Star wars Battlefront för 26.66 USD

Permalänk

@stormense:

kommer dit nu, provade med chrome istället för firefox då funkar det.

sista frågan, skall jag koppla bort proxyn innan jag sedan loggar in, på mitt origin acc. eller efter inloggen?

EDIT: hittade svaret, (gåggel is my friend..)

loggade ut från Proxyn innan jag loggade in, inga probs, pröjsade med paypal, inga probs.. Tackar
23,99$ (203:-) helt OK

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Bullshit, kommer inte hända

Det är ganska självklart att det är förbjudet att använda kryphål för att kunna köpa spel till ett billigare pris och det finns en del som både blivit av med spel och fått sina konton nedstängda på Steam så att det är bullshit skulle jag inte påstå även om risken säkert är ganska liten. Har dock ingen aning om hur EA/Origin hanterar såna ärenden.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är ganska självklart att det är förbjudet att använda kryphål för att kunna köpa spel till ett billigare pris och det finns en del som både blivit av med spel och fått sina konton nedstängda på Steam så att det är bullshit skulle jag inte påstå även om risken säkert är ganska liten. Har dock ingen aning om hur EA/Origin hanterar såna ärenden.

Så du menar att man kan få sitt konto nedstängt för att man har köpt spel i "fel" land.
Aldrig hört talas om att någon har fått sitt konto spärrat för detta, det är inget nytt fenomen utan mycket vanligt

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Så du menar att man kan få sitt konto nedstängt för att man har köpt spel i "fel" land.
Aldrig hört talas om att någon har fått sitt konto spärrat för detta, det är inget nytt fenomen utan mycket vanligt

Ja, precis som att folk som kringgår regionslås för annan typ av media (främst streamad TV och film) också har stött på problem. Priserna sätts med hänsyn till regionens generella prisnivå vilket är anledningen till att spelen är billigare i säg Mexiko eller Indien jämfört med Sverige. I fallet med TV och film handlar det även om licensskäl men jag vet inte om det är applicerbart på PC- och TV-spel.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ja, precis som att folk som kringgår regionslås för annan typ av media (främst streamad TV och film) också har stött på problem. Priserna sätts med hänsyn till regionens generella prisnivå vilket är anledningen till att spelen är billigare i säg Mexiko eller Indien jämfört med Sverige. I fallet med TV och film handlar det även om licensskäl men jag vet inte om det är applicerbart på PC- och TV-spel.

Om han nu var i Mexiko då? Jag var där själv för två år sedan på semester. Det är väl inte olagligt att köpa ett spel utomlands.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Fungerade extremt lätt
Körde in Mexiko via min VPN
Koppla ner VPN vid inloggning
Valde "Sverige" skrev in "mitt namn" och kontouppgifter
Klart. 201 kr slutade kalaset på.

Gäller att passa på, det är bara 15 timmar kvar på "40% off" erbjudandet.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Jag tror att Origin/Steam och Uplay skulle tjäna på att ha billigaste priset word wide och samtidigt slippa 90% av pirateran.

Bara en tanke. Fast kommer inte hända då de själva inte tror det efter att säkert gjort massa professionella undersökningar med hjälp av dyra konsulter.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Om han nu var i Mexiko då? Jag var där själv för två år sedan på semester. Det är väl inte olagligt att köpa ett spel utomlands.

Bara för att det inte är olagligt innebär det inte att det inte strider mot deras användarvillkor. Jag vet inte ens om EA bryr sig men det finns en hel del användare som blivit avstängda från Steam för att ha köpt spel från 'fel' region.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Bara för att det inte är olagligt innebär det inte att det inte strider mot deras användarvillkor. Jag vet inte ens om EA bryr sig men det finns en hel del användare som blivit avstängda från Steam för att ha köpt spel från 'fel' region.

Finns väl även en del spelare på Origin som förlorat spel köpta genom proxy. Dock tror jag inte att någon förlorat hela sitt konto.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:


Skulle egentligen aldrig köpa spelet men kunde inte låta bli att testa.

Lade in ip: 200.76.191.213 och port 3128 i proxy inställningarna. Gick till den mexicanska Origin-sidan det länkas till i Guiden. Följde alla steg till 5:an alltså kryssade ut proxyn i inställningarna innan jag loggade in på mitt Origin konto. Sedan bara att betala med Paypal och se glad ut. Behövde ingen Mexicansk adress.

http://s26.postimg.org/5h7tb56th/star1.jpg

http://s26.postimg.org/vfbfh6cat/star2.jpg

http://s26.postimg.org/6xjbta9qd/star3.jpg

Sitter och spelar guiden nu och ett enormt vackert spel

Tack för tipset!

Permalänk
Avstängd

Som jag skrev innan, är online spel ala COD rätt meningslösa för mig. Kommer knappt ut i det fria. Och spelar med kontroll på PC

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Som jag skrev innan, är online spel ala COD rätt meningslösa för mig. Kommer knappt ut i det fria. Och spelar med kontroll på PC

https://youtu.be/cZ-KlPRYIac

Jag fattar inte vad du pratar om

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

@robalm: Att spelet bara har online förutom 4 övningar. Synd för mig som gillar grafiken. Men betalade bara 200 kr.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)