Wifi-alliansens svar på Bluetooth – 802.11ah

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av Pye:

Wifi generellt är den överlägset buggigaste standarden där ute. Bara att dela internet över wifi 10 cm brukar medföra underliga microlagg. Allt resande i jobbet och de säkert hundratals wifi man använt så får jag förbanna wifi varannan gång säkert. Nog för att jag verkar ha en dålig wifikrets i min laptop men..

Mkt av detta kan säkert härledas till interferens som är oundvikligt i ett fritt spektrum med många användare. Och just därför låter ju inte 900-bandet så lockande.

Jag menar 3g/4g fungerar ju för det mesta så sjukt smidigt. Men då har ju lite ingenjörer fått planerat frekvensutrymmerna

Nä en öppen standard på ett högre frekvensband hade varit intressant!

Skickades från m.sweclockers.com

Hemma fungerar wifi som det ska, input lag är i klass med en vanlig mus ungefär.

Jag märker ingen större fördröjnig mellan min surfplatta eller mus (styr datorn med surfplatta). Kan säker vara fördröjnig på par MS, men inget jag har märkt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Du menar ungefär som 802.11ac som använder 5 GHz?

Ja precis, det är väl snarare något att "konkurera" mot bluetooth med Fast antar att de tänker sig lägre bandbredd per användare och betydligt fler kanalplatser för att se till att det inte blir problem med många användare. Och då samtidigt ha kvar fördelen att ha bättre räckvidd än bluetooth.

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hemma fungerar wifi som det ska, input lag är i klass med en vanlig mus ungefär.

Jag märker ingen större fördröjnig mellan min surfplatta eller mus (styr datorn med surfplatta). Kan säker vara fördröjnig på par MS, men inget jag har märkt

Ja näe jag kanske var lite otydlig där Märker inte av någon konstant fördröjning alls för att det råkar gå över wifi. Men däremot (det jag menade med microlagg) var typ 5-30 sec när jag lirar HoTS eller något annat moba, så börjar spelet gå långsammare för att sen gå för fort över typ en sekund. Märkliga är att det bara händer över Wifi. Tkr även mig se det fenomenet när jag internetdelar wifi från telefon via usb-kabel till datorn. Det räcker ju gott å väl för att ha kål på en

Visa signatur

Topkek