DICE utvecklar nästa Battlefield

Permalänk
Medlem

Vad som helst förutom nutid/kort framtid.

Permalänk
Medlem

EA+Dice+battlefield = Recipe for disaster!

Permalänk
Medlem

Bara för att vara annorlunda:
Battlefield är den game serien jag älskar. 3000 timmar från bf2 och framåt har gett mig valuta för pengarna. Finns fortfarande servrar om man vill lira bf2. Ge mig bf5 nu tack. Enda anledningen till att man är 40 + och fortfarande spelar data

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Inaktiv

Hoppas det blir bra

Permalänk
Medlem

EA + slutet av 2016.... säger ju allt, i ett spelutvecklingsvärld är detta enormt kort utvecklingsperiod även om de skulle ha påbörjat på detta en tid sedan redan. EA = quantity over quality. Inte konstigt att det buggar och har sig. Slutet av 2017, då hade vi kanske fått se ett ordentligt Battlefield spel. EA borde bannas från spelindustrin, deras strategi går ut på att pressa spelutvecklarna till det kortaste möjliga utvecklingsperioden på att så sätt maximera sina inkomster och detta i sin tur leder till att spelutvecklarna inte har tid att testa nya saker och ting utan det blir mest repris av det tidigare men lite nya grejjer och uppdatering av grafiken (liksom det vore en DLC snarare). Borde inte DICE ha råd att klamra sig loss från EA vid dethär laget och köra sitt eget race?

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Battlefield har blivit ännu en spelserie för hjärndöda, precis som COD.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Battlefield har blivit ännu en spelserie för hjärndöda, precis som COD.

På vilket sätt är det för hjärndöda spelare menar du?

Permalänk
Avstängd

dags att lägga ner, Battlefield spelen är förstörda. allt focus har blivit på grafik och inte på spelmekanik eller design.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puscifer:

På vilket sätt är det för hjärndöda spelare menar du?

Köper man en expansion för 600kr så är man antingen hjärndöd, väldigt dum eller både och. Om folk hade kunnat hålla sina fingrar i styr och bojkottat skiten så hade vi kanske kunnat få ett BF värt priset, men folk vägrar ju inse att allt de köper är en expansion.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Varför inte stormaktstiden?

Battlefield 1695

Men ja för fan DICE DO IT <3 Snälla!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Alling:

Hm … Vågar man hoppas på ett långlivat, seriöst, tävlingsinriktat, äkta PC-spel den här gången, månntro?

Klart! Kan lägga till världsfred o att IS slutar ha ihjäl folk ti höger o vänster också! :AVGN Deadfuckinserious:

Men man måste ju våga hoppas vettu ^^

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

*heavy breathing* 2 av mina favorit spel titlar kommer troligen nästa år, mass effect och battlefield Hardline var dock ett miss..

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte blir ett jävla skämt som BF4.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Hemligheten med dagens spel är att inte pre-ordra, vänta några veckor, kolla reviews, läs på forum och kolla hur spelet funkar. BF4 var trasigt vid release, men jag väntade 1 månad och spelet var mer stabilt. Jag är nöjd med dagens Battlefield men helst skulle jag ha WW2, Kalla kriget eller liknande. Förmodligen kommer Battlefield 5 följa samma spår som tidigare 3 och 4 eftersom de är lyckade spel.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Köper man en expansion för 600kr så är man antingen hjärndöd, väldigt dum eller både och. Om folk hade kunnat hålla sina fingrar i styr och bojkottat skiten så hade vi kanske kunnat få ett BF värt priset, men folk vägrar ju inse att allt de köper är en expansion.

Vilket spel pratar du om? Battlefield 4 och tillhörande Premium har gett mig väldigt mycket valuta för pengarna, och DICE har patchat spelet i över två år nu. Redan imorgon släpps en väldigt stor uppdatering som även inkluderar en ny kostnadsfri bana som blir den tredje gratisbanan DICE släpper till Battlefield 4.
Star Wars Battlefront är däremot en annan fråga, där spelet släpptes med ett väldigt begränsat utbud av banor - men nu är det ju Battlefield-serien vi pratar om. (eller?)

I vilket fall som helst tycker jag att det är dumt att klanka ned på ett spel som inte ens har annonserats ännu. Vad sägs om att gnälla på expansioner och DLC när vi faktiskt vet hur EA/DICE väljer att hantera dessa?

Permalänk

Hoppas på ett Bad Company 3, BF 2143 eller WW2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilseledd:

Sedan EA-uppköpet har DICE, ärligt talat, varit en besvikelse. Pumpar BF-spel snabbare än Maxi skiter ut The Sims spel. Pinsamt och dåligt. Avgå.

Du inser väl att EA var utgivare för BF1942 va? Förvisso blev dem uppköpta 2004-06. Och vet inte om sju år mellan BF2 och BF3 är att pumpa ur sig spel. Däremot kan jag hålla med om att efter BF3 har det spårat ur..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Skicka ett pm till mig för att få reda på vad temat är i nästa battlefield. *insider*

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViKtoRr15:

Rätt så tydligt att det blid Battlefield Bad Company 3, med tanke på detta: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/197070-battlefield_bad...

Då måste detta också vara sant http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/108558-half_life_3&atc...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Varför inte stormaktstiden?

Battlefield 1695

Eller varför inte Breitenfeld 1631?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av KplSteiner:

Eller varför inte Breitenfeld 1631?

Skickades från m.sweclockers.com

Underbart! I lol'd!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Battlefield 1917 tänk att få uppleva slaget om ypres, röda baronen, luftskepp, skyttegravar, senapsgas underbart

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Avstängd

dice är vilse och gör inte roliga bf spel längre.
BF2 var det sista

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Har spelat sedan 1942. Vietnam var nog min favorit men har tyckt om resten av serien. Bf4 Var extream buggigt i början. Nästan hela första halvåret hade jag problem med massa skitsaker. Men sen dess har det funkat fint. Har dock vägrat spela hardline. Inte Battlefield i min åsikt. Längtar efter nästa spel!

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

Hoppas dock att hösten 2016 bara är preliminärt och att de faktiskt vågar släppa det lite senare för att faktiskt få finslip på det hela. Hoppas EA har lärt sig av battlefront och BF4 vid det här laget, tror DICE gärna hade dragit lite längre om EA tillåtit dem. Visst behöver ju inte bli SC2 á la Blizzard men tror EA hade vunnit på att faktiskt sälja fungerande spel kontra årliga buggfester.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Slaktardej:

Varför inte stormaktstiden?

Battlefield 1695

Breitenfeld 1631 klingar ännu bättre.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Don't fuck it up.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Det största problemet till de årliga buggfesterna är att majoriteten av EA:s kunder inte säger ifrån genom att avstå från förbokningar och faktiskta köp vid spelsläpp.

Om en stor majoritet av EA:s kunder (som köper spelen som DICE skapar) vägrar köpa spel som verkar ha gjorts för snabbt, som verkar indikera på bristande djup och buggfester, så kommer detta sända ett tydligt budskap.

Men eftersom många tycks ha kort tålamod, lätt att ge efter för marknadsföringshypade speltrailers, och därmed bara köpa det första nya coola som tycks dyka upp från EA:s DICE, så kommer denna onda bugginfesterande cirkel att fortsätta tills att "spelfolket" säger NEJ i form av massiv handling av att INTE förboka och köpa nysläppta spel från EA:s DICE.

Det är inte företag som är onda, det är majoriteten av kunderna som är dumma. Like it or not.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Ge mig ett nytt 1942!

Spelats sen release 2002 och spelar fortfarande.

Har spelat på hög nivå med bmc.

Jag vill se ett liknande spel. Där alla har samma tillgång till vapen.

Inga jävla uppgraderingar av fordon osv..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

Samma här! 40+ och snart mer timmar i Bf3 & 4 än i trädgården. Ser såklart fram emot 5án, men hoppas teamet bakom tar åt sig av allt jxxxa snurr som följde med lanseringen av Bf4. Det var som sagt inte kul i början. Vare sig på Ps3-4 eller PC.

Då man växte upp med Atari/Amiga osv, och dagligen köttade nazister & räddade drottningar från skumma filurer medans dom andra barnen spelade fia med knuff känns det som att Bf4 faktiskt "alla kategorier" är det bästa pang pang spelet. Visst finns det roliga stunder med både OFP, CS, osv....Även DayZ, FarCry och Last Of Us osv... Men när man är riktigt trött efter långa arbetspass finns fan inget bättre än att sätta sig framför skärmen med Bf4.

Battlefield 5: Armageddon
Nja.....Så jäkla kul låter det inte....Fick man önska vore nog den rådande situationen i världen lite mera spännande som grund.
En mix mellan Homeland / Jack Bauer & Chris Kyle kanske vore nått?
En riktigt fet campaign som inte tar slut på en kväll....
Nu är ju å andra sidan inte singelplayer det som fångar mitt intresse, men klart man köttar sig igenom det.
Förövrigt så känns CoD´s singelplayer bättre/längre/större/fetare/ än Bf4´s...Eller har jag fel?

Enda nackdelen jag idag upplever är alla dessa cheaters.....
Även om man har sina favvo servrar så är dom som myggen om sommaren när dom dyker upp...Extremt jobbiga.

Ang framtidens bugghärva med kommande Bf5 så får man hoppas att dom testkör spelet åtminstone lite mer än Bf4.
Inga nötter bakom spakarna direkt (Programmerarna/skaparna) men ibland undrar man hur det ens är möjligt att med så mycket pengar och kapacitet få en sådan härva som det var med Bf4 i början.

Youtube Galet kul om Bf4!

Trevlig fortsättning!
Rekommenderar förövrigt boken "1001 Video Games You Must Play Before You Die"

@Pimmp: