Skärm blinkar: blått, rött, grönt, vitt och svart.

Permalänk

Skärm blinkar: blått, rött, grönt, vitt och svart.

Jag har precis bytt min XB270UH på grund av back light bleeding.

Den nya skärmen jag har uppvisar följande symptom när den har ström och:
* Datorn är avstängd
* Datorn försätts i vänteläge
* Datorn stänger av skärmen p.g.a. energisparfunktion

:
Den blinkar då stadigt bakgrunder med färgerna: rött, blått, grönt, vitt och svart.

Vad beror detta på?

I övrigt fungerar skärmen som den ska.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

@arkhanari: Känns som någon "cool" funktion som tillverkaren har lagt in i skärmens mjukvara.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Hittar inget under inställningar? makalöst

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk

Förstår inte varför du inte kommit på tanken att ringa supporten.
Idag var det ju helgdag men de har givetvis öppet imorgon och på fredag.

www.acer.se

Jag misstänker att din skärm är begagnad eftersom du skriver att du returneraade den första. Den här har varit inne för något och då har de kört ett testläge som de sen glömde stänga av.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av Jonte[YoT]:

Förstår inte varför du inte kommit på tanken att ringa supporten.
Idag var det ju helgdag men de har givetvis öppet imorgon och på fredag.

www.acer.se

Jag misstänker att din skärm är begagnad eftersom du skriver att du returneraade den första. Den här har varit inne för något och då har de kört ett testläge som de sen glömde stänga av.

Exakt. Det här är min slutsats också - det är något slags testläge de använder i fabriken för returnerade produkter som de sedan har glömt att stänga av. Väl värt att notera är att även denna skärm lider av kraftig BLB men skall låta den stå på med GSYNG DEMO i 100 timmar för att kunna motivera ytterligare ett inskick.

Permalänk
Medlem

Videofilma i några minuter (men titta inte under tiden) och visa upp för säljaren bör räcka. Mer än 15 sekunder totalt och i det intervall det visas där är epilepsi-framkallande viket kan leda till permanenta skador på hjärnan.

se även wikipedia

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Det är inte bara skärmens standardbeteende när den inte får signal?

Annars är det säkert "burn in" i "factory menu" som spökar, men jag vet inte om det är självklart hur man får fram den:

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.