Utöka skrivbord, projektorn blir primär skärm

Permalänk
Medlem

Utöka skrivbord, projektorn blir primär skärm

Vi har ett GFX-kort med två DVI-utgångar, en datorskärm som enbart har D-SUB (VGA) samt en TV och en nyinköpt projektor.
Kortfattat så kör vi ena DVI-utgången på grafikkortet med en DVI-VGA konverter till datorskärmen. Funkar kanon som alltid.
Tidigare har vi kört en DVI-VGA kabel till TV:n då HDMI portarna är brända (standardfelet på en del av Panasonics plasmor).
Men nu har vi ju då köpt en projektor så vi bestämde oss för att köra en DVI-HDMI till den istället.
Problemet uppstår i att den då vill köra projektorn som primär bildskärm och vi då kan "utöka" skrivbordet till datorskärmen.
Det är ju inte riktigt optimalt utan vi vill ju gärna, som tidigare med DVI-VGA kabeln, ha datorskärmen som primär bildskärm och när man utökar bildskärmen så hamnar den andra delen på själva projektorduken.
Blir inte riktigt klok på inställningarna och hur jag än ändrar så vill det sig inte. Vi har även provat att byta plats på kablarna på GFX-kortet men felet kvarstår.
Förstår faktiskt inte vad det är för skillnad med att köra som förut, DVI-VGA, och som fungerade kanon jämfört med nu, DVI-HDMI, som inte alls fungerar som man vill.
Kör den någon automatiskt prioritering för att det är en HDMI ansluten enhet? Idéer nån?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Sitter inte framför den burken nu. Ska kolla men jag är nästan 100 på att det alternativet var gråmarkerat eller inte fanns med. Annars hade jag bockat i där direkt. Men tack iaf! Ska kika så fort jag kan.