HTC demonstrerar "stort genombrott" med Vive på CES 2016

Permalänk
Medlem

@anon99565: därav denna...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av ipac:

Nej porr påverkade inte utgången av BD och HDDVD för fem öre.

? UltraHD Blu-ray är ett nytt format så nog krävdes det ett nytt format alltid.

Tro det eller ej men det finns tillräckligt många som [med eller utan korrektion] som har bra syn och två ögon. Så floppar VR så är det av andra orsaker.

Jo det har du rätt i, men bygger i grunden på blu-ray , blir ju mindre utvecklingskostnader nu när tekniken fått mogna.

Men i alla fall borde vara så, men dom tar alltid ut så hög vinst dom kan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xpanterx:

@maxkill: därav denna...

Kan betyda vad som helst

Permalänk
Medlem

ser bra ut!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mirialia:

När jag skrev 3D spel så tänkte jag på spel som använder 3D ala bio3D inte vanlig FPS3D. Och det blev ju en fluga. Knappt något sitter idag och spelat i 3D men när det var på gång satt alla hajpade och tyckte att det var the next big thing. 😋

Lite så känner jag inför den här hajpen med VR. Spännande och kul till en början med dör ut snabbt.

Tänker du på sikt här verkligen?

Du inser inte att om några årtionden kommer vi kunna rendera saker i realtid i vilka miljöer som helst. Det kommer inte dö ut det kommer utvecklas ut i oändlighet, närmre och närmre matrix. Om hundratals år kommer våra hjärnor också kunna kopplas in med olika tekniker så att vi kan uppleva känslor, lukt, vind och många nya känslor vi aldrig innan kunnat uppleva i vanliga livet.
Tänk lite kreativt och logiskt människa, det kommer knappast dö ut lol. Detta är bara början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja det är ett av de där seglivade felcitaten. Här är vad Ines Uusmann faktiskt sa:

Fanns dock många som ansåg att internet var en fluga, men kanske inte just hon...

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de verkligen använder sig av teknologin och skapar en stor välvd skärm där de visar båda bilderna samtidigt och med linser ger varje öga möjligheten att se hela skärmen. Lite som 3D på bio funkar. Då har man ju ett mycket större synfält och dessutom mindre distorsion och parallaxfel.

Om de dessutom hittat på en kul hårdvarualgoritm att skicka bilden trådlöst via någon form av ir stroboskop (som samtidigt väldig noggrant kan se vart du är med hjälp av LIDAR teknik) Hade det varit ett plus.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Vågar inte hoppas på trådlöst. Ej heller 4K eller högre FOV.

Har hört om "stora genombrott" många gånger genom åren, vilket i praktiken inte brukar betyda något (exempel från senare tid; Tritech Pyramid 3D (det revolutionerande grafikkortet), Republic the Revolution (med dess grafikmotor med oändlig detalj), Sonys Emotion Engine (kraftfull nog att skapa känslor), hur mycket mer kraftfull PS3 skulle vara jämfört med sin föregångare (enligt Sony; först 1000x, sedan 100x och till sist när den presenterades 30x), LAD (som skulle möjliggöra intelligent kommunikation med NPCs i spel), Microsofts molnkraft till Xbox. Sedan finns det ju exempel som HAR stämt, exempelvis att Commodore Amiga skulle ha tusentals färger (under en tid då det var vanligt med 16...)).

Tror HTC/Valves utannonsering är att Rock Band VR också ska komma till Vive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Tänker du på sikt här verkligen?

Du inser inte att om några årtionden kommer vi kunna rendera saker i realtid i vilka miljöer som helst. Det kommer inte dö ut det kommer utvecklas ut i oändlighet, närmre och närmre matrix. Om hundratals år kommer våra hjärnor också kunna kopplas in med olika tekniker så att vi kan uppleva känslor, lukt, vind och många nya känslor vi aldrig innan kunnat uppleva i vanliga livet.
Tänk lite kreativt och logiskt människa, det kommer knappast dö ut lol. Detta är bara början.

Ja jag tänker på sikt. Jag tycker själv att det är en intressant teknisk utveckling men jag tror inte att det kommer användas av gemene man utan kommer bli en nischad produkt. 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ixiewan:

HL3-bundle.

Nope, men HL 2 EP 3 som varar i tjugo minuter och slutar med att vi hamnar i Portal världen där vi blir bjudna på tårta och det annonseras att det aldrig kommer något HL 3

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillalex:

Får mig att tänka på filmen surrogates

Hade den i bakhuvudet med

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.