Elite Dangerous: Horizons systemkrav för virtuell verklighet slår alla rekord

Permalänk
Medlem

Alltid ska de komma med sådan bullshit, med att överdriva. Sedan kommer vi få se folk köra med gamla Phenom och 650ti kort. Som vanligt ska man inte tro på dessa "systemkrav"

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk

Lär ju knappast bli några problem att driva det.

Visa signatur

Chassi: Silverstone FT05 | RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB @1866 | PSU: EVGA G2 Supernova 750W | CPU: Intel i7-3770K 4.5GHz | SSD1: 180GB Intel 520| SSD2: 1TB Samsung 850 Pro | MB: ASUS Z77 Sabertooth | GPU: 2x KFA2/GALAX 980 HOF @ 1380MHz | OS: Windows 8.1 x64 | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G910 Orion Spark | Headset: Bang & Olufsen H6 | Skärm: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Undra om 2xgtx780 blir för klent

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigganD:

Alltid ska de komma med sådan bullshit, med att överdriva. Sedan kommer vi få se folk köra med gamla Phenom och 650ti kort. Som vanligt ska man inte tro på dessa "systemkrav"

Mjao, fast nu är det ju så att folk vanligtvis kan dra ner lite på upplösningen eller vara okej med typ drops till 50fps när dom spelar på vanlig skärm, problemet med VR är ju att det blir oändligt mycket tydligare med framedrops, och du vill hålla så hög upplösning som möjligt eftersom den redan är väldigt låg från början.

Så om du kan driva ett spel i 60fps@1080p näru kör det på skärm, behöver du ungefär dubbelt så snabbt grafikkort för att köra samma spel på Vive i VR. Alltså 90fps och 25% högre upplösning, då landaru på ungefär 2x mängden pixlar att rendera i sekunden. (Och lägg på det till den overheaden som blir för att rendera 2 viewports samt för lins-distortionen).

Permalänk

Saknar ett alternativ att rösta på: "Nej, men planerar att uppgradera för det här spelet." För det är ju det ni fiskar lite efter med er... tja kritik av vet jag inte, men synpunkt på specifikationerna.

För kritik av specifikationerna krävs ju trots allt att ni kan peka på något spel där man kan navigera galaxer tills man landar på planeter och kör runt i fordon, som inte kräver de specifikationerna.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk

För Elite uppgraderar jag för fem papp om det behövs, no worries. Det stora problemet är och förblir att det inte finns något consumer 3D headset att köpa.

Det är helt patetiskt, Rift var på vippen att släppas, sen köpte Facebook bolaget... och det var ett och ett halvt år sedan. Spelen är ute, datorerna kan byggas, drivrutiner finns... men inte de jäkla headseten. Skit eller kliv av toaletten, Facebook!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag har provat VR med Samsung Gear VR med Galaxy S6 som har 1440p.
Det var skitdåligt.
Jag såg rutnätet och blev illamående på bara några minuter.

Men just nu är vi i VR vad foto var på 1950-talet. Med svartvitfotografik och kass exponering. Helt uruselt och värdelöst. Men nu är foto bra. VR kommer att bli bra, men just nu suger det fortfarande.

Ja, VR kommer bli bättre med åren, precis som mycket annat.

Spelgrafiken var inte lika bra på 70-/80-talet som nu, men jag är glad att jag hoppade på tåget då, istället för att vänta 10-20 år innan grafiken och spelutförandet blev bättre. Hade missat många bra spelstunder då...

Permalänk
Skrivet av duked:

Ja, VR kommer bli bättre med åren, precis som mycket annat.

Alldeles frånsett att det är totalt verklighetsfrämmande att jämföra en mobiltelefon med vad en bra gamingdator klarar av.