Vilken ASUS Swift Skärm ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Vilken ASUS Swift Skärm ska jag välja?

Hej vilken av dessa asus swift skärmarna ska jag köpa till min setup?

https://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/25tumochstorre/as...

https://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/25tumochstorre/as...

Min dators specs:

Intel Core i7 5960X 3.0 GHz 20MB
2xGeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+
ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME USB 3.1
HyperX Fury 2133MHz 64GB (8x8GB)
Intel 750 400GB PCIe
Corsair RM1000 1000W
EK-KIT X360
Fractal Design Define R5 Blackout Fönster Svart

Permalänk
Medlem

Jag skulle absolut inte köpa en 60hz skärm att gamea på. Men om du vill ha högre upplösning på bekostnad av hög hz är det bara att köra på det.

Vilka spel du ska spela är lika viktigt att veta som vilken dator du har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

Med 2xGTX980Ti kan driva 4K-skärmen med så gott som alla spel i uppemot 60 Hz. Och där kommer G-Sync att hjälpa ordentligt med flytet utan v-sync-hack eller tearing.

Men det beror på vilken typ av spel du spelar och vad du vill få ut. Grafikupplevelse eller precision i headshots?

Permalänk
99:e percentilen

Helt klart PG279Q för spel i allmänhet. 144 Hz (140 % fler Hz) eller 165 Hz (175 %) gör större skillnad i upplevelse än 4K (125 % fler pixlar).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Spelar mest, wow, D3, BF4 ska börja lira lite star wars. Spelar lite allt möjligt @Laxpudding:

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Smekt.Se:

Spelar mest, wow, D3, BF4 ska börja lira lite star wars. Spelar lite allt möjligt @Laxpudding:

Titlarna säger mig inte så mycket, utan det är mest på vad du vet att det går ut på? Men inget spel verkar supermodernt och polerat för 4K-grafikupplevelse och datorer på din nivå. Få spel är det eftersom 4K fortfarande är bleeding edge. Då torde 2560x1440 och 144 Hz vara det som passar bäst i dagsläget eftersom du får både frekvens och grafikupplevelse. Grafikupplevelse baserat på hur dagens spel är optimerade vill säga.

Permalänk
Medlem

Skyndar du dig att beställa kan du få en PG279Q för 7777kr!
Har precis beställt en själv

Väldigt mycket pengar ändå iofs... men YOLO ^^

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Vilken sida?
Tänkte netonnet är bra ifall man får pixel fel första veckorna kan man bara åka in och byta ju @Kimpur:

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Smekt.Se:

Vilken sida?
Tänkte netonnet är bra ifall man får pixel fel första veckorna kan man bara åka in och byta ju @Kimpur:

Cdon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
99:e percentilen

Tycker inte att någon av dem trumfar PG279Q.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tack 😀🎅 men hur är det ang död pixel ifall man får det efter så 2veckor eller så? Kan man lämna tillbaka den eller går det på garantin? @Kimpur:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smekt.Se:

Tack 😀🎅 men hur är det ang död pixel ifall man får det efter så 2veckor eller så? Kan man lämna tillbaka den eller går det på garantin? @Kimpur:

Vet inte hur det ser ut med just asus grejer för pixelfel..
hittar heller inget om pixelfel gällande 1 pixel hos netonnet.

Men, du har ju alltid ångerrätten i 14 dagar

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Till såna lite långsammare spel: ta 4K skärmen. Har aldrig haft några problem att köra BF-liknande titlar i 60Hz. Det är bara snabba competitive shooters som CS som verkligen kräver 144Hz tycker jag. Du radar mer upp eyecandyspel där 4K lär vara riktigt maffigt. 60Hz med G-sync flyter på fint och de värsta problemen med 60Hz dvs rejäl tearing försvinner helt.
Men som sagt inget vidare alls när det är riktigt snabba spel det handlar om.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Smekt.Se:

Tack 😀🎅 men hur är det ang död pixel ifall man får det efter så 2veckor eller så? Kan man lämna tillbaka den eller går det på garantin? @Kimpur:

Asus har en policy som de kallar "Zero Bright Dot" på sina dyrare skärmar, inklusive PG279Q. Den medger RMA om skärmen har minst en fast subpixel. Döda subpixlar täcks inte, så länge antalet sådana är mindre än sex.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Att 60hz funkar är det nog ingen som säger emot men 100Hz+ gör mkt skillnad i känsla i alla fps. Tycker det är jätteskillnad i BF.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen allihop! Det blev ASUS ROG Swift PG279Q