Be Quiet lanserar Pure Power 9

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet lanserar Pure Power 9

Be Quiet tjuvstartar årets CES-mässa genom att uppdatera sin budgetinriktade nätaggregatsserie Pure Power. Bland nyheterna syns förbättrad verkningsgrad och bättre anslutningsmöjligheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Att kvalitativa agg nu börjar krypa ner i pris (tänker främst på Supernova G2 och RMx-serien) har, iallafall för mig, suddat ut behovet av budgetagg som detta. Ska man köpa en dator finns det ingen större anledning att snåla in på 300kr på en sådan essentiell komponent som nätagget, iallafall inte i min mening. Hur som haver, alltid roligt med nya prylar i testlabbet

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Platinum och 100% passivkylning ska det va, är supernöjd med mitt silverstone nightjar nj520 !

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Har uteslutande använt mig av Be Quiet! vid mina 2 senaste månaderna byggen. Tycker dom känns mer påkostade rent generellt än andra tillverkare, även i de lägre prisklasserna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

Platinum och 100% passivkylning ska det va, är supernöjd med mitt silverstone nightjar nj520 !

Ja det skulle vara mycket svårt att gå tillbaka till ett fläktkylt nätagg igen. Ungefär som att gå tillbaka från SSD till HDD.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Adam West:

Har uteslutande använt mig av Be Quiet! vid mina 2 senaste månaderna byggen. Tycker dom känns mer opera påkostade rent generellt än andra tillverkare, även i de lägre prisklasserna

Skickades från m.sweclockers.com

Dom har bra agg i sitt sortiment, men är rätt oseriöst och köra capxon i vissa av aggen (även dom rätt dyra i pro 10).

Få se om dessa är bättre, hur som så är det många som köper billiga agg och undrar sen varför säkringarna går/datorn går sönder/ryker.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Dom har bra agg i sitt sortiment, men är rätt oseriöst och köra capxon i vissa av aggen (även dom rätt dyra i pro 10).

Få se om dessa är bättre, hur som så är det många som köper billiga agg och undrar sen varför säkringarna går/datorn går sönder/ryker.

Att tillverkare ofta blandar fritt mellan olika plattformar för sina modeller vet vi. Ett ex är gamla Dark Power Pro 9 serien, där modellerna upp till 750w baserades på en plattorm från FSP och de resterande (850, 1050 & 1200w) baserades på en Seasonic plattform.

Men det är ju som du säger, det är framförallt i de lägre klasserna som det gäller att ha koll på det man köper verkligen innehåller. Apropå billiga agg så vet jag inte om dom ens har nån modell som kunde mäta sig i uslighet som de äldre CX serierna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Adam West:

Att tillverkare ofta blandar fritt mellan olika plattformar för sina modeller vet vi. Ett ex är gamla Dark Power Pro 9 serien, där modellerna upp till 750w baserades på en plattorm från FSP och de resterande (850, 1050 & 1200w) baserades på en Seasonic plattform.

Men det är ju som du säger, det är framförallt i de lägre klasserna som det gäller att ha koll på det man köper verkligen innehåller. Apropå billiga agg så vet jag inte om dom ens har nån modell som kunde mäta sig i uslighet som de äldre CX serierna?

Skickades från m.sweclockers.com

Kraft är sämre, just för avsaknad av vettigt 80+ märkning samt inga tester. Men såg nu att den serien verkar vara borta på svenska marknaden nu mer.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Broken-arrow:

Kraft är sämre, just för avsaknad av vettigt 80+ märkning samt inga tester. Men såg nu att den serien verkar vara borta på svenska marknaden nu mer.

600W & 700W BeQuiet Kraft bygger på FSPs Aurum serie och har helt enkelt plockat bort 110Vs linan på Primärsidan.
Att kunna köra nätagget på 110V är ett krav för 80+ Certifieringen.

Kraft säljs endast i Sverige av Inet. Så det är ju inga andra än egentligen SweClockers läsare som skulle vara speciellt intresserade av en recension.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Swec testade kraft när det var relativt nytt http://www.sweclockers.com/test/16951-be-quiet-kraft-och-cors...
CX gick dock vinnande ur den matchen ich CX är ju känt skräp agg så kraft är ju därmed sämre.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!