Silverstone ger ny revision av Raven RVZ01 stöd för ATX-nätaggregat

Permalänk
Melding Plague

Silverstone ger ny revision av Raven RVZ01 stöd för ATX-nätaggregat

Kravet på ett nätaggregat i formfaktorn SFX är ett minne blott när Silverstone modifierar sitt populära vardagsrumschassi Raven RVZ01 för att stödja fullstora ATX-enheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En bra kompromiss!

Permalänk
Medlem

De borde ökat utrymmet runt moderkortet. Har ett ml07 och det är riktigt svårt och få plats med en bra kylare på de moderkort jag testat. Alltid sticker kylaren ut nånstans utanför de 17x17cm man har tillgodo. Hade gärna sätt lite mer space runt brädan.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt varför dom har gjort så.
Om det är i någon dator som man behöver plats för ordentlig lagring och optisk enhet är det väl i en vardagsrumsdator/htpc.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ljudnerd:

Jag fattar inte riktigt varför dom har gjort så.
Om det är i någon dator som man behöver plats för ordentlig lagring och optisk enhet är det väl i en vardagsrumsdator/htpc.

Gillar dock inte mekaniska diskar i en htpc, bättre att låta en NAS sköta det. Men jag skulle inte vilja köra utan optisk läsare. Blu-ray är trots allt oslagbart än så länge.

Permalänk
Medlem

Fullstora ATX, vart går gränsen för hur långt en nätdel måste vara? 150mm är förvisso bättre än förut men fortfarande rätt så snävt. Hade man kunna få in nätagg upp till180mm skulle jag nog tycka att det var en mer rättvis beskrivning.
Många entusiastagg från EVGA, Corsair, Be-Quiet mm är ju åtminstone160mm djupa. Känns fortfarande inte som man gjort allt till 100%

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Adam West:

Fullstora ATX, vart går gränsen för hur långt en nätdel måste vara? 150mm är förvisso bättre än förut men fortfarande rätt så snävt. Hade man kunna få in nätagg upp till180mm skulle jag nog tycka att det var en mer rättvis beskrivning.
Många entusiastagg från EVGA, Corsair, Be-Quiet mm är ju åtminstone160mm djupa. Känns fortfarande inte som man gjort allt till 100%

Skickades från m.sweclockers.com

Fractal har annars okej agg som är mindre än 150mm.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Fractal har annars okej agg som är mindre än 150mm.

Jojo att det finns vet jag, självklart är Fractal bra agg. Även om jag inte riktigt vill placera dom allra högst upp när det kommer till bra nätdelar, utan snarare som en av de allra mest prisvärda.
Som sagt så vore det roligt om det stödde ännu djupare agg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Adam West:

Jojo att det finns vet jag, självklart är Fractal bra agg. Även om jag inte riktigt vill placera dom allra högst upp när det kommer till bra nätdelar, utan snarare som en av de allra mest prisvärda.
Som sagt så vore det roligt om det stödde ännu djupare agg.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker inte riktigt be quiet hör till dom bättre heller, är ju bara P10 från 850 watt och p11 som är premium så att säga (P11 är jag dock tveksam till, har inte kollat på deras dyraste agg just för priset).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tycker inte riktigt be quiet hör till dom bättre heller, är ju bara P10 från 850 watt och p11 som är premium så att säga (P11 är jag dock tveksam till, har inte kollat på deras dyraste agg just för priset).

Exakt, så är det. Medveten om att ex min Dark Power Pro 10 550w ex är baserad på en FSP plattform medans de från 850 och uppåt använder Seasonic så är ju min lite sämre. Vet inte riktigt hur mycket dom har blandat med senaste versionen, dvs 11 serien, men jag antar att det blandas på liknande sätt där också.
Var bra sugen på att köra på just 850w modellen till min nuvarande rigg, men trots toppbetyg så var prislappen på tok för saftig. Nära 2000:- när det begav sig, och priserna för serien ser ju ungefär likadan ut idag.
Annars så håller jag dom högt bland de tillverkare jag kört med mest under åren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Proffsmobbare

Här är en tanke; Gör mITX-chassin små.

Finns ingen som helst mening att köra mITX i ett ekosystem där allt annat är så fruktansvärt onödigt stort ändå. SFX och mITX borde gå hand i hand, det är knappast en brist på urval idag.

Detta är dessutom ett chassi i mATX-storlek, förstår inte resonemanget alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Här är en tanke; Gör mITX-chassin små.

Finns ingen som helst mening att köra mITX i ett ekosystem där allt annat är så fruktansvärt onödigt stort ändå. SFX och mITX borde gå hand i hand, det är knappast en brist på urval idag.

Detta är dessutom ett chassi i mATX-storlek, förstår inte resonemanget alls.

Jag är inne på samma spår, tycker de kompromissar på fel områden och försöker husera litet för mycket saker. För egen del ser jag med fördel att det går att slopa merparten av utrymmet som tillägnas komponenter som inte går att fästa på moderkortet, särskilt nu med m.2 även om en 2,5" inte är några större problem att hitta utrymme för, såvida det inte handlar om att få ut absolut mest ur absolut minsta utrymme.

Jag är kluven, gillar NUC men vill ändå ha möjligheten att byta komponenter i något högre grad.

Det jag är mest sugen på är detta chassi: https://www.dan-cases.com/

Men det tycks aldrig nå marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Jag är inne på samma spår, tycker de kompromissar på fel områden och försöker husera litet för mycket saker. För egen del ser jag med fördel att det går att slopa merparten av utrymmet som tillägnas komponenter som inte går att fästa på moderkortet, särskilt nu med m.2 även om en 2,5" inte är några större problem att hitta utrymme för, såvida det inte handlar om att få ut absolut mest ur absolut minsta utrymme.

Jag är kluven, gillar NUC men vill ändå ha möjligheten att byta komponenter i något högre grad.

Det jag är mest sugen på är detta chassi: https://www.dan-cases.com/

Men det tycks aldrig nå marknaden.

Det där chassit ska väl komma till våren om jag inte misstar mig. Ska kosta runt 2500:- sägs det vilket är galet mycket för ett så pass litet chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Det där chassit ska väl komma till våren om jag inte misstar mig. Ska kosta runt 2500:- sägs det vilket är galet mycket för ett så pass litet chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du någon länk med mer information?

Jo, kostnaden är hög men jag känner inte till några kommersiellt lanserade chassin som är små och genomtänkta. Har du kanske några förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Har du någon länk med mer information?

Jo, kostnaden är hög men jag känner inte till några kommersiellt lanserade chassin som är små och genomtänkta. Har du kanske några förslag?

Vill minnas att swec hade nån artikel om chassit i somras eller när det var.
Edit. http://m.sweclockers.com/nyhet/21003-dan-cases-gor-varldens-m...

Nej, har tyvärr inga andra förslag. Hade själv varit spekulant på just Dan Case chassit om det inte vore för jävla dyrt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X