Hur man gör ren en skärm på riktigt ?

Permalänk
Medlem

Hur man gör ren en skärm på riktigt ?

Hej först och främs och om det finns redan en bra uppdaterad tråd för detta så ni gärna riktigt mig dit

Men som sagt Hur bär man sig ått för att få en ren och fin skärm i gen efter använd den ett tag. Jag har använt skärm medel och så självklart men det blir ju fortfarande sådande tork ränder typp. Hur får man den så nära till Fabriksren som möjligt

Ge mig alla tips och trik ni har

En skräm är TN och den andra IPS.

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Avstängd

En trasa med diskmedel.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

@kaya: Käns lite riski :S kanske bara jag som är noob

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/8906714/inet-skarmrengoring-spray-...

Ska själv testa denna ikväll och se vad den duger till.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

En helt vanlig -NY- fuktig mikrofiber disktrasa typ wettex.
Kostar knappt nånting och lämnar garanterat inte ränder eller riskerar att skada nånting medans man håller på.

Permalänk
Medlem

precis som svensktiger så kör jag med en splirrans ny, lätt fuktad disktrasa. påminner om igelkottarnas kärleksliv... försiktigt, försiktigt...

lycka till
/m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

En helt vanlig -NY- fuktig mikrofiber disktrasa typ wettex.
Kostar knappt nånting och lämnar garanterat inte ränder eller riskerar att skada nånting medans man håller på.

Instämmer (fast Wettex är väl inte mikrofiber?). Har en vattenflaska med spraymunstycke som jag fuktar skärmen med och sedan torkas den med mikroduken. Det har räckt för mig i alla fall.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Stäng av skärmen innan du går på den med blöta trasor eller dylikt

Permalänk
Medlem

@Tompanhuhu: En varm skärm torkar fortare

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Instämmer (fast Wettex är väl inte mikrofiber?). Har en vattenflaska med spraymunstycke som jag fuktar skärmen med och sedan torkas den med mikroduken. Det har räckt för mig i alla fall.

Kanske inte, men jag vet att en ny trasa inte dammar
Plus att man kan knöla ur så pass mycket vatten ur dom att dom knappt är fuktiga.