Nvidia lanserar Drive PX 2 tillsammans med Volvo

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Kommer att skaffa en 100% självkörande bil så snart de finns till ett inte alltför överjävligt högt pris, och då ansvarsfrågan är löst. Inte om, utan när, för det kommer definitivt att ske. Tyvärr dröjer det många år till...

När ALLA bilar är självkörande så kommer trafikolyckorna att bli försvinnande få (dock förstås inte 0) och man kan sova under färden om man så vill, vilket jag ser väldigt mycket fram emot.

Jag har haft körkort och bil i 20 år och är lite av en bilfantast, men har inget problem att helt överlämna körandet åt en dator. Ska bli riktigt skönt.

Ja, gillar att köra "sportigt" och väldigt aktivt ibland för att det är kul, men vid andra tillfällen när man bara skall köra långa tråkiga sträckor så tycker jag att det hade varit grymt skönt och smidigt med helt självkörande bilar.

Kul att Volvo är framåt på detta (och många andra tekniska områden). Hoppas att fler tillverkare hoppar på lika aggressivt. Vill ha detta snarast möjligt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Ja, gillar att köra "sportigt" och väldigt aktivt ibland för att det är kul, men vid andra tillfällen när man bara skall köra långa tråkiga sträckor så tycker jag att det hade varit grymt skönt och smidigt med helt självkörande bilar.

Kul att Volvo är framåt på detta (och många andra tekniska områden). Hoppas att fler tillverkare hoppar på lika aggressivt. Vill ha detta snarast möjligt.

Tesla har ju legat på om detta länge och har det i sin Model S sedan i oktober, dom har varit väldigt framåt med detta en längre tid.

https://www.teslamotors.com/sv_SE/blog/your-autopilot-has-arr...

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Det finns ingen garanti för att en självkörande bil skulle ta bättre beslut än dig själv, det är bättre att bli hårdare på straff för dem som inte sköter sig i trafiken än att lägga över ansvaret på maskiner. Maskiner innebär mer elektronik i bilarna som kan ställa till det och gå sönder mer än det gör idag redan och blir det något litet elektronikfel så kollapsar allt och då är du ÄN en gång ansvarig för fordonet.
Du (och några till) lever i en fantasivärld byggd på Sci-Fi från filmer, det fungerar inte så.

Nej, men med mina "mottrafikanter" kan jag inte lita på i alla fall, ligger oftast för nära så man omöjligt kan stanna (speciellt jobbigt när det är dåligt väglag och vill hålla vettig fart så man har en chans att stanna).

Är definitivt ingen fantasivärld, hade dessa bilar inte varit så enormt dyra hade jag skaffat en på direkten. Lagar kommer att ändras, vi folket kommer kräva det om inte annat.

I praktiken fungerar självkörande bilar riktigt bra, lagar är ju föränderliga och när det blir en stor fråga kommer detta att tas tag i. är inte flygande bilar som det är tal om.

Skrivet av Zotamedu:

Nej jag har inte sett filmen men jag har läst boken plus rätt många andra av Asimovs robot-böcker. Nu har boken inget med filmen att göra utan den är väldigt löst baserat på andra böcker han skrivit. Gillade du filmen tycker jag du bör läsa böckerna.

Bör se den, ger rätt kul moralfrågor faktiskt Har inte riktigt tiden idag och lusten att gräva ner mig i böcker, men ska tänka på det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Tesla har ju legat på om detta länge och har det i sin Model S sedan i oktober, dom har varit väldigt framåt med detta en längre tid.

https://www.teslamotors.com/sv_SE/blog/your-autopilot-has-arr...

Intressant - tack! Kul att det går framåt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/