Valve visar tillverkningen av Steam Controller

Permalänk
Melding Plague

Valve visar tillverkningen av Steam Controller

Med Steam Controller hoppas Valve kunna revolutionera spelande i vardagsrummet. Nu visar företaget hur handkontrollen tar form i en helautomatisk fabrik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Passande med Portal musiken, Aperture Science tema över hela videon.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

"We kind of went overboard, and built one of the largest fully automated assembly lines in the US", har väldigt svårt att ta detta utan ett lass salt. HUR är det en av de största?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Marticus:

"We kind of went overboard, and built one of the largest fully automated assembly lines in the US", har väldigt svårt att ta detta utan ett lass salt. HUR är det en av de största?

För att de flesta stora butiker inte är fullt automatiska? De måste uppfylla massa saker innan de får kallas helt automatiska.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Snart kommer SteamNet ta över världen m.h.a sina controllers.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

För att de flesta stora butiker inte är fullt automatiska? De måste uppfylla massa saker innan de får kallas helt automatiska.

Ja det förstår jag också, men jag har som sagt väldigt svårt att tro på att valve har en av de största linesen i USA. Förstår inte däremot vad din kommentar har med min att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Ja det förstår jag också, men jag har som sagt väldigt svårt att tro på att valve har en av de största linesen i USA. Förstår inte däremot vad din kommentar har med min att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

De flesta större av väl antagligen då en mänsklig influens någonstans på linjen, då de inte vågat ta steget fullt ut till helautomatiserat.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Passande med Portal musiken, Aperture Science tema över hela videon.

Står även Aperture laboratories på ett flertal maskiner.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av upl8447:

Står även Aperture laboratories på ett flertal maskiner.

Kollade inte såpass noga men det stämmer nog.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Var är GLaDOS?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av dlq84:

Var är GLaDOS?

Still alive.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

För att kunna ta över världen måste de också lyckas sälja sina produkter...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Trevligt att de har tillverkningen i USA och inte Kina.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Still alive.

Cake?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

The cake is a lie.

OnT: Tycker det är häftigt att de så fort kan ta en tom industrilokal och göra om den till något som helautomatisk tillverkar något. Undra hur mycket det kostar?

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

"We kind of went overboard, and built one of the largest fully automated assembly lines in the US", har väldigt svårt att ta detta utan ett lass salt. HUR är det en av de största?

Det var även min tanke. Lokalen såg inte särskilt stor ut. Bör finnas betydligt många fler som är större.

Dock sjysst PR—trick med att visa anläggningen. Känns dock väldigt vågat att investera så pass i en iaf för mig osäker produkt.

Kan rekommendera folk att plugga automation, finns mycket kul att leka med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Det var även min tanke. Lokalen såg inte särskilt stor ut. Bör finnas betydligt många fler som är större.

Dock sjysst PR—trick med att visa anläggningen. Känns dock väldigt vågat att investera så pass i en iaf för mig osäker produkt.

Kan rekommendera folk att plugga automation, finns mycket kul att leka med.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja detta är inte dåligt ambitiöst projekt, känns inte så lyckad satsning nu i början i alla fall. Men dom har ju enormt med pengar, så steam förlorar troligen inte mycket pengar på detta (lär tjäna igen det fort).

Automation är häftigt ja volvo t.ex kör hårt med detta. Får genom mitt jobb se en hel del inom olika branscher (vi renoverar alla möjliga maskiner).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Åh vad coolt! Portal-musik och Aperture Science loggan på maskinerna.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Skrivet av Marticus:

"We kind of went overboard, and built one of the largest fully automated assembly lines in the US", har väldigt svårt att ta detta utan ett lass salt. HUR är det en av de största?

De kan mena att det är den största sammanhängande linjen som finns och det kan nog stämma, oftast har man fler linjer men kortare.
Det är min gissning för rent ytmässigt och maskinmässigt så är de inte ens i närheten av störst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

De kan mena att det är den största sammanhängande linjen som finns och det kan nog stämma, oftast har man fler linjer men kortare.
Det är min gissning för rent ytmässigt och maskinmässigt så är de inte ens i närheten av störst.

Frågan är vilket mätetal de använder. Jag jobbar mest i processindustri så inte mycket montering av den typen för att räknas. Det är ju dock inte ovanligt med robottruckar osv, vilket jag antar även används mellan olika robotceller i mer montagebaserade verksamheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Broken-arrow:

Ja detta är inte dåligt ambitiöst projekt, känns inte så lyckad satsning nu i början i alla fall. Men dom har ju enormt med pengar, så steam förlorar troligen inte mycket pengar på detta (lär tjäna igen det fort).

Automation är häftigt ja volvo t.ex kör hårt med detta. Får genom mitt jobb se en hel del inom olika branscher (vi renoverar alla möjliga maskiner).

Frågan är hur de finansierat det. Även om man har gott om pengar så är det ju dumt med sådant risktagande. Man kanske ska skicka en jobbansökan och se om man kan få hjälpa till :-).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Frågan är vilket mätetal de använder. Jag jobbar mest i processindustri så inte mycket montering av den typen för att räknas. Det är ju dock inte ovanligt med robottruckar osv, vilket jag antar även används mellan olika robotceller i mer montagebaserade verksamheter.

Fast robottruckarna räknas som transport och inte en del av en linje utan de är logistiken. Man kanske kan säga att en linje är sammanhängande tillverkning av en produkt mellan transporterna, eller något åt det hållet.
Finns säker någon bättre formulering men det var några år sedan jag programmerade robotar så är lite rostig.

Problemet här är nog lite översättningen då de kan mena både tillverkning och linje. Längdmässigt bör ju matindustrin vara svårslagen och tillverkningsmässigt yta lär tillhöra bilindustrin, lite därför jag tänkte att de kanske menar sammanhängande linje.

Permalänk
Medlem

inget nytt precis beta version släpptes 2014 dock steam maskinen fått mycke dåligheter då lagg och lite annat men som sagt få se om dom fixat det från beta version , kontrollerna även fått kritik då folk lämnat tillbaka dom då dom utlova för mycke än vad dom gör i allmänheten hoppas Alienware Steam Machine är bättre som släpptes 10november nu dock bara på dell.com kan man beställa den få hoppas den kommer komma till elgiganten och så så man få prova den innan man lägger runt 6k på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Fast robottruckarna räknas som transport och inte en del av en linje utan de är logistiken. Man kanske kan säga att en linje är sammanhängande tillverkning av en produkt mellan transporterna, eller något åt det hållet.
Finns säker någon bättre formulering men det var några år sedan jag programmerade robotar så är lite rostig.

Problemet här är nog lite översättningen då de kan mena både tillverkning och linje. Längdmässigt bör ju matindustrin vara svårslagen och tillverkningsmässigt yta lär tillhöra bilindustrin, lite därför jag tänkte att de kanske menar sammanhängande linje.

Men det finns väl ingen biltillverkning som är helautomatiserad, så de kanske räknar bort dem även om de skulle ha delar som är automatiserade och större än denna. Det samma gäller matindustrin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

Men det finns väl ingen biltillverkning som är helautomatiserad, så de kanske räknar bort dem även om de skulle ha delar som är automatiserade och större än denna. Det samma gäller matindustrin.

Är väl egentligen inget som är HELT automatiserat. Någonstans gör man ju något typ av inputs.

Permalänk
Medlem

Science isn't about WHY. It's about WHY NOT. Why is so much of our science dangerous? Why not marry safe science if you love it so much. In fact, why not invent a special safety door that won't hit you on the butt on the way out, because you are fired. - Cave Johnson, CEO Aperture Science

Väldigt passande för mig personligen då jag precis köpt Steam Controller & Link och de första spelen jag valde att spela igenom är Portal 1 & 2 Måste säga att efter en stor dos pillande i inställningarna så funkar kontrollen väldigt bra. Den erbjuder mer innovation än de flesta kontroller gjort de senaste generationerna. Ska bli spännande att se hur de utvecklar den till nästa ver.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att den är lika bra som den ser ut