Acer satsar vidare på Intel Realsense

Permalänk
Melding Plague

Acer satsar vidare på Intel Realsense

Datorjätten Acer fortsätter att lägga krut på Intel Realsense. Under CES 2016 visar företaget upp senaste generationens produkter med tekniken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känner mer som min syster här, föredrar att sätta en bit tejp över webcams på laptops. För att totalt blockera dem, avinstallerar deras drivrutiner och inaktiverar hårdvaran så gott det går.

Avskyr bara tanken på att det finns en kamera.

Permalänk
Medlem

Hur kan det fungera så uruselt värdelöst? Kort sagt skrattretande. Kinect har förvisso större lins, men fungerar ju otroligt mycket bättre. Intel kanske ska be MS om lite hjälp på traven?

Tanken att annars kunna styra datorn för lättare uppgifter vid ex. en presentation är ju dock riktigt bra.

EDIT: Såg precis att det faktiskt fungerade först på fjärde försöket... haha

Permalänk
Medlem

Ni borde skruva ner volymen på introt en smula då det är en väldig skillnad om man jämför med resten av videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tohges:

Ni borde skruva ner volymen på introt en smula då det är en väldig skillnad om man jämför med resten av videon.

Kan bara hålla med och det har framförts tidigare men av någon outgrundlig anledning har SweC aldrig ändrat detta. Men det vore onekligen en god gärning, att sänka både den och ljudet på reklamslingan från eset en smula.

Permalänk
Medlem

Varför har ni stängt av fullscreen mode på dessa klipp ?

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Varför har ni stängt av fullscreen mode på dessa klipp ?

Funkar utmärkt för mig i Chrome. Dock fortfarande den värdelösa YT-spelaren som aldrig kommer ihåg att man alltid vill ha 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Funkar utmärkt för mig i Chrome. Dock fortfarande den värdelösa YT-spelaren som aldrig kommer ihåg att man alltid vill ha 1080p.

Skummt, den bara säger "fullscreen not available", men klickar jag på watch on youtube så därifrån funkar fullscreen...

chrome btw...

vänta det är skillnad... från huvudsidan med ESET reklamen i början, där funkar det, men på CES 2016 special sidan, därifrån funkar det inte.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Skummt, den bara säger "fullscreen not available", men klickar jag på watch on youtube så därifrån funkar fullscreen...

chrome btw...

Ja det var ju riktigt skumt. Provade precis igen bara för att se att det inte hade ändrat sig men det fungerar fortfarande bra för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Ja det var ju riktigt skumt. Provade precis igen bara för att se att det inte hade ändrat sig men det fungerar fortfarande bra för mig.

Testa på denna sidan

http://www.sweclockers.com/arkiv/nyckelord/ces-2016

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker ESET reklamen säger att de skyddar för "bottNar" ?

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem

Aha nä där fungerar det inte för mig heller. Jag har alltid gått via artikeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Är det bara jag som tycker ESET reklamen säger att de skyddar för "bottNar" ?

Nä men botnet i plural på svenska blir väl typ botnar......ja eller nåt sånt. Botnets (om det är de som de menar) hade dock varit ett bättre ordval.

Permalänk

"Bästa pris på Minority Report".

Lika underhållande varenda gång

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM