Permalänk
Medlem

2 skärmar en 60hz en 144hz

Hej! jo det är så att jag sitter med en 144hz och fungerar bra men sen så hittade jag en lagom gammal skärm som jag tänkte använda som en extra skärm. Så jag satte in den men då så ändrades min mainskärm till 60hz, och jag kunde inte ändra tillbaka till 144hz. Vad ska jag göra? för jag har haft igång 2 skärmar förut och allt fungerade bra.
Kör med ett GTX 760

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag googlade snabbt och det verkar som att om man kör sin sekundära skärm på HDMI så blir det problem. Kan du köra någon annan kabel?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

Jag misstänker att det har att göra med grafikkortet och att antalet möjliga TMDS-strömmar är begränsat till två. Ifall skärmen du kör i 144 Hz använder DVI dual link behöver den båda strömmarna (därav dual link) och när du ansluter HDMI kräver den en av strömmarna. Då klarar DVI endast single link och max 60 Hz.

Fast det var en ganska lång spekulation eftersom TS inte förklarar vilka skärmar som används och hur de ansluts...