Permalänk
Medlem

Kylpasta - CPU+GPU

Tja!

Har funderat på att köpa kylpasta men de finns så många alternativ så därför vill jag fråga Sweclockers medlemmar om tips för bra kylpasta och billig som drar ner tempraturen tillräckligt.

http://www.inet.se/kategori/144/kylpasta

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Entusiast

Använder själv MX-4 och är helnöjd.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Funderade faktiskt på den från första början, var ändå osäker och ville fråga er

Tackar så mkt för svaren!

Permalänk
Medlem

Använder Cooler Master kylpasta som kom med fläkten man köpte, fungerar bra!

Permalänk

har en gammal 30g tub mx-2 pasta i kylen köpt för en jäkla massa år sen som funkar prima så mx-4 borde inte vara sämre tycker man.

Arctic cooling MX och Arctic silver 5 brukar få bra betyg i tester dock brukar de prestera ungefär lika brukar max vara 1-2°c som slår mellan olika märken i testerna så alla är helt ok att använda och gör jobbet.

tror personligen appliceringen har större betydelse än vilken pasta man har.

glöm inte köpa kylkuddar till minnena på grafikkortet om det behövs jävligt lätt att råka sabba dem och du ska absolut inte ha pasta på minnena.
http://www.inet.se/kategori/717/varmeledande-tejp

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Har använt en stor tub (25g) Arctic Ceramiqué 2 sedan ett par år tillbaka. Kanske inte den absolut bästa men den brukar vara nära och kostar väldigt lite. Den verkar dessutom hålla rätt länge och förlorar inte sin prestanda lika fort som vissa andra pastor.

En nackdel är kanske att den fäster hårt som fan, den kunde ibland ta med sig min PII 965 ur sin socket när man drog ut kylaren. Tvivlar på att det skulle vara skadligt dock.

Side note: Vet någon om kylpasta har ett bäst före datum?

Permalänk
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Har använt en stor tub (25g) Arctic Ceramiqué 2 sedan ett par år tillbaka. Kanske inte den absolut bästa men den brukar vara nära och kostar väldigt lite. Den verkar dessutom hålla rätt länge och förlorar inte sin prestanda lika fort som vissa andra pastor.

En nackdel är kanske att den fäster hårt som fan, den kunde ibland ta med sig min PII 965 ur sin socket när man drog ut kylaren. Tvivlar på att det skulle vara skadligt dock.

Side note: Vet någon om kylpasta har ett bäst före datum?

tror det står 8år hållbarhet på kartongen till min tub dock osäker på om de menar själva tuben eller att en aplisering ska va ok i ~8 år innan den ska ha torkat och behöva bytas.

jag har min i kylen iaf för att minimera risken att det ska torka i tuben iaf och hittills har den samma konsistens som när den var ny degig som tandkräm ungefär.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Arctic Silver 5 kylpasta 3,5g eller Arctic Cooling MX-4 kylpasta 4g . Har använt båda i flera byggen. Tycker båda funkar lika bra. Bytte pasta på tjejens laptop o fick ner den några grader iaf med MX-4 .

Visa signatur

Dreams are like rainbows only idiots tries to chase them.

Permalänk
Inaktiv

Arctic silver 5. Inhandlade det på Webhallen i Linköping där kassörskan sa att det var det absolut populäraste.