Nvidia sjösätter GTX VR Ready Program

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Ja förklara skillnaden då förfan

Skrivet av Lifooz:

Den förklaringen kommer du aldrig att få. Orici och Flopper är nog Sweclockers största troll helt utan jämförbar konkurrens.
Den enda skillnaden mellan dom är att Orici står hos nVidia medans Flopper står hos AMD.

/Lifooz

AMD's är en SDK medans detta som Nvidia presenterar är en "klisterlapp på en kartong" där företag går med i deras program/kampanj för att få sagd klisterlapp på deras kartonger.

"Våran produkt klarar av specifikationerna för VR."

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Rappe Rodent:

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

GTX 980 och 1200 W nätagg – någon har laddat upp för VR!

Skämt åsido. Hur funkar din setup i dagens läge?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Ja förklara skillnaden då förfan

nVIDIA GTX VR Ready är en klassificeringskampanj och det du länkar till är AMD motsvarighet till nVIDIA's VR inte denna klassificeringskampanj.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Alling:

GTX 980 och 1200 W nätagg – någon har laddat upp för VR!

Skämt åsido. Hur funkar din setup i dagens läge?

Undrar lite det med. Min E6600 flaskade skiten ur ett GTX 570 när jag bytte till det så eftersom 980 utan problem är dubbelt så snabbt så lär det vara lite skakigt...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

När kommer nästa generation?

Tänkte hoppa över 970/980 då jag inte vill ha "minimum" när VR drar igång på riktigt.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Fredag:

När kommer nästa generation?

Tänkte hoppa över 970/980 då jag inte vill ha "minimum" när VR drar igång på riktigt.

Troligtvis inom ett halvår!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Troligtvis inom ett halvår!

Då kommer jag nog vänta ett tag till. Skall ha VR till star citizen där dom sagt att high end idag kommer va medium då det släpps. Det betyder att med VR så behövs ett monsterkort för att köra topp-grafiken med VR

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Vad klassifieras som bra VR-upplevelse då?

Att man kör ett Nvidia-kort till att börja med…

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Detta är nog tänkt mest för de som inte är så insatta i hur varje komponent presterar och kan få någon sorts garanti på vilka spel som fungerar och inte. Allt är inte för hårdvaruentusiaster. Människor spenderar tid på olika saker här i livet, alla kan inte veta vilken hårdvara som är optimal för allt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|