Dell lanserar 30-tums OLED med 4K och 120 Hz över USB-C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Du anger en custom resolution i drivrutinerna för att köra i 75 Hz. Sannolikt kommer det inte fungera därför att dagens paneler inte når högre och att kretsuppsättningarna i skärmen inte orkar mer än 600 MHz.

Synd att du svarade så sent. har provat 75 och skärmen blev svart (efter omstart så meddelar skärmen fel upplösning och förblir svart.) Men nu har jag löst problemet så datorn startar. jag provade att endast öka till 61Hz men skärmen började att blinka (troligen tappade den signalen) så min är redan på max vid 60Hz

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC-banan:

Perfekta skärmen! Synd man inte var miljonär :/ Antar att man får vänta till 2020 innan man kan köpa en liknande

Håller med $499 skulle kännts mer som en rimlig nivå att ligga på, 53000kr känns ju bara löjligt.
När kommer dessa till kreti och pleti ? Laxpudding eller någon som vet ?

Skulle jag vinna 1.000.000 skulle jag säkert köpa denna eller en liknande Barco skärm.

Finns det ens någon skärm med någorlunda rätt färger, 4K upplösning och 120Hz, 27-32" som inte kostar en mindre förmögenhet ?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alpha77:

Håller med $499 skulle kännts mer som en rimlig nivå att ligga på, 53000kr känns ju bara löjligt.
När kommer dessa till kreti och pleti ? Laxpudding eller någon som vet ?

Skulle jag vinna 1.000.000 skulle jag säkert köpa denna eller en liknande Barco skärm.

Finns det ens någon skärm med någorlunda rätt färger, 4K upplösning och 120Hz, 27-32" som inte kostar en mindre förmögenhet ?

Väldigt svårt att säga när OLED landar i rimliga prisklasser där det kan börja ersätta IPS och andra bättre LCD-tekniker. Det har ju varit på gång i en väldigt massa år nu men det har varit ständiga problem med att skala produktionen och de har haft väldigt dålig yield. Vem vet, vi kanske inte får se OLED på bred front utan kvantprickar kanske tar över istället. Allt beror på om tillverkarna lyckas få ordning på tillverkningen vilket kan gå fort eller så tar det tio år till. Det verkar i alla fall röra sig åt rätt håll så det ser ut som att de börjar få bukt med tillverkningen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

inte ens 144hz. 1/10 shitskärm :^)

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzz:

inte ens 144hz. 1/10 shitskärm :^)

riktigt dåligt

Skämt å sido, vore riktigt trevligt att ha en OLED-skärm men man undrar verkligen hur lång tid det ska ta innan de kommer ner i rimliga prisnivåer

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

I och med att Oculus Rift är oled så kan kanske det sätta fart på hela oled branchen så att vi får fler skärmar. Kunde man få ner oled till samma pris som högkvalitativ IPS vore det ju ett grymt steg framåt. Det som är lite märkligt är ju att det funkar för TV apparater, LG har oled TV till ungefär samma pris som andra tekniker på marknaden. Helt överlägsen bild i dom för övrigt tycker jag.

Jo men det hur många hz är lg skärmarna?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Inaktiv

oj nice! Priset är alltid något som ändrar sig efter vart, huvudsaken är att det börjar dyka upp!

Endast USB-C som ingång var lite överraskande för min del, men jag är starkt positiv! Men jag visste inte ens att det gick att få ut 4k@120hz genom usb-c.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av anon56869:

Endast USB-C som ingång var lite överraskande för min del, men jag är starkt positiv! Men jag visste inte ens att det gick att få ut 4k@120hz genom usb-c.

USB-C är kontaktdonet. Signal och protokoll är fortfarande Displayport och kretsuppsättningar på båda ändarna av kablarna kommer fortfarande stå för begränsningar.

Permalänk
Medlem

@Cooling23: ...Du missar hela poängen med skärmen. Skulle du hellre föredra en unken thinkpad från 2002 över en dator som kan mäta sig med Watson bara för att den är billigare?

Vill man ha det bästa så kostar det. Eller ska du klaga på hur dyrt det är att köpa en Ferrari över en cykel, när den nya Ferrarin visas upp?

Edit;

Hade du hellre fått ett par nyårsraketer fastspända på ryggen istället för att åka ambulans, för att det är så mycket billigare?!

Vill inte vara irriterad när jag kollar på den nya star wars-filmen... Nej, jag kollar hellre på den gamla för att det är så mycket billigare...
Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem