Oculus skjuter på spelkontrollen Touch

Permalänk
Melding Plague

Oculus skjuter på spelkontrollen Touch

Premiären av VR-headsetet Rift blir utan skräddarsydd spelkontroll. Oculus meddelar att tillbehöret Touch försenas till andra halvåret 2016.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Varför kör man inte bara på ett par tunna vantar i något trevligt material om det är ergonomi och precision man vill ha?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Intressant detta. Jag kommer på mig själv tänka "men shit ännu en försening..." samtidigt som man själv vet att man får välja mellan att "aldrig" släppa något för att man konstant hittar buggar/förbättrar eller att medvetet släppa saker (och faktiskt få ut något på marknaden) men som man vet innehåller buggar... och sedan fixa buggarna/features efterhand.

Det går aldrig göra folk nöjda

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Varför kör man inte bara på ett par tunna vantar i något trevlig material om det är ergonomi och precision man vill ha?

Det handlar också om att placera knappar på exakt rätt ställe och vinkel för att det ska kännas naturligt att använda. Såna där saker som bara märks om det inte är rätt.

Permalänk
Medlem

@MrAdde: MAn behöver ett hårt "skal" att fästa ir-dioderna i så det går att läsa av kontrollens position I rummet. Funkar inte med mjuka grejer tyvärr.

Permalänk
Medlem

Och vips så har man skapat sig en fragmenterad marknad likt Xbox One/Kinect, där utvecklarna inte längre kan anta att alla kunder har tillbehöret och långsamt men säkert kommer studios att sluta utveckla för det.

Nu vet jag inte om det någonsin var tanken att Touch skulle följa med alla Riftenheter, men ändå.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Nu vet jag inte om det någonsin var tanken att Touch skulle följa med alla Riftenheter, men ändå.

Precis... Tanken har väl sen länge varit att bundla Riften med en Xbox one controller, för att ha nån enkel "bas" att utgå från.

Touch-kontrollern har väl inte ens utlovats att den skulle släppas samtidigt som Riften hade premiär? Visst, den har försenats längre än ursprungligen planerats, men tanken har inte varit att bundla den med Riften...
Det gör Sweclockersartikeln lite missledande

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Varför kör man inte bara på ett par tunna vantar i något trevlig material om det är ergonomi och precision man vill ha?

Det du skriver är en bra tanke.
Men att skapa en sådan produkt är väldigt svårt!
Speciellt om det skall finnas knappar på vanten/handsken.

Sen skall ju vanten passa till alla, då alla inte har lika stora händer t e x. Ska då dom göra flera ex i storlek 6 till 11 Handstorlek.

Jag kan minnas att jag redan sett "VantenKontrollen" för några år sen till Pc, och den ploppade.

Själv väntar jag gärna längre, än att få en Touch med barnsjukdomar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Discokungen

Hahahaha! "Bästa pris på Minority Report". Klockrent som vanligt. :')

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld