Dell visar trådlösa skärmar på CES 2016

Permalänk
Melding Plague

Dell visar trådlösa skärmar på CES 2016

Dell kommer till CES 2016 med gott om nya produkter i bagaget. Bland dessa finns U2417HWi och S2317HWi, två skärmar med stöd för Miracast.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Men låter som framtiden är här att spegla in så man har dubbla skärmar i ett viste jag inte var möjligt i Windows. Måste vara nått inbyggt i skärmen.

Undrar om man kan flytta runt speglingen samt lägga in flera enheter.

Ser viss marknad för detta, fast inte för privat personer i första hand.

ultrasharp ska vara deras professionella marknad (var inget logiskt namnbyte), men är ändå inte så dyr som jag trodde. Gissar på ips från LG på 60hz, är dells standard leverantör känns det som

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det har är trevligt. Aldrig ägt en dell o kommer aldrig göra då de är för evigt in etsade som billigt skräpalternativ sedan 10 år tillbaka.
Men jag har en fäbless för att slippa sladdar (så länge jag kan koppla in en mär det behövs).
Qi är även det trevligt då iphånen snart byts mot en win 10 lur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

@sgtspiff: Sålänge du inte skall ha en gamingskärm är Dells skärmar väldigt bra alternativ idag. Absolut inte billiga skräpskärmar längre. Äger 2 stycken, dock har den ena börja visa en gul linje då och då. Tyckte det var lite kasst tills jag kom på att jag faktiskt köpte den för närmare 8-9 år sedan ^^ Den andra är inne på sitt 3:e år, riktigt nice skärm, särskilt för det inte allt för blodiga priset

OnT: Detta ser ju trevligt ut, någon som vet om detta kommer komma i flera produkter? Typ laptops etc

Permalänk
Medlem

Och hur är latensen med en sådan lösning? Känns som det kommer bli skaplig input lag..

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Och hur är latensen med en sådan lösning? Känns som det kommer bli skaplig input lag..

Undrar jag med! Det är nog den största frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Och hur är latensen med en sådan lösning? Känns som det kommer bli skaplig input lag..

Jag tror ärligt talat inte någon brytt sig om latensen på inputs då det inte lär märkas när man gör det skärmen är ämnad för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Jag tror ärligt talat inte någon brytt sig om latensen på inputs då det inte lär märkas när man gör det skärmen är ämnad för.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad just den här skärmen är ämnad för spelar ingen roll ö.h.t - Det är tekniken jag funderar över.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Vad just den här skärmen är ämnad för spelar ingen roll ö.h.t - Det är tekniken jag funderar över.

Troligtvis kass. Det har inte utvecklats som ett gamingtillbehör, utan mer typ att ha mobilen uppe utan att ta den ur fickan, eller kanske för en bekväm snabb lösning att ha en tillfällig skärm på en raspberry eller liknande (bluetooth via usb då). Prioritering har nog mer legat på strömförbrukning och kostnad än att ha låg input lag

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge en kvalificierad gissning om räckvid på en sån här sak? Att få recept till en trådlös skärm i kök hade inte varit fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrFisk:

Någon som kan ge en kvalificierad gissning om räckvid på en sån här sak? Att få recept till en trådlös skärm i kök hade inte varit fel.

Surfplatta funkar ju ypperligt till det.

Permalänk
Medlem

@Makrillo: Förvisso fungerar det men jag hade allt föredragit att alltid använda en dator för hemmet. Förutom att dela länkar på smidigast möjliga vis skulle jag kunna kontrollera musiken från köket, men det är väl mest en bonus. Platta är inget jag användder alls i vanliga fall så att ha en för endast receptbruk känns lite onödigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrFisk:

@Makrillo: Förvisso fungerar det men jag hade allt föredragit att alltid använda en dator för hemmet. Förutom att dela länkar på smidigast möjliga vis skulle jag kunna kontrollera musiken från köket, men det är väl mest en bonus. Platta är inget jag användder alls i vanliga fall så att ha en för endast receptbruk känns lite onödigt...

Använder man spotify på platta så funkar den väldigt bra som fjärrkontroll till en eventuell musikdator som kör spotify också. Jag var också rätt anti-platta förr, men aldrig tidigare har toalettbesök varit så underhållande som nu.

Permalänk
Medlem

@Makrillo: Jag för väl ta och skaffa en skönare (och varmare) toalett och sedan omvärdera.