Oculus ger ut slutgiltiga Rift till tidiga Kickstarter-finansiärer

Permalänk
Medlem

Ser dyr ut?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Haha vafan 7000:-?? Är dom inte kloka??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

>Your Oculus Rift is expected to ship in March 2016. We sent an order confirmation email

Permalänk
Medlem

Jag är besviken på priset. Å andra sidan kanske HTC kan matcha? Det hade vart nåt. Jag tror inte HTC förväntade sig ett så här högt pris på Oculus när de sa att Vive skulle vara dyrare. Vi får väl se hur det blir.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sgt. Stinger:

Jag är besviken på priset. Å andra sidan kanske HTC kan matcha? Det hade vart nåt. Jag tror inte HTC förväntade sig ett så här högt pris på Oculus när de sa att Vive skulle vara dyrare. Vi får väl se hur det blir.

Tror faktiskt inte heller att HTC väntade sig ett så här högt pris. Känns lite som när Microsoft utannonserade X1 först och det var betydligt dyrare och sämre, varpå Sony hoppade av glädje. Personligen tror jag Vive dyker upp för minst 100$ lägre.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Tror faktiskt inte heller att HTC väntade sig ett så här högt pris. Känns lite som när Microsoft utannonserade X1 först och det var betydligt dyrare och sämre, varpå Sony hoppade av glädje. Personligen tror jag Vive dyker upp för minst 100$ lägre.

Vive kommer har mer hårdvara i sig och deras touch kontroller i paketet. Det finns ingen chans i världen att det blir billigare

Permalänk
Medlem

Priset verkar va lite konstigt för mig står Subtotal: $59900 = 515 810.88 SEK Så mycket tänker jag då inte köpa en rift för ^^

Permalänk

Facebook... Priset sjunker nog när HTC Vive kommer får man väl hoppas.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Spawnbadboy:

Vive kommer har mer hårdvara i sig och deras touch kontroller i paketet. Det finns ingen chans i världen att det blir billigare

Tror du överskattar produktionskostnaderna för såna här produkter. Kostar den 6-7000kr att bara producera som Oculus verkar göra har ju nån fabrik i Kina lyckats blåsa utvecklingsteamet duktigt. HTC har ju dessutom sedan innan mycket erfarenhet ifrån området med smarttelefoner (Mjukvara, sensorer, skärmar etc etc) samt egen produktionskapacitet.

Och som sagt har Valve gott om pengar, och de står säkerligen för en hel del lobbying och mjukvara för att säkra spelstöd och liknande.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Priser w00t?

Verkligen "pöjka" Klaga över priserna på en ny och banbrytande produkt?

Min andra Atari ST gick på mellan 5-6000:-
Min första spel-pc jag köpte -95 gick på 16700:-

Sätt priserna i förhållande till löneläget i samhället så ser ni att 7 papp i dag är inte i närheten av vad "early adopters" fick hosta upp förr i "tia" Personligen lutar jag åt HTC Vive just nu. Priset är ju sekundärt och prestanda primärt när det gäller VR. Jag är rätt säker på att man kommer ångra sig om man är en snålvarg. Men vad fan, en spyhink är ju billig

Permalänk
Medlem

7000 kr är lite mycket... Men skulle nog ändå nappat. Men nu är det så att jag dessutom behöver byta dator... så VR får nog vänta lite (senast till CV2, dock).
Säker på att Vive inte hamnar under Rift i pris.

Skit också. Ville haft VR i år (och nej, att ev. få möjlighet att testa Rift på någon hetsig och stökig spelmässa är inte någon tröst - det är inte samma sak som att använda VR i hemmets lugna vrå)

Kanske ska man satsa på PS4 + VR, så länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av psychoticus:

Verkligen "pöjka" Klaga över priserna på en ny och banbrytande produkt?

Min andra Atari ST gick på mellan 5-6000:-
Min första spel-pc jag köpte -95 gick på 16700:-

Rolig liknelse!! Kommer ihåg min första PC, kostade 45000 kr (Pentium 90 MHz), med 14" monitor och bra skrivare.
512 kB extraminne till Amigan gick på typ 1200 kr.
Extraminnet på hela 16 kB till VIC-20 kostade 600 kr.

Och ändå är priserna ovan ej omräknade till dagens penningvärde. 7000 kr är faktiskt inte så mycket när man ser det så!

Permalänk
Avstängd

2 496 kr fick jag ge för DK1. Men nu får jag ingen Rift konsumentversion gratis då jag beställde långt efter att de stängde möjligheten till Kickstarter. Finns inte ens med i orderhistoriken om jag är inloggad på OR_s hemsida.

order for the Oculus Rift Developer Kit on March 21, 2013

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

2 496 kr fick jag ge för DK1. Men nu får jag ingen Rift konsumentversion gratis då jag beställde långt efter att de stängde möjligheten till Kickstarter. Finns inte ens med i orderhistoriken om jag är inloggad på OR_s hemsida.

order for the Oculus Rift Developer Kit on March 21, 2013

Jag sitter i samma sits som dig. Jag köpte direkt på deras hemsida och inte via Kickstarter. Har dock inte lyckats hitta någon orderbekräftelse.
Jag försökte köpa ett igår men kunde inte få igenom betalningen så jag gav upp. Nu är jag inte lika extremsugen längre.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Naicro:

Ganska nöjd nu att man backade

Känns ganska fint jo Var arbetslös vid tillfället men var för kåt på VR så backade skiten med sparpengarna. Däremot har jag sedan dess backat fler saker som gått åt skogen så det blir nästan som kompensation på såren för dom misslyckade projekten

I vilket fall, nackdelen är nog polare som inte upptäckte kampanjen men bokade strax efteråt, dom är lite tjuriga på mig nu :/ Vid tillfället kampanjen kom ut höll jag på att flytta för studier så tänkte inte på att annat teknikintresserat folk missat nyheten, doh!

Permalänk
Medlem

Kan inte mer än hålla med

Skrivet av Naicro:

Ganska nöjd nu att man backade

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.