Har skaffat ett nytt moderkort, nya drivisar?

Permalänk

Har skaffat ett nytt moderkort, nya drivisar?

Tjena! Jag har en kort fråga

Jag har skaffat ett Asus z170-p moderkort och har kvar mina gamla drivrutiner, ska jag uppdatera? det gamla kortet Asus M5A7BL-M LE. Jag har checkat in asus hemsida och såg att det var em mängd saker man skulle skaffa, eller? Kollade deras guide men den hjälpte mig inte med vad jag skulle skaffa.

Tack för att du läste detta!

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog börja med att installera om Windows, byte av moderkort kan rendera i rätt mycket strul om du inte gör det med diverse drivrutinskonflikter.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Beror på vilket OS du kör.
Generellt så bör man installera om OS om man byter moderkort.

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Jag skulle nog börja med att installera om Windows, byte av moderkort kan rendera i rätt mycket strul om du inte gör det med diverse drivrutinskonflikter.

Jo jag märkte det nu :/ Står att windows inte är aktiverat, bör nog skaffa ett nytt iwndows, går det att gibba lite så länge, tills jag skaffa ett nytt OS tror du?

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelon:

Jo jag märkte det nu :/ Står att windows inte är aktiverat, bör nog skaffa ett nytt iwndows, går det att gibba lite så länge, tills jag skaffa ett nytt OS tror du?

Kör du med W10 så kan du köra minst en månad innan du aktiverar.
Med lite trixande så kan man fortsätta längre än så.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Kör du med W10 så kan du köra minst en månad innan du aktiverar.
Med lite trixande så kan man fortsätta längre än så.

Alright tack!

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|