Hur ser ni på film och serier?

Permalänk
Medlem

Hur ser ni på film och serier?

Hej! Jag har länge tänkt på hur folk egentligen ser på filmer nuförtiden, typ hur många som hyr, streamar et cetera. Därför tänkte jag skapa en omröstning för att se, samt så vore det kul med lite tips

Permalänk
Medlem

Jag streamar främst från min NAS genom Kodi samt dess addons.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Det beror på, i första hand använder jag Netflix. Finns inte filmen där (vilket den oftast inte gör), så kikar jag på alternativa streamingtjänster eller Kodi direkt i TV:n
Vill jag se den i högre kvalité så googlar man lite och en stund senare har filmen landat på hårddisken.

För riktigt bra filmer, som jag både vill stödja extra och kommer vilja se många gånger brukar jag faktiskt köpa en fysisk kopia. Tänk filmer som LOTR

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Betalar för HBO och Netflix, ser främst serier där. Använder mig inte av Dreamfilm eller liknande, har 1000mbit så väntar hellre en minut på en torrent och får 1080p med DTS/DD ljud

Torrents spelas via dator. Har en ATV4 till HBO/Netflix. Plex-server är påväg!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Jag betalar för Netflix, Viaplay och Crunchyroll.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag streamar Dreamfilm och diverse gratis online tjänster. Men kommer snart övergå till Netflix när det gäller serier när jag har skaffat mitt New 3ds

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

med ögonen såklart XD

Visa signatur

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Permalänk
Medlem

utan glasögone på ser jag inte en enda film/serie

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Har blivit en del tv-serier via popcorn och torrents, mest pga att jag inte orkar vänta tills dvd/br. Serier och filmer jag gillar brukar jag dock köpa på skiva bara för att ha dem.
Vissa filmer "måste" ses på bio först

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Tänkte lägga upp bild på mitt vardagsrum innan jag läste tråden
Har ett netflix abbonemang och köper blurays som jag spelar upp med mitt PS3. Tittar antingen på projektorn eller har det på en av sidoskärmarna när jag sitter vid datorn.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Avstängd

Netflix och Yarr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Tänkte lägga upp bild på mitt vardagsrum innan jag läste tråden
Har ett netflix abbonemang och köper blurays som jag spelar upp med mitt PS3. Tittar antingen på projektorn eller har det på en av sidoskärmarna när jag sitter vid datorn.

Lägg ut, lägg ut...LÄGG UUUUT!!!!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag köper ganska många bluray-filmer men har ingen uppspelare. Så det blir makemkv och handbrake och sen ner på nasen. Sen gillar jag smplayer så den har jag på både windows och linux men macen får nöja sig med vlc då jag inte hittat smplayer till mac os x.
Jag har även en raspberry pi med openelec till tvn. Den funkar över förväntan med fullhd. Ett plus är att den går att styra med tv-fjärren.
Serier hämtas med torrents.
Vanlig TV är nästan obefintligt här.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Ser mest filmer på IPTV och Bio.
För det mesta blir det Discovery serier, samt streaming från Tv-kanalerna egna sidor..

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

plex

Visa signatur

nörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Lägg ut, lägg ut...LÄGG UUUUT!!!!

Haha okej då
Skrivbordet som jag inte orkade städa..

Projektor, högtalarna är intryckta i hörnen för att spara plats, ställs fram vettigare när jag kollar på film och sånt:

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Torrents och Netflix, mestadels serier kollas via projektor till 100" duk.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av Defender:

Torrents och Netflix, mestadels serier kollas via projektor till 100" duk.

Hur långt ifrån måste man sitta för att det inte ska se skit ut?

Visa signatur

Intel I5 4690k @ 4.5GHz / Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE / GTX 1080 ROG STRIX

Permalänk
Medlem

Serier läser jag framför allt på min iPad, eller i Trade paperbacks (ja jag erkänner, jag är en volymväentare!). På senare tid har dock en oroande mängd lösnummer letat sig in i min lägenhet. Vet inte riktigt hur jag skall hantera det här.

När det gäller Tv-serier så föredrar jag Netfix på ps4 över netflix på apple tv 4 av nån anledning. Har inte fattat hur man söker i svt play appen på apple tv heller, så där har det ibland lett till att jag har suttit framför datorn och kollat.
Har tänkt testa att strömma Öppet Arkiv från iPaden till apple tv.
Laddar jag ner så delar plex ut det till alla mina enheter från min laptop.

Min tv är en gammal (sju år kanske?), men dyr, samsung. Så den är mindre än vad alla polare har men har fantastiska färger och aldrig några problem med artefakter, efterbehandling eller sånt. Den är bara aningen lägre än min gamla tjock-tv som var 26", så jag antar att den är runt 28" eller så.

De youtube-serier som jag följer ser jag nästan alltid framför datorn.

Kollar aldrig på nått som strömmas live, så jag vet inte hur jag skulle göra det.

Film gör sig bäst på bio.

Permalänk
Avstängd

Netflix och Hulu med hjälp av tjänsten unblock-us.com som också ger fördelen att kunna se många program på kanalers sidor direkt, exempelvis Supergirl på CBS.com (lite barnslig serie men helt ok) eller lite brittiska serier på Channel4.com. Jag betalar också för att få Hulu utan reklam (det var kul med amerikansk reklam i typ en dag, sen värre än här) så det blir inte helt gratis, men ungefär samma pengar som TV-licensen som jag inte betalar nu. SVT-play används också i viss mån, men mest av tjejen. Det har också hänt att jag hyrt någon film från typ SF Anytime när den inte funnits på någon av de andra tjänsterna, men ytterst sällan.

Det enda problemet med min lösning är att man inte får svensk text förutom på helsvenska tjänster. Jag och tjejen har inga problem alls med det men det framkommer snabbt hur kassa folk faktiskt är på engelska när man har vänner eller familj hemma som ska titta på något och de faktiskt måste lyssna på vad som sägs på teven.

Permalänk
Medlem

Netflix, samt bra filmer köper jag!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Torrents, netflix, och hbo
Har både HTPC, och Boxeebox... använder mest boxeen när det är ripade BD/MKV, för det blir bättre bild när det är kalibrerat med AVS HD709.
Körs mot en 60" plasma... haft projektor, men är lite sugen på att köpa en igen...

Permalänk
Medlem

Couchpotato och Plex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Netflix och plex.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Hej, hur får ni det att fungera att streama dreamfilm på ps3, jag får det inte att fungera....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Oftast Kodi via Addonet Exodus på chromebook eller dator, men sen Linux slutade fungera på chromebooken får jag nöja mig med dreamfilm tills jag orkar fixa det

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk

Köper allt jag vill se på Bluray (DVD i väääldigt sällsynta fall).

Permalänk
Medlem

Film ser jag på projektorn och då ska det vara blu-ray

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Netflix, Viaplay, Primevideo, plus lite nerladdat. Kollas via min projektor på 108" duk.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Sickbeard & Couchpotato via Plex på en HP N54L med Xpenology. Streamat till nVidia Shield TV eller till den enhet som är med på resor...

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E - Ryzen 5900X - ASUS ROG STRIX RTX 3090 - G.Skill 4x8GB 3600 CL16 - Seagate Firecuda 520 2TB - Corsair 750D - Corsair H850i - NZXT Kraken Z73