Permalänk
Medlem

Laggar med 2 skärmar.

Hej!

Jag har precis fått mig en till skärm, och det är ju helt underbart.
Och det funkar alldeles inte så bra som jag önskat.
Om jag t ex. har webläsaren igång på andra skärmen, så får jag en hel del lagg över skärmarna.
Märks tydligt när jag spelar, eller öppnar / stänger program. Det flyter inte på.
Som när jag har ingenting igång på andra skärmen. Då funkar allt som det ska.
Jag kan ha andra skärmen igång, utan problem, sålänge den inte har nå program / fönster igång.
Känns ju ganska meninslöst att bara ha sin fina bakgrund på andra skärmen att stirra på.

Kan vara värt att nämna att min första (main display) är en LG 23EA63. 23" som är ansluten via DVI
Andra skärmen som jag inte kan använda till fullo pga av lagg är en BenQ GL2240 21.5" som är ansluten till DVI med en VGA adapter.
Så använder en VGA kabel på denna då.
Jag vet att bilden inte är den bästa med VGA kabel, men kan det även skapa fördröjning / lagg över två skärmar?
Lite så jag tänker.

Komponenter jag använder mig av är;
i5-4670k @ stock
Asus gtx 970 strix 4GB
PSU Corsair cx500.

Tackar tack & Gott nytt år förresten! Bättre sent än aldrig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 2500 - CPU: i7-4770k @stock - CPU Kylare: Pure Rock Be Quiet - GPU: Asus Strix GTX 970 - RAM: Kingston HyperX 16GB 1866Mhz - Nätagg: Fractal Design M Integra 550W

Permalänk

Har liknande problem.

Kör två skärmar, när jag spelar t.ex H1Z1 på "mainskärmen" så flimrar den andra sjukt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjoDjimbo:

Har liknande problem.

Kör två skärmar, när jag spelar t.ex H1Z1 på "mainskärmen" så flimrar den andra sjukt mycket.

Så var det för mig också, då jag första gången pluggade in min main skärmen med VGA kabel. Då uppstod flimmer.
Bytte sedan så jag har VGA på andra skärmen, och DVI på main skärmen. Inget flimmer mera på main skärmen.
Som jag förstår så är det VGA kabeln som ger flimmer. I och med att det försvann när jag bytte till DVI.

Dock förstår jag inte varför det ska lagga på båda skärmarna, när jag t ex. bara har en webläsare igång på skärmen med VGA anslutning.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 2500 - CPU: i7-4770k @stock - CPU Kylare: Pure Rock Be Quiet - GPU: Asus Strix GTX 970 - RAM: Kingston HyperX 16GB 1866Mhz - Nätagg: Fractal Design M Integra 550W