BenQ XL2411z — Problem med förinställningar

Permalänk

BenQ XL2411z — Problem med förinställningar

Tjena allesammans!

Det är nämligen så att jag har ställt in mina egna preferenser för skärmen via Display Pilot för BenQ XL2411Z. Varje gång när jag startar om datorn så återställs alla mina förinställningar till fabriksinställningar och därav måste jag göra om mina inställningar varje gång jag startar om datorn. Jag har bockat in "Gör denna förinställning till standard".

https://gyazo.com/80c729d079b7c01de35d6f21ee3a0886

Någon som vet hur jag ska lösa detta problemet?
Orkar verkligen inte ställa om mina förinställningar varje gång när jag startar datorn.

Tack på förhand!

Permalänk

Det var riktigt konstigt. Har själv en xl2411z, men där behåller den mina inställningar som den skall. Har du hört med supporten hos återförsäljaren du köpte den ifrån (om du nu köpt den från ett företag dvs)?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The only difference between fooling around and science is writing it down. - Adam Savage, Mythbusters

Nuvarande dator: AMD Ryzen 5 5600x, Asus ROG Strix B550-I Gaming, Corsair Vengeance LPX 32 GB CL18@3600 MHz, WD Black SN850 1TB, EVGA GTX 980Ti SC@Stock, Corsair SF750 750W, Loque Ghost S1 MK3

Permalänk
Skrivet av Slowbro's Bro:

Det var riktigt konstigt. Har själv en xl2411z, men där behåller den mina inställningar som den skall. Har du hört med supporten hos återförsäljaren du köpte den ifrån (om du nu köpt den från ett företag dvs)?

Skickades från m.sweclockers.com

Misstänker att det är jag som gör något fel, men skärmens inställningar borde inte återställas till fabriksinställningar varje gång jag startar om datorn. Det är skumt... Någon som har samma problem/vet hur man fixar detta?

Permalänk

Har även märkt att mina ICC-profiler återställs till standard efter omstart. Måste gå in manuellt i mina bildinställningar för att välja min ICC-profil igen under "färghantering". Kan någon snälla hjälpa mig?