Vattenkylningsvätska - Mayhems Pastel eller inte?

Permalänk

Vattenkylningsvätska - Mayhems Pastel eller inte?

Jag har tänkt att modda min kelvin S24 från fractal med nya anslutningar, slang och vätska. Men har sett på jayztwocents att hans loop har bytt färg eller vad man ska säga. Skulle ni fortf rekomendera pastel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av T0MT3NISS3N:

Jag har tänkt att modda min kelvin S24 från fractal med nya anslutningar, slang och vätska. Men har sett på jayztwocents att hans loop har bytt färg eller vad man ska säga. Skulle ni fortf rekomendera pastel?

Nej han pratade om anledningen han värför det hände i han senaste video när han var klar med skunkworks. Så jag skulle inte använda det.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Är du beredd på att underhålla din loop med jämna mellanrum?
Om inte så skall du nog inte använda en simplare form av vätska som inte har partiklar i sig.

Vissa har 0 problem med pastel, andra har mängder. Generellt sett verkar det vara väldigt hit-and-miss.

@T0MT3NISS3N:
Sedan får du gärna tänka på rubrikerna som du använder, för den oinsatta så är rubriken extremt svårförstod. Jag tog och redigerade den åt dig.

/DavidtheDoom, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det är nånting med nanovätskan som reagerar på olika typer av metaller men framförallt koppar tydligen som bryter ner nanopartiklarna och ändrar färgen. Så just färgat vatten i sig är ingen fara bara du inte kör med mayhams nanovätska.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80