Gigabyte och Aorus uppdaterar sina bärbara speldatorer med Intel Skylake

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte och Aorus uppdaterar sina bärbara speldatorer med Intel Skylake

Kort efter nyår uppdaterar Gigabyte och Aorus sina slimmade bärbara speldatorer med Intels processorfamilj Skylake, med en Sverige-lansering planerad till februari.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Knappast oväntat men det är alltid trevligt att se nyare teknik i datorerna

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Första gången jag hör talas om märket Aoros. Känns förvirrande att de har ett annat namn på de exklusiva modellerna. Läste Asus av bara farten i rubriken på nyheten (tvivlar inte på att de också kommer med Skylake).

Permalänk
Medlem

@ronnylov: Själv trodde jag länge att Asrock var en budget version av Asus. Så du är inte ensam!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Ska det inte komma några bärbara med skylake som inte är speldatorer? Finns BARA 950m och uppåt i grafikkortsväg. Jag är suger på att ha USB C i min laptop då jag kommer ha den i säkert 5år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

@ronnylov: Själv trodde jag länge att Asrock var en budget version av Asus. Så du är inte ensam!

Kanske inte så konstigt då det var tänkt som det från start medan senare blev helt fristående.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Sidonot och OT-varning (meningslös trivia):

Asus och ASRock är fortfarande inom samma koncern. Asustek Computers dotterbolag Pegatron, äger fortfarande bolaget ASRock (startades för att först och främst inrikta sig på OEM-marknaden och tillverka moderkort åt andra datortillverkare på beställning, precis som Foxconn och ECS). Med tiden så blev de dock ett eget starkt varumärke och bolag som inarbetade sig även direkt hos slutkunder.

Asus allra första slogan var förresten "Rock Solid", så deras andra varumärke och dotterbolag har ju lite anspelning på det.

Sidonot 2: För ca 10 år sedan så gick Gigabyte och Asus samman om att tillverka och utveckla Gigabytes produkter i ett gemensamägt företag (Gigabyte United), men det samarbetet varade bara i ca ett halvår innan skilsmässan var ett faktum (Foxconn ville bryta den alliansen och närma sig Gigabyte).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Ska det inte komma några bärbara med skylake som inte är speldatorer? Finns BARA 950m och uppåt i grafikkortsväg. Jag är suger på att ha USB C i min laptop då jag kommer ha den i säkert 5år till.

Jag har precis köpt en Asus N552VX. Skylake, men inte gaming. Har USB Type-C.
Kunde iom. Skylane trycka i 32GB RAM.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLovskog:

Jag har precis köpt en Asus N552VX. Skylake, men inte gaming. Har USB Type-C.
Kunde iom. Skylane trycka i 32GB RAM.

Skickades från m.sweclockers.com

Men den har ju en 950M. Jag tycker helt enkelt att det blir för kraftfullt då jag hellre har en mindre och lättare dator med mindre nätdel.