Permalänk
Medlem

Laggar när jag streamar sport

Hej! Har ett litet problem när jag streamar sport från datorn till tven!

Jag har precis köpt ny dator, jag har bredband på 24 mbit, ny datorskärm 144hz och jag har en relativ ny tv.
Ändå så laggar de när jag ska streama sport (fotboll) till tven. Det laggar inte när jag kollar på datorskärmen utan bara på tvskärmen.
Kan det va att jag har en 15 m lång hdmi-sladd mellan? eller är det någon annan inställning på tven kanske?
Tackar för svar

Mvh andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strra7:

Hej! Har ett litet problem när jag streamar sport från datorn till tven!

Jag har precis köpt ny dator, jag har bredband på 24 mbit, ny datorskärm 144hz och jag har en relativ ny tv.
Ändå så laggar de när jag ska streama sport (fotboll) till tven. Det laggar inte när jag kollar på datorskärmen utan bara på tvskärmen.
Kan det va att jag har en 15 m lång hdmi-sladd mellan? eller är det någon annan inställning på tven kanske?
Tackar för svar

Mvh andreas

Längden har nog ingen betydelse. Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Längden har nog ingen betydelse. Vad har du för grafikkort?

Geforce GTX 960

Permalänk
Bildexpert 📺

Definiera "laggar"?

Ifall "laggar" är en ryckig, stötvis bild är det antagligen att du matar med fel frekvens. Du bör använda samma frekvens som du kör mot bildskärmen när det fungerar där. Det kan också bero på inställningar i TV:n som använder bildinterpolering vilket gör problemet värre eller tydligare.

Men har du en primärskärm i 144 Hz och kör TV:n i 60 Hz och sedan klonar bilden kommer 60 Hz-bilden byggas upp på 60 rutor av de 144 som primärskärmen drivs på. 60 och 144 går inte jämnt upp och där har du svaret. Ifall det nu är den effekten som är "lagget".

Permalänk
Jubileumsmästare

Se över dina inställningar på TV'n.
Jag har haft liknande fenomen att bilden upplevs ryckig på TV'n när man skickar från datorn. Det visade sig vara bild/energi inställningarna på TV'n som orsakade detta.