Skulle behöva hjälp med 144hz skärm fort!

Permalänk
Medlem

Skulle behöva hjälp med 144hz skärm fort!

Hejsan!

Fick nu en 144hz skärm i julklapp och koppla in den och det fungerade helt utmärkt. Sen när jag skulle sätta den till 144hz istället för 60hz som jag hade på min andra skärm så blev hela skärmen lila. Alltså inte bara helt lila utan det var typ som myrornas krig på TV fast på en datorskärm. Jag kunde se min bakgrund men allting "flickrade" på skärmen med en lila kontrast. Så om någon vet något om detta snälla kontakta mig så snabbt som möjligt!

Tack på förhand,

MVH.

Permalänk
Medlem

Vilken skärm är det? Jag har en Asus vg248qe och hade samma problem som berodde (mest troligt) på gpu tweak.

Permalänk
Medlem

@GeCors: Det blev en AOC G2460PF.

Permalänk
Medlem

@Blabbe: vad för kabel använder du och kör du gpu tweak eller liknande? Kan du ställa in den på 100 eller 120 Hz?

Permalänk
Medlem

@GeCors: Nej, ingen utom 60hz fungerar, om jag använder en DVI kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbe:

@GeCors: Nej, ingen utom 60hz fungerar, om jag använder en DVI kabel.

Vad är det för DVI kabel? det är bara en DVI DL kabel kan fungera med 120/144hz
och grafikkortets DVI utgång måste också stödja DVI DL

Tex Grafikkort som har 2st DVI där är det ofta bara den ena som är DVI DL alt man måste ändra en swhits för att bägge ska bli det.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Vad är det för DVI kabel? det är bara en DVI DL kabel kan fungera med 120/144hz
och grafikkortets DVI utgång måste också stödja DVI DL

Tex Grafikkort som har 2st DVI där är det ofta bara den ena som är DVI DL alt man måste ändra en swhits för att bägge ska bli det.

Aha, Jag hade en DVI-D (Single Link) kabel. ( https://gyazo.com/691eb447030b1547a1c0d639b6491ed7 )
Så jag antar att jag får pallra iväg och köpa en DVI-Dl kabel då. C: