Gamla tv program ni vill se ny tappning

Permalänk
Medlem

Gamla tv program ni vill se ny tappning

Tjopiliho!
Kom och tänka på gamla tv program som sändes på -90 tidigt -00 tal eller tidigare också givetvis,
vi har redan sett På rymmen och Gäster med gester vilket jag inte fastande för riktigt.

Hur skulle era favoriter klara sig i ny tappning idag tror ni?
De programen jag skulle vilja se är Nu eller aldrig och Mullvaden.

Snabb info:
Nu eller aldrig...ställas inför sina fobiler mot en summa pengar klarar de utmaning "vinner dom pengarna".
Mullvaden...ett gäng som får massa uppdrag och då är det en som ska sabotera uppdragen under spelet gång och en efter en åker ur allt eftersom.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

En ordentlig satsning på Blåsningen hade varit riktigt kul. Klassikern med Anders Limpar och tidsresan är ju bara så skön, och så även de med Peter Settman och Adam Alsing.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

jag skulle vilja se en fortsättning på stargate serien alla tre men speciellt stargate universe. sen vill jag se mer startrek men det kanske bara är jag detta är inte i ny tappning såklart men känns som att åtminstone start gate serierna alldrig fick något riktigt slut som stargate universe tex

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Teskedsgumman.
Tårtan.
Hylands Hörna.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Sigma hade varit nåt, sug på den ni alla youngsters

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Elite AX v2 / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

jag skulle vilja se en fortsättning på stargate serien alla tre men speciellt stargate universe. sen vill jag se mer startrek men det kanske bara är jag detta är inte i ny tappning såklart men känns som att åtminstone start gate serierna alldrig fick något riktigt slut som stargate universe tex

Håller med om Stargate Universe, som blev så sågad i första säsongen men tog sig rejält i andra. Där skulle jag vilja se en fortsättning. Gillade även Firefly serien som var alldeles för kort. Vad gäller Star Trek så ska det komma en ny serie med premiär 2017.

New Star Trek Series Premieres January 2017:
http://www.startrek.com/article/new-star-trek-series-premiere...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

månbas alpha, (engelsk titel: space 1999)

Visa signatur

nörd

Permalänk
Hedersmedlem

HBO-serien ROME från 2005. Troligtvis detta årtusendes bästa serie. Alla kategorier

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Kom och tänka på MacGyver skulle vara rätt coolt, misstänker dock att de kanske inte blir riktigt samma wow känsla nu som då.

@Skruvis
Ika i rutan.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Überklass:

HBO-serien ROME från 2005. Troligtvis detta årtusendes bästa serie. Alla kategorier

Definitivt! Serien lär väl ha lagts ner för att den var för dyr. Två säsonger till var väl planerade? Ruggigt bra serie faktiskt.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Jag hade velat se en riktigt välproducerad nyversion av Tripoderna (The Tripods), den gamla goa BBC-serien som skrämde skiten ur mig när jag var en liten parvel.

Jag vill ha bra grejer, ingen fullständig besvikelse som t.ex nyversionen av V. Så det kanske är bäst att låta britterna fixa det även denna gången...

Permalänk
Skrivet av sp1k3n:

Håller med om Stargate Universe, som blev så sågad i första säsongen men tog sig rejält i andra. Där skulle jag vilja se en fortsättning. Gillade även Firefly serien som var alldeles för kort. Vad gäller Star Trek så ska det komma en ny serie med premiär 2017.

New Star Trek Series Premieres January 2017:
http://www.startrek.com/article/new-star-trek-series-premiere...

SGU var bra, tyckte jag i alla fall, synd att det las ned efter bara 2 sesonger, blev ju en rejäl cliffhanger där på slutet, då de skall försöka fly från den fientliga galax de var i, och hela besättning frös ned sig, för att spara på mat och energi.
Vill gärna se en fortsättning på det..

Och en ny StarTrek serie, wow, ska bli intressant att följa.
Men här i Sverige verkar ju ingen kanal vilja visa StartTrek numera, blir väl som vanligt, man får vara lite olaglig, och ladda hem det från internet, lol..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

SGU var bra, tyckte jag i alla fall, synd att det las ned efter bara 2 sesonger, blev ju en rejäl cliffhanger där på slutet, då de skall försöka fly från den fientliga galax de var i, och hela besättning frös ned sig, för att spara på mat och energi.
Vill gärna se en fortsättning på det..

Och en ny StarTrek serie, wow, ska bli intressant att följa.
Men här i Sverige verkar ju ingen kanal vilja visa StartTrek numera, blir väl som vanligt, man får vara lite olaglig, och ladda hem det från internet, lol..

Det finns en kanal som sänder Star Trek Enterprise här i Sverige och det är FOX. De har sänt hela serien om igen flera gånger och i morron fredag 15:25 börjar de om med avsnitt 1, säsong 1, Broken Bow.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Definitivt! Serien lär väl ha lagts ner för att den var för dyr. Två säsonger till var väl planerade? Ruggigt bra serie faktiskt.

Rome var väldigt bra. Jag var bara besviken på att endast ett stort fältslag visades. Fast det var väl ett ekonomiskt problem. Serien innehöll en del historiska felaktigheter och anakronismer, men de störde mig inte så mycket.

En annan serie som fick ett alldeles för tidigt och abrupt slut var Carnivàle.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Skrivet av sp1k3n:

Det finns en kanal som sänder Star Trek Enterprise här i Sverige och det är FOX. De har sänt hela serien om igen flera gånger och i morron fredag 15:25 börjar de om med avsnitt 1, säsong 1, Broken Bow.

Hmm, en kanal jag inte verkar kunna få från min leverantör av tv (Viasat).
Man måste tydligen köpa ett helt paket av kanaler från tex Boxer för att få den, blir lite dyrt för en kanal, lol.

Att de visar samma serie gång på gång blir man väl lite less på efter ett tag, tycker de borde växla till någon av de andra istället, men de kanske bara köpt in Enterprise serien, och sträckvisar den så länge de kan, lol.
Sen att de visar lite StarTrek nu, är ju ingen garanti för att de tar in den nya serien när den kommer, kan ju bli någon annan kanal som köper in den serien..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Hmm, rent spontant så typ Firefly skulle vara riktigt fint.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Här är ditt liv. Söndagsöppet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p