AMD lovar dubblerad energieffektivitet med grafikgenerationen Arctic Islands

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tea42BBS:

AMD levererar fantastiska produkter samma dag som man börjar banta.
"imorgon".

Medan Nvidia spottar ur sig en massa revolutionerade teknik dagligen då eller?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Vem f*n bryr sig om energieffektivitet förutom i mobila sammanhang...
AMD radeon är grafikkortens Trabant mendans NVIDIA är Ferrari..

Visa signatur

Core i7 2600@4Ghz - 16GB Corsair Vengenace@1600Mhz - 90GB Corsair Force3 SSD - WD 1TB HDD - EVGA GTX970@1501Mhz - Corsair TX650 PSU - AcerXB270HU 144Hz/GSYNC/1440p - Biltema högtalare med subwoofer. MSI P67A G45 MB *-*-* 11000 poäng Firestrike, 3050 poäng Unigine Heaven, default 2560x1440 *-*-* Windows 7 64. Byggd 2011

Permalänk
Skrivet av Underklockaren:

Vem f*n bryr sig om energieffektivitet förutom i mobila sammanhang...
AMD radeon är grafikkortens Trabant mendans NVIDIA är Ferrari..

Tja fråga viss skara i forumet låter ungefär som liv och död med par watt extra förbrukning, sen ska dom klocka korten också (logiken går ihop ).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Underklockaren:

Vem f*n bryr sig om energieffektivitet förutom i mobila sammanhang...
AMD radeon är grafikkortens Trabant mendans NVIDIA är Ferrari..

Gratulerar till årets dummaste kommentar på Sweclockers.

/Lifooz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Gratulerar till årets dummaste kommentar på Sweclockers.

/Lifooz

Skickades från m.sweclockers.com

Man tackar, man tackar

Nu ska jag gå in o sänka TDP till 50% på mitt grafikkort, så vi kommer nog kunna se en positiv effekt på den globala uppvärmningen redan i eftermiddag...

Visa signatur

Core i7 2600@4Ghz - 16GB Corsair Vengenace@1600Mhz - 90GB Corsair Force3 SSD - WD 1TB HDD - EVGA GTX970@1501Mhz - Corsair TX650 PSU - AcerXB270HU 144Hz/GSYNC/1440p - Biltema högtalare med subwoofer. MSI P67A G45 MB *-*-* 11000 poäng Firestrike, 3050 poäng Unigine Heaven, default 2560x1440 *-*-* Windows 7 64. Byggd 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Underklockaren:

Man tackar, man tackar

Nu ska jag gå in o sänka TDP till 50% på mitt grafikkort, så vi kommer nog kunna se en positiv effekt på den globala uppvärmningen redan i eftermiddag...

Hehe inget illa ment, det var den övre raden jag syftade på, där gränserna mellan dom båda tillverkarna har förminskats.
Båda har haft sina grillar, även om AMD leder på den fronten nu.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Underklockaren:

Man tackar, man tackar

Nu ska jag gå in o sänka TDP till 50% på mitt grafikkort, så vi kommer nog kunna se en positiv effekt på den globala uppvärmningen redan i eftermiddag...

Alltså du vet att energieffektivitet inte är samma sak som låg tdp eller? Fördubblar du effektiviteten så fördubblar du ju prestandan vid samma tdp vilket är extremt viktigt och sjävla poängen här iom att grafikkort blir svårskylda över 300W, eller menar du att dom ska skita i effektiviteten och istället börja göra kort med 1000w tdp?

För den delen så tror jag knappast att de som är ute efter hög effektivitet och låg tdp bryr sig varken om elräkning eller miljön utan snarare om kortets värmeutveckling/ljudnivå...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Alltså du vet att energieffektivitet inte är samma sak som låg tdp eller? Fördubblar du effektiviteten så fördubblar du ju prestandan vid samma tdp vilket är extremt viktigt och sjävla poängen här iom att grafikkort blir svårskylda över 300W, eller menar du att dom ska skita i effektiviteten och istället börja göra kort med 1000w tdp?

För den delen så tror jag knappast att de som är ute efter hög effektivitet och låg tdp bryr sig varken om elräkning eller miljön utan snarare om kortets värmeutveckling/ljudnivå...

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, jag förstår att det är viktigt för att kunna hålla värmen nere, är på lite trollhumör ibland när jag är ledig och har massa öl i kylen.

Dock så tycker jag trenden pekar på att de flesta företag har som största mål att minska sin "klimatpåverkan" vilket är det samma som låga koldioxidutsläpp. Co2 är inte ens en giftig gas, och endast de forskarlag som står på rätt sida får komma till tals angående den globala uppvärmningen..

Visa signatur

Core i7 2600@4Ghz - 16GB Corsair Vengenace@1600Mhz - 90GB Corsair Force3 SSD - WD 1TB HDD - EVGA GTX970@1501Mhz - Corsair TX650 PSU - AcerXB270HU 144Hz/GSYNC/1440p - Biltema högtalare med subwoofer. MSI P67A G45 MB *-*-* 11000 poäng Firestrike, 3050 poäng Unigine Heaven, default 2560x1440 *-*-* Windows 7 64. Byggd 2011

Permalänk
Skrivet av Underklockaren:

Jo, jag förstår att det är viktigt för att kunna hålla värmen nere, är på lite trollhumör ibland när jag är ledig och har massa öl i kylen.

Dock så tycker jag trenden pekar på att de flesta företag har som största mål att minska sin "klimatpåverkan" vilket är det samma som låga koldioxidutsläpp. Co2 är inte ens en giftig gas, och endast de forskarlag som står på rätt sida får komma till tals angående den globala uppvärmningen..

Dock vill ju gpu tillverkare få ut massa prestanda med, har dom 300 watt att leka med så försöker dom få ut kort med max prestanda även om det drar 300watt.

Men det kan ju ändras. Få se vad som händer nästa gen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar