Ge oss sweclockers julskiva igen!

Permalänk
Medlem

Ge oss sweclockers julskiva igen!

Nu i juletid lyssnar man på de vanliga, traditionella julsångerna på radio, i butiker och hos släkten. Det är ju såklart ganska trevligt... men inte den femte gången man hör "Nu tändas tusen juleljus" (av en femte artist).
Det krävs mer variation i julen. Sweclockers gamla julskiva har dessvärre försvunnit ifrån markanden med OnOff:s konkurs och har lämnat ett stort hålrum i alla teknikfantasternas hjärtan.

Så nu så ska vi alla kryssa i och påvisa att det behövs en ny julskiva från sweclockers!

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sidju:

Nu i juletid lyssnar man på de vanliga, traditionella julsångerna på radio, i butiker och hos släkten. Det är ju såklart ganska trevligt... men inte den femte gången man hör "Nu tändas tusen juleljus" (av en femte artist).
Det krävs mer variation i julen. Sweclockers gamla julskiva har dessvärre försvunnit ifrån markanden med OnOff:s konkurs och har lämnat ett stort hålrum i alla teknikfantasternas hjärtan.

Så nu så ska vi alla kryssa i och påvisa att det behövs en ny julskiva från sweclockers!

"Sweclockers gamla julskiva har dessvärre försvunnit ifrån markanden med OnOff:s konkurs och har lämnat ett stort hålrum i alla teknikfantasternas hjärtan. "

Försvunnit?

Den fanns inte ens, det var ett skämt.

OnOff gick i konkurs i juli 2011, klippet kom till jul 2011 och var en hänvisning till OnOff´s konkurss, som ett skämt för att folk skulle leta efter skivan.

Tydligen gick du i fällan och blev lurad

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

"Sweclockers gamla julskiva har dessvärre försvunnit ifrån markanden med OnOff:s konkurs och har lämnat ett stort hålrum i alla teknikfantasternas hjärtan. "

Försvunnit?

Den fanns inte ens, det var ett skämt.

OnOff gick i konkurs i juli 2011, klippet kom till jul 2011 och var en hänvisning till OnOff´s konkurss, som ett skämt för att folk skulle leta efter skivan.

Tydligen gick du i fällan och blev lurad

Well.. Redaktionen har ju faktiskt "släppt" några låtar till julen tidigare.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av solomon:

Well.. Redaktionen har ju faktiskt "släppt" några låtar till julen tidigare.

Fast nu var ju frågan om "Sweclockers julskiva", vilken de skämtade om fanns på OnOff, vilket var ett rent skämt då den inte släpptes alls, och OnOff inte ens fanns kvar.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

@PowerNet: Beviserligen. Då jag inte fanns på forumet då hade jag ingen aning.

(Eller så tar jag skämtet till nästa nivå....?)

Men helt ärligt, Om de gör en kommer jag köpa den.

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

"Sweclockers gamla julskiva har dessvärre försvunnit ifrån markanden med OnOff:s konkurs och har lämnat ett stort hålrum i alla teknikfantasternas hjärtan. "

Försvunnit?

Den fanns inte ens, det var ett skämt.

OnOff gick i konkurs i juli 2011, klippet kom till jul 2011 och var en hänvisning till OnOff´s konkurss, som ett skämt för att folk skulle leta efter skivan.

Tydligen gick du i fällan och blev lurad

Oj vad du är dålig på att upptäcka ironi. Sidju lurar dig med enkel ironi. Undrar vem som gick i fällan egentligen.

OT: Jag har tjatat lite här och där på swec om en ny julskiva sedan i höstas, tyvärr har det ej burit frukt
Själv minns man De korta men stämningsfulla "adventskalender" klippen Jonas lade upp varje dag fram till jul.
Sådant saknar jag. Jag har önskat mig ny julmusik från swec redaktionen varje år sen 2011. Blivit lika besviken varje gång. Allt man kan göra att att be och trösta sig med Ge Mig Power Tomten.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaves:

Oj vad du är dålig på att upptäcka ironi. Sidju lurar dig med enkel ironi. Undrar vem som gick i fällan egentligen.

OT: Jag har tjatat lite här och där på swec om en ny julskiva sedan i höstas, tyvärr har det ej burit frukt
Själv minns man De korta men stämningsfulla "adventskalender" klippen Jonas lade upp varje dag fram till jul.
Sådant saknar jag. Jag har önskat mig ny julmusik från swec redaktionen varje år sen 2011. Blivit lika besviken varje gång. Allt man kan göra att att be och trösta sig med Ge Mig Power Tomten.

Handlar inte om att "upptäcka ironi" alls. Sidiu är registrerad "Registrerad Jul 2014", således flera år efter "Sweclockers Julskiva" skämtet var, och hängde således inte med på det.

Så den som gick i fällan var du för att du tror på det

Och ironi fungerar väldigt dåligt i skriven text, då det inte framgår på ett tydligt sätt att det just skulle vara ironi, och inte som nu när TS inte var med när skämtet gjordes och således inte visste om det.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Handlar inte om att "upptäcka ironi" alls. Sidiu är registrerad "Registrerad Jul 2014", således flera år efter "Sweclockers Julskiva" skämtet var, och hängde således inte med på det.

Så den som gick i fällan var du för att du tror på det

Och ironi fungerar väldigt dåligt i skriven text, då det inte framgår på ett tydligt sätt att det just skulle vara ironi, och inte som nu när TS inte var med när skämtet gjordes och således inte visste om det.

Du är både naivtänkt och ouppmärksam. Bara för att Sidiu valde att registrera sitt konto 2014 betyder det inte att han inte läst nyheterna sedan flera år tillbaka. Dessutom skrev han "(Eller så tar jag skämtet till nästa nivå....?)" Det vill säga ironin i hans första inlägg. Och även om han inte såg originalnyheten 2011 så framgår det ju tydligt från videon att skivan är ett skämt, men du bara utgick per automatik från att Sidiu inte var kapabel att förstå det, och det i sin tur för att du inte genomskådade ironin i hans inlägg

Hur du än vrider och vänder på det min yvige vän, så är du den enda lurade personen här.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaves:

Du är både naivtänkt och ouppmärksam. Bara för att Sidiu valde att registrera sitt konto 2014 betyder det inte att han inte läst nyheterna sedan flera år tillbaka. Dessutom skrev han "(Eller så tar jag skämtet till nästa nivå....?)" Det vill säga ironin i hans första inlägg. Och även om han inte såg originalnyheten 2011 så framgår det ju tydligt från videon att skivan är ett skämt, men du bara utgick per automatik från att Sidiu inte var kapabel att förstå det, och det i sin tur för att du inte genomskådade ironin i hans inlägg

Hur du än vrider och vänder på det min yvige vän, så är du den enda lurade personen här.

Nej, jag uppmärksammade att han försökte dölja sin egna ouppmärksamhet / feltänk :).

Det finns ingen ironi i första inlägget.

Och jam det genomskådades då han försökte rädda ansiktet med "Eller så tar jag skämtet till nästa nivå?"

De enda som är lurade är ni som inte reagerade på att Sidiu verkligen trodde på att de släppt en skiva, medans jag visade på att det var ett rent skämt mot OnOff.

Och som sagt, ironi fungerar inte i textform, oavsett hur mycket du försöker förklara bort att du gick på Sweclockers skämt det året

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Nej, jag uppmärksammade att han försökte dölja sin egna ouppmärksamhet / feltänk :).

Det finns ingen ironi i första inlägget.

Och jam det genomskådades då han försökte rädda ansiktet med "Eller så tar jag skämtet till nästa nivå?"

De enda som är lurade är ni som inte reagerade på att Sidiu verkligen trodde på att de släppt en skiva, medans jag visade på att det var ett rent skämt mot OnOff.

Och som sagt, ironi fungerar inte i textform, oavsett hur mycket du försöker förklara bort att du gick på Sweclockers skämt det året

Haha. Du borde lära dig vad ironi är och hur det fungerar. Det är bara sorgligt att du inte ser att killens inlägg var ironiskt, och det blir ju bara mer pinsamt ju mer du försvarar ditt eget feltänk.

Du florerar roliga konspirationer som du själv tror på, sedan försöker du övertyga andra om att ditt misförstånd är korrekt.

Ironi i textform går jättebra att vidkänna om man förstår sammanställningen korrekt, vilket du uppenbarligen inte klarar. Nu påstår du även att jag gick på sweclockers julskiveskämt? Detta blir ju bara bättre och bättre!

PS. Det där sista var ironi! Lika bra att säga det då du har svårigheter med ironi i textform.

Puss och kram

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaves:

Haha. Du borde lära dig vad ironi är och hur det fungerar. Det är bara sorgligt att du inte ser att killens inlägg var ironiskt, och det blir ju bara mer pinsamt ju mer du försvarar ditt eget feltänk.

Du florerar roliga konspirationer som du själv tror på, sedan försöker du övertyga andra om att ditt misförstånd är korrekt.

Ironi i textform går jättebra att vidkänna om man förstår sammanställningen korrekt, vilket du uppenbarligen inte klarar. Nu påstår du även att jag gick på sweclockers julskiveskämt? Detta blir ju bara bättre och bättre!

PS. Det där sista var ironi! Lika bra att säga det då du har svårigheter med ironi i textform.

Jag vet exakt vad ironi är, och det finns inte något som är ironi i TS inlägg:
Och det är inga konspirationer som "florerar", så vet inte vart du fått det ifrån ens.
Jag har inte missförstått det hela, utan endast förklarat för TS att det hela var ett skämt då TS inte hängde med på det från början, för då hade inte tråden ens startats.

Nej, ironi i textform fungerar inte alls, då textform saknar olika uttryck som olika tonläge, ansiktsuttryck, kroppsuttryck mm som är viktigt för att ironi ska fungera, vilket inte återfinns i en skriven text.

Nej, för ironi fungerar som sagt inte i skriven form.

Skrivet av Sidju:

Nu i juletid lyssnar man på de vanliga, traditionella julsångerna på radio, i butiker och hos släkten. Det är ju såklart ganska trevligt... men inte den femte gången man hör "Nu tändas tusen juleljus" (av en femte artist).
Det krävs mer variation i julen. Sweclockers gamla julskiva har dessvärre försvunnit ifrån markanden med OnOff:s konkurs och har lämnat ett stort hålrum i alla teknikfantasternas hjärtan.

Så nu så ska vi alla kryssa i och påvisa att det behövs en ny julskiva från sweclockers!

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd

Ironin i OT är glasklar. Du utgår från att TS inte fattade att julskivan var ett skämt vilket är högst otroligt, eftersom vem som helst fattar att det inte går att få ett skivkontrakt och tillstånd att sälja musik som består av trams och flams -covers på den offentliga marknaden. Kanske ett litet barn hade gått på det. Alltså är det en självklarhet att OT består av ironi.

Du förstår uppenbarligen varken ironin eller syftet med tråden. Sedan är du en person med många förutfattade meningar om andra människor, du tar t.ex för givet att folk är blåsta. TS är en person som kan sin sak på internet och påvisar intelligens, det framgår i hans signatur, finns ingen chans att han skulle tro att skivan var ämnad för försäljning i butik.

Att prata med dig är som att prata med ett barn som inte förstår, hur man än anstränger sig att förklara, faktum är att det mer lutar åt att du är ett troll. Och då får moderatorerna göra sitt jobb.

Jag är klar med dig min yvige vän.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Jag vet exakt vad ironi är, och det finns inte något som är ironi i TS inlägg:
Och det är inga konspirationer som "florerar", så vet inte vart du fått det ifrån ens.
Jag har inte missförstått det hela, utan endast förklarat för TS att det hela var ett skämt då TS inte hängde med på det från början, för då hade inte tråden ens startats.

Nej, ironi i textform fungerar inte alls, då textform saknar olika uttryck som olika tonläge, ansiktsuttryck, kroppsuttryck mm som är viktigt för att ironi ska fungera, vilket inte återfinns i en skriven text.

Nej, för ironi fungerar som sagt inte i skriven form.

Ironi i textform fungerar utan problem... men precis som i "verkligheten" så förstår inte alla.

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om det funnits en på riktigt eller inte?
Jag vill ha en!

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Om jag ska försöka avsluta diskussionen nu när jag har kommit hem till burken så kan jag säga som såhär: Jag anade att julskivan var ett skämt (pubertal röst i en såld skiva? knappast) även om jag inte visste hur långt det kunde ha gått (hade jag gjort det så hade jag sett till att några stycken spreds för att förvirra lite extra), kände inte till att det specifikt var relaterat till OnOff:s konkurs (hade inte läst artikeln), ville oavsett ha en (de texterna alltså.....).

@PowerNet gav på detta ett svar som jag tyckte var väl anpassat. Han klargjorde vad som var och vad som inte var, om än en aning nedlåtande, och gjorde därmed så att jag förstod.

Tillägget "Eller så tar jag skämtet till nästa nivå....?" handlade om hur tråden, när jag kände till hela berättelsen, blev väldigt komisk och byggde ut skämtet vidare. Hade jag försökt rädda ansiktet hade jag inte satt det inom parentes utan skrivit "JAG BARA SKÄMTAR!!!!" som ett separat inlägg (troligtvis med ett tillägg där jag påstår att ni alla är idioter som inte inser det).

Avslutande måste jag berätta att detta nog är den roligaste tråd jag har läst. Den föll fort ner till en argumentation kring om jag var en idiot eller inte. Jag hade gärna varit så intelligent och välinformerad som @Xaves tror men det är jag inte. Men tack för att du tror det! Jag har aldrig orkat läsa de, bokstavligt talat, gamla nyheterna. Ännu mindre tre år gamla.

Men nog om det! Nu drar jag vidare, några skratt rikare, och hoppas på att de gör en julskiva till slut

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server