Permalänk
Medlem

Utvecklar nytt voxel WebGL-spel

Tänkte bara visa upp min senaste skapelse som jag sitter och haxar på. Tanken är att det ska bli ett multiplayer spel där man spelar 1 vs. 1 matcher som death-match. Det är kodat i javascript med ThreeJS library. Voxelmotorn har jag skrivit själv och modellerna är gjorda i MagicaVoxel. Även koden för att importera .vox filer är det jag som skapat.

Så här ser det ut än så länge. Det finns mycket kvar att göra...

Tankar/idéer på hur spelet skulle bli kul är välkomna!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Så sjukt bra! När jag först såg "voxelbaserat spel" i titeln suckade jag och ville knappt klicka mig in, men detta är ju nyskapande grejer! Ser ut att ha potential för att bli riktigt bra också. Jag tycker du ska fokusera på leveldesign och sen experimentera med olika vapen/melee attacker (tänk dig smash bros arsenal).

Älskar kameravinkeln med den låga foven (eller är det ortho projektion?) och hur man "kollar runt"(att det är responsivt och inget lullull interpolation osv).

Protip: Sluta marknadsföra spelet som voxelbaserat så kommer inte lika många anta att det är en annan minecraft klon

EDIT: Såg nu att saker faller ner när dom inte har något som stödjer upp dem längre, SNYGGT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Så sjukt bra! När jag först såg "voxelbaserat spel" i titeln suckade jag och ville knappt klicka mig in, men detta är ju nyskapande grejer! Ser ut att ha potential för att bli riktigt bra också. Jag tycker du ska fokusera på leveldesign och sen experimentera med olika vapen/melee attacker (tänk dig smash bros arsenal).

Älskar kameravinkeln med den låga foven (eller är det ortho projektion?) och hur man "kollar runt"(att det är responsivt och inget lullull interpolation osv).

Protip: Sluta marknadsföra spelet som voxelbaserat så kommer inte lika många anta att det är en annan minecraft klon

EDIT: Såg nu att saker faller ner när dom inte har något som stödjer upp dem längre, SNYGGT!

Tack för input! Nog bra som du säger att inte nämna voxlar alls

Angående vapen funderade jag på att lägga in så man kan smasha med raketgeväret som melee. Men får se. Kanske borde skapa ett antal vapen ändå

Det är för övrigt inte ortho utan perspective projection. Har försökt göra så fov täcker större delen av världen för att få en känsla av miniatyr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Protip: Sluta marknadsföra spelet som voxelbaserat så kommer inte lika många anta att det är en annan minecraft klon

Minecraft är ju isåfall bara en outcastklon även om spelen är helt olika

Permalänk
Medlem

Ny video med uppdaterad version:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ny uppdatering

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut. Vore kul med ännu fler klipp.
Har du nån tanke på att dela med dig av källkoden? Vore väldigt intressant att kika på.
Såg att det finns ett kit som heter voxel.js. Är det något du har använt dig av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0bates:

Ser riktigt fint ut. Vore kul med ännu fler klipp.
Har du nån tanke på att dela med dig av källkoden? Vore väldigt intressant att kika på.
Såg att det finns ett kit som heter voxel.js. Är det något du har använt dig av?

tack! Lägger ut filmer ibland på twitter @lallassu. Har inte bestämt än om jag ska släppa källkoden men vi får se

Jag har bara använt mig av threejs och byggt allt annat själv (fys, voxelmotor etc).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har nu även skapat sida för spelet: http://qake.se

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är själv en liten spelskapare.

Detta imponerade på mig!

Grymt jobbat!

Är säker på att spelet kommer att bli en liten hit!

Tips. Lägg till ett forum på din hemsida! Där fans kan disskutera spelet, Idéer och så vidare.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070