Star Wars: The Force Awakens Official Teaser #2

Permalänk
Konsolgrävare

Star Wars: The Force Awakens Official Teaser #2

Å herre gud! ge mig vinter nu!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Slutet på trailern, det är så man börjar gråta nästan. Fyfan vad fint.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Bara trailern var bättre än episod 1-3...

Permalänk
Medlem

*ståpäls ända ner till håret på tårna*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Snart är det dags.
Någon som är taggad?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Snart är det dags.
Någon som är taggad?

Skoja inte. Har biljetter till 22.00 på fredag!

Blir fan inget internet från och med onsdag tills dess

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Toktaggad!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Har biljett till onsdag klockan 16. Taggar till 1000!

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

Blev 20.00 på Torsdag för mig. 2D visning.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

IMAX biljetter bokade till den 28:e. Jag går dock in med måttliga förväntningar.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Hmmm, vi får se. George Lucas lyckades ju sabba 1-3 och RotJ kunde åkt riktigt åt skogen...jag reserverar min bedömning till efter biobesöket.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Fan vad bra filmen va

Permalänk
Medlem

Tyckte att den var riktigt bra, men inte så sanslöst megabra som många andra verkar tycka. Den kändes mycket mer lik originaltrilogin än episod 1-3, vilket var helt rätt väg att gå. Jag skulle nog sätta en 8/10 i betyg.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZAIZAI:

Hmmm, vi får se. George Lucas lyckades ju sabba 1-3 och RotJ kunde åkt riktigt åt skogen...jag reserverar min bedömning till efter biobesöket.

Satt under julhelgen och tittade på Star Wars i kronologisk ordning: 1,2,3,4,5 och 6 i följd. Tyckte faktiskt 1-3 var de bättre filmerna i serien. Såg idag 7:an på bio (3D).
1:an från 1999 tyckte jag klart var bäst.
4:an från 1977 förstod jag, när jag såg den, var den filmen som suttit tonen i serien. De andra filmerna ungefär samma handling i det stora hela. Lite olika teman och lite bollande med släktskap bjöd de andra 6 filmerna på.

Den sista, Star Wars: The Force Awakens från 2015, blev jag mycket besviken på. Utan att spoila kan jag säga att den var för mörk och tog sig på för stort allvar. Klart sämsta filmen i serien. Men hade jag sett den först hade nog omdömet om The Force Awakens blivit annorlunda.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Tyckte själv den 7an var riktigt bra !!
Problemet är bara väntan på Nr 8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stormense:

Satt under julhelgen och tittade på Star Wars i kronologisk ordning: 1,2,3,4,5 och 6 i följd. Tyckte faktiskt 1-3 var de bättre filmerna i serien. Såg idag 7:an på bio (3D).
1:an från 1999 tyckte jag klart var bäst.
4:an från 1977 förstod jag, när jag såg den, var den filmen som suttit tonen i serien. De andra filmerna ungefär samma handling i det stora hela. Lite olika teman och lite bollande med släktskap bjöd de andra 6 filmerna på.

Den sista, Star Wars: The Force Awakens från 2015, blev jag mycket besviken på. Utan att spoila kan jag säga att den var för mörk och tog sig på för stort allvar. Klart sämsta filmen i serien. Men hade jag sett den först hade nog omdömet om The Force Awakens blivit annorlunda.

Jag tycker det är just det som gjorde filmen bra; Att den är just mörk och allvarlig. Visst är ju budskapet och hotet om död och pina närvarande i dom andra filmerna, men scenerna som påminner om filmen

Rädda meniga Ryan

Dold text

bidrog till en deal realism och djupare känsla av innestående hot.

För mig blev det klockrent och sitter som på nålar och väntar på nästa film

Permalänk
Avstängd

@Alpha77: Oj, smaken är som baken
Ja, läste det, att två till är på gång. Längtar tyvärr inte.
Gillade mer matinéhumorn i Ep1.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

@KaffeMedKotlett: Efter att sett alla andra filmer på raken

var 7:an bara en mörk version av första filmen från 1977

Dold text

. Hela serien tycker jag har samma tema

Rädda tjejen (som egentligen kan ta vara på sig själv) från honom som gått över till den mörka sidan, spräng supervapnet

Dold text

Men man kan absolut inte säga att Star wars filmerna är dåliga. Men vore kul med lite variation. Sedan undrar jag:

De goda vann i 6:an men The New Order verkar ha fått ny fart under vingarna från ingenstans

Dold text
Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Episode var fruktansvärt bra, bättre än de samlade höjdpunkterna i episode 1-3. Den har stora likheter med a new hope, men det antar jag är själva tanke..

Däremot anser jag att de borde ha skippat hela deathstar 2.0 planeten och hade haft mötet mellan kylo ren och Rey på något annat ställe.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Avstängd

@Wyver: Synd att de inte anställde en sådan som dig att hjälpa till med manus. En med fantasi. Tycker du har helt rätt.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

@stormense:
Jag är nog inte enda.. har hafta lång diskussioner med kamraterna jag var på bio med och andra kompisar som har varit någon annan gång.

Det samlade intrycket är att deathstar 2.0 förlöjligar deathstar projektet, som Empire hade i Episode 4-6. Världen och tekniken utvecklas men det var bara löjligt.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

De goda vann i 6:an men The New Order verkar ha fått ny fart under vingarna från ingenstans.

The Order växte fram ur askan från det splittrade Imperiet. Rebellerna krossade Death Star och deras ledare Darth Sidius och Darth Vader, men långt ifrån alla dog i det kriget. The Order växte fram då de hade en liknande ideologi som baserades på att de ville döda rebellerna och härska över galaxen. Fanns inte en chans för rebellerna att slå ut allt som hade/har sympati för detta ändamål.

Så ja; Imperiet kraschade, ideologin fanns kvar, The Order skapades och folk följde. Är ju trots allt 30 år mellan dessa två filmer.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd

@Crazy: Okej, då kan Lucas fortsätta detta tema i 14 filmer till. Själv skulle jag vilja att han utvecklade serien och inte bara göra om.
Och så detta med 3D. Ångrar att jag inte såg filmen i 2D istället. Fler än mig som tycker det blir som att titta genom en aningen mörk folie. Hemma på TV:n (också passiv 3D) blir 3D-filmerna mycket ljusare och klarare.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@Crazy: Okej, då kan Lucas fortsätta detta tema i 14 filmer till. Själv skulle jag vilja att han utvecklade serien och inte bara göra om.
Och så detta med 3D. Ångrar att jag inte såg filmen i 2D istället. Fler än mig som tycker det blir som att titta genom en aningen mörk folie. Hemma på TV:n (också passiv 3D) blir 3D-filmerna mycket ljusare och klarare.

Lucas sålde Lucasfilm till Disney, så han är inte med längre. J.J. Abrams regisserade VII, nästa film regisseras av Rian Johnson och IX kommer att regisseras av Colin Trevorrow. Jag tycker att de körde VII efter liknande element från IV, men de gjorde definitivt inte en kopia. Jag tycker mer att de, som själva är fans också, ville ge lite referenser till de äldre filmerna för att visa att de vet vad folk gillade med de gamla filmerna och att de nu kommer att ta den känslan till nya höjder. Detta var enligt mig den bästa filmen av de alla då den behöll en enormt hög Star Wars-anda och karaktärerna var riktigt välgjorda. Finns ingen tidigare Star Wars-film där karaktärerna har ett sådant djup. Bästa exemplet där är Kylo Ren. Jag ser verkligen fram emot de kommande två då jag känner att detta är första gången vi kanske faktiskt får en utvecklande berättelse. De andra filmerna hade såklart en tydlig berättelse, men VII la verkligen grunden för något stort och intressant.

Sen angående 3D... Många gillar det, många hatar det. Bästa lösningen är nog att se filmen i 2D om man inte tycker om det. Sen finns det olika sorters 3D-teknik. Denna film var optimerad för IMAX och då det inte finns många biografer i Norden som har det valde jag att gå på 2D.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!