordet när du har Riften på dig. Det är då mycket bättre att ha en handkontroll med förhållandevis fåtal knappar, jämfört med att gissa sig fram till vart G eller P sitter på tangentbordet.

Fast... de flesta som spelar spel är väl vana med WASD-fattningen.

ESC, F1, F2, F3, F4
§1234
QWER
ASDF
<ZXCV
SHIFT, CTRL, ALT, SPACE

+ Mus med 4 knappar

Dessa knappar kan ju vilken jävel som helst hitta med ena handen och det ger ju en ofantlig mängd mer funktioner än en sketen Xbox dosa.

Så det där kontroll-argumentet köper jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon32713:

Fast... de flesta som spelar spel är väl vana med WASD-fattningen.

ESC, F1, F2, F3, F4
§1234
QWER
ASDF
<ZXCV
SHIFT, CTRL, ALT, SPACE

+ Mus med 4 knappar

Dessa knappar kan ju vilken jävel som helst hitta med ena handen och det ger ju en ofantlig mängd mer funktioner än en sketen Xbox dosa.

Så det där kontroll-argumentet köper jag inte.

Har du testat att göra så med en HMD på? Det är inte praktiskt för fem öre. Särskilt när du snurrat lite hit och dit några gånger.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av anon32713:

Fast... de flesta som spelar spel är väl vana med WASD-fattningen.

ESC, F1, F2, F3, F4
§1234
QWER
ASDF
<ZXCV
SHIFT, CTRL, ALT, SPACE

+ Mus med 4 knappar

Dessa knappar kan ju vilken jävel som helst hitta med ena handen och det ger ju en ofantlig mängd mer funktioner än en sketen Xbox dosa.

Så det där kontroll-argumentet köper jag inte.

Både ja och nej.
Ja dom flesta kan hitta dom, men i space-simulaturer så har du bra mycket mer att hålla koll på än att bara navigera.
Joystick x2 eller joystick+vettig throttle samt voice attack för alla andra funktioner är det som behövs när man ska spela rymd-simmar med VR.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hulle:

Har du testat att göra så med en HMD på? Det är inte praktiskt för fem öre. Särskilt när du snurrat lite hit och dit några gånger.

/hulle.

Nej, nu tänkte jag visserligen att man sitter ner. I min värld är det få som har utrymmet och lösningen att stå upp tillsammans med det här. Men ja, ska man upp och snurra runt... nej, fan, då förstår jag ändå inte varför man ska hålla i en xbox dosa. Det kan ju inte kännas rätt? Det måste ju mynna ut i en annan lösning (som vive t ex)?

Skrivet av A_Müller:

Både ja och nej.
Ja dom flesta kan hitta dom, men i space-simulaturer så har du bra mycket mer att hålla koll på än att bara navigera.
Joystick x2 eller joystick+vettig throttle samt voice attack för alla andra funktioner är det som behövs när man ska spela rymd-simmar med VR.

Såklart inte, men en dosa tycker jag inte heller kan fylla det behovet.

Själv kommer jag mysa ner mig i min egengjorda cockpit och leva efter HOTAS-konceptet +mus och tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Tänk efter lite. Sannolikheten att ni blir åksjuka av VR där kameran rör sig i förhållande till observatören är stor. Prova innan köp.

Därför så har du fri titt innanför cockpiten, hade cockpiten däremot varit låst till synfältet så hade det säkerligen blivit en kräkfest för många!

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM