Permalänk
Medlem

Billig (men vettig) BD-spelare

Jag har idag en Samsung nånting blurayspelare, som jag köpte bara för att ha NÅNTING att spela blurayskivor med när jag kastade ut tjock-TV:n för några år sedan.
Hur som helst är denna spelare rätt långsam och ibland hänger den sig och man behöver starta om den och ibland vill den inte skicka in skivan osv. Kort och gått är den lite strulig.

Funderar nu på att skaffa en ny som funkar lite bättre. Billigare är bättre, så länge den funkar bra. Vill helst inte betala mer än ca 1500kr.

Jag är inte någon finsmakare och tycker väl eg att den jag har är helt okej bortsett att den är lite strulig, så det behöver inte vara något märkvärdigt.
Jag kollade lite på tex Panasonic DMP-BDT373. Den har DLNA, Miracast, inbyggt Wifi och det mesta jag kan tänka mig att jag skulle vilja ha (och lite till).
Kan det vara ett vettigt alternativ?

Finns det billigare alternativ som kan vara vettiga?
3D och uppskalning till 4K behöver inte finnas. Om den gör ett hyfsat jobb att visa DVD-skivor är det ju trevligt. Den jag har nu ser inte superkul ut med DVD-skivor.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Om du klarar dig utan wifi så kan jag rekommendera den jag kör med: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2438028

Visa signatur

🎮 ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 9 7900X @ 5,6 GHz | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12GB | 32 GB DDR5 @ 5600 MHz | 1 TB PCIe 3 SSD
💻 Asus TUF Gaming A15 | AMD Ryzen 7 5800H @ 4,4 GHz | NVIDIA GeForce RTX 3060 | 16 GB DDR4 @ 3200 MHz | 512 GB PCIe 3 SSD
📽 Intel NUC 8 | Intel Core i3 8109U @ 3,6 GHz | 8 GB DDR4 @ 2400 MHz | 250 GB SATA SSD
📺 LG OLED65B16 | 📺 ASUS VA247HE | 🖱 Logitech G502 X | ⌨️ Logitech G413 TKL | 🔈 Argon Audio Forte A5 | 🎧 Sennheiser HD 650 & FiiO K5 Pro ESS

Permalänk
Medlem

Jo, jag har redan kollat på prisjakt och läst de flesta omdömen, men tyckte att de inte sa så jättemycket i de flesta fall. Om det är så få omdömen som det är på de flesta är det svårt att se något slags trend eller så åxå. Många ger rätt konstiga omdömen åxå. Betyget stämmer i många fall inte med vad som står i texten osv.

Skrivet av Beemo:

Om du klarar dig utan wifi så kan jag rekommendera den jag kör med: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2438028

Klarar mig gör jag väl kanske, fast det hade varit trevligt med wifi då det är fullt i switchen i vardagsrummet. Jag ska kolla in den dock.