Permalänk
Medlem

AIO Kylare till socket 1151

Hejsan! Jag undrar om någon har en AIO vattenkylare att rekommendera till socket 1151! Har kollat lite på Corsair H110i GTX men har hört lite allt möjligt. Det ska helst vara en 280mm radiator! Mvh

Visa signatur

Chassi: Phanteks enthoo evolv W, CPU: Intel i7 6700k 4,6ghz, GPU: EVGA GeForce 1070, Processorkylning: Corsair h110i gtx (280mm), PSU: Corsair CX 750M, Moderkort: Gigabyte Z170-D3H, SSD: Samsung 850 EVO 500GB (Bootdrive), HDD1: Seagate barracuda 2tb 7200rpm, HDD2: WD Caviar Black 500GB 7200rpm

Permalänk

Har själv en H110i GTX som fungerar utmärkt. Det här Corsair Link kanske inte är det bästa men man behöver bara sätta pumpen på quiet eller balanced so hörs det knappt.

Vet att det inte är exakt det svaret du letar efter men läste också massor av olika reviews om den innan jag köpte den

Visa signatur

I'm a dude playing a dude disguised as another dude

Permalänk
Medlem

Dem flesta AIO kylarna presterar likvärt, bara det är samma storlek på radiatorerna. Skulle väl rekommendera antingen någon av Corsairs h110i (GT och GTX presterar likvärt, olika pumpar och den på GTX skall vara något tystar) eller NZXT Kraken X61. Se bara till att du får plats med den i chassit, men det antar jag redan att du gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpookyBoogie:

Har själv en H110i GTX som fungerar utmärkt. Det här Corsair Link kanske inte är det bästa men man behöver bara sätta pumpen på quiet eller balanced so hörs det knappt. https://i.imgur.com/HO5eev0.png

Vet att det inte är exakt det svaret du letar efter men läste också massor av olika reviews om den innan jag köpte den

Har hört att slangarna ska vara extremt styva samt att man i många fall behöver ha pumpen upp och ner, stämmer detta?

Skrivet av Willzter:

Dem flesta AIO kylarna presterar likvärt, bara det är samma storlek på radiatorerna. Skulle väl rekommendera antingen någon av Corsairs h110i (GT och GTX presterar likvärt, olika pumpar och den på GTX skall vara något tystar) eller NZXT Kraken X61. Se bara till att du får plats med den i chassit, men det antar jag redan att du gjort.

Det står mellan NZXT eller Corsair

Visa signatur

Chassi: Phanteks enthoo evolv W, CPU: Intel i7 6700k 4,6ghz, GPU: EVGA GeForce 1070, Processorkylning: Corsair h110i gtx (280mm), PSU: Corsair CX 750M, Moderkort: Gigabyte Z170-D3H, SSD: Samsung 850 EVO 500GB (Bootdrive), HDD1: Seagate barracuda 2tb 7200rpm, HDD2: WD Caviar Black 500GB 7200rpm

Permalänk

@Sandreno: Om man ska ha den i toppen så måste den då vara så den gråa loggan blir upp och ner. Att slangarna var styva skulle jag inte alls säga. Har inte monterat några andra innan men hade inga som helst problem med dom.

Visa signatur

I'm a dude playing a dude disguised as another dude

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SpookyBoogie:

@Sandreno: Om man ska ha den i toppen så måste den då vara så den gråa loggan blir upp och ner. Att slangarna var styva skulle jag inte alls säga. Har inte monterat några andra innan men hade inga som helst problem med dom.

Varför sätta den med loggan uppochned?

Permalänk

@KaffeMedKotlett: Går inte direkt att ha den på något annat sätt. Bild från Google

Visa signatur

I'm a dude playing a dude disguised as another dude

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpookyBoogie:

@KaffeMedKotlett: Går inte direkt att ha den på något annat sätt. Bild från Google http://i.imgur.com/nju6gap.jpg

Varför är den upp och ner på denna bild? http://www.sweclockers.com/test/21241-corsair-hydro-h100i-gtx

Visa signatur

Chassi: Phanteks enthoo evolv W, CPU: Intel i7 6700k 4,6ghz, GPU: EVGA GeForce 1070, Processorkylning: Corsair h110i gtx (280mm), PSU: Corsair CX 750M, Moderkort: Gigabyte Z170-D3H, SSD: Samsung 850 EVO 500GB (Bootdrive), HDD1: Seagate barracuda 2tb 7200rpm, HDD2: WD Caviar Black 500GB 7200rpm

Permalänk

@Sandreno: Ah, syftade aldrig på den loggan. Ingen aning varför den är sådär

Visa signatur

I'm a dude playing a dude disguised as another dude

Permalänk
Medlem

Jag har en Kraken X61 som jag bytt fläktar på till Noctua. Slangarna är tillräckligt långa för att nå till högerkammaren i ett Fractal Node 804 vilket gillas, pumpen låter lite mycket och går inte att varvtalsstyra vilket inte gillas.

Det jag definitivt inte gillar är att det inte finns något program som kan prata med alla prylar, dvs vattenkylaren, nätagget och moderkortet. Som det är nu måste jag köra tre olika program och inget av dem känns varken speciellt lightweight eller är stilrent och enkelt.

Jag vill ha några paneler med siffror och möjligheten att docka på olika platser på skärmen eller taskbaren men allt ska ha en massa gamerskins och liknande. Snart blir det väl att koda själv om man ska ha något vettigt