Grand Theft Auto V för PC försenas ... igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Ser redan nu den dåliga porten framför mig!

Framtill att spelet är släppt får man räkna med dålig prestanda, finns stor risk att man blir besviken annars och det senaste har det hänt alldeles för ofta. Går man in med inställningen att spelet kommer bli skit så kan man bara bli positivt överraskad.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

GTA V känns mest som en ö med en stor stad i ena änden.

Ja, det finns ju ett par lösningar på en ändlig värld i dataspel. Jag föredrar nog "ö" över "osynliga väggar" (som i Skyrim t.ex.) och landskap man aldrig kan åka till.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Friterad:

Fast dom flesta bryr sig inte om att det tar lång tid egentligen det är att man byter datum hela tiden. Man ska inte sätta datum om man inte vet, visserligen är det ok att byta en gång eller så för att det inte ska bli katastrof men om spelet var så långt ifrån klart skulle dom inte sagt något datum alls utan kanske snarare "våren 2015" "sommaren 2015" osv.

Det kan jag hålla med om, helt klart!
Men jag tycker folks reaktioner är så totalt överdrivna, det är ju nästan värre än när EA släppte BF4 så trasigt.. tycker det är helt sjukt bara att folk tar saker för givet, att när företagen sätter en deadline/release datum, så är det konsumentens rättsliga ägodel vid det datumet - Och pushar de datumet är det för att de har för lite pre-orders?
Det är samma människor som klagar på att det pushas som grinar när spel släpps trasiga för övrigt, så tycker det gör det hela ännu mer förvirrande.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Det kan jag hålla med om, helt klart!
Men jag tycker folks reaktioner är så totalt överdrivna, det är ju nästan värre än när EA släppte BF4 så trasigt.. tycker det är helt sjukt bara att folk tar saker för givet, att när företagen sätter en deadline/release datum, så är det konsumentens rättsliga ägodel vid det datumet - Och pushar de datumet är det för att de har för lite pre-orders?
Det är samma människor som klagar på att det pushas som grinar när spel släpps trasiga för övrigt, så tycker det gör det hela ännu mer förvirrande.

Nja, för min del känner jag snarare att det är en stor besvikelse, inte att jag har "rätt" till spelet i tid. Det är bara så att man blir så hypead när det är nära till release och så ändrar dom datum helt plötsligt, flera gånger. Sedan med tanke på hur många spel som blivit försenade men ändå varit katastrofala så är det ännu värre att man försenar spelet väldigt mycket för att sannolikt ändå få en ospelbar produkt. Nu verkar det som dom också försenar för att få in Heist direkt vid PC releasen vilket jag tycker är lite fel, det skulle kunna komma som en patch lite senare istället så hade många blivit nöjda samt att dom säker skulle få massa hype inför Heist till PC vilket möjligtvis skulle vara till fördel för R*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haziza:

Blizzard kör dock alltid med väldiga långa betor istället..

Jag föredrar "väldigt långa" istället för weekend beta och sen håller spelet på att rasa när det väl släpps.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Ja, det finns ju ett par lösningar på en ändlig värld i dataspel. Jag föredrar nog "ö" över "osynliga väggar" (som i Skyrim t.ex.) och landskap man aldrig kan åka till.

Jo. Hade gillat om man gjort något i stil med Test Drive Unlimited spelen (fullskalig Oahu i ettan, Ibiza och Oahu i tvåan) eller som i The Crew där man har ett USA i miniatyr. Nu är det ingen dealbreaker med GTA V iofs.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Ja, det finns ju ett par lösningar på en ändlig värld i dataspel. Jag föredrar nog "ö" över "osynliga väggar" (som i Skyrim t.ex.) och landskap man aldrig kan åka till.

Det handlar nog snarare om "Ö med en stad" i GTAV vs "Tre öar med varsin stad" i SA.

Jag vet att städerna inte direkt är gigantiska med dagens spel-mått, men känslan i SA, när man i storyn körde till dom olika städerna för första gången är rätt oslagbar.

Det finns ju den lilla byn norrut i GTA5, men det känns aldrig riktigt ändå som att man har så mycket anledning att leta sig utanför Los Santos.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av n_sandstrom:

Det handlar nog snarare om "Ö med en stad" i GTAV vs "Tre öar med varsin stad" i SA.

Jag vet att städerna inte direkt är gigantiska med dagens spel-mått, men känslan i SA, när man i storyn körde till dom olika städerna för första gången är rätt oslagbar.

Det finns ju den lilla byn norrut i GTA5, men det känns aldrig riktigt ändå som att man har så mycket anledning att leta sig utanför Los Santos.

Precis. När man blev utslängd från den där första staden (Los Santos?) i San Andreas och helt plötsligt var ute i obyggden var riktigt uppfriskande, för en spelserie som tidigare varit helt fokuserad på stadsöar.

Permalänk
Medlem

Det behövs inga fler speloptimeringar med GTA 5, spelet är redan klart. Orsaken till den sista förseningen är att Rockstars bokslut är i Mars, och den första April börjar Rockstars nya räkenskapsår (fiscal year), så ett släpp i April ger alla GTA5PC-vinsterna till deras 2015-år, vilket andelsägarna och revisorerna gillar skarpt. Det är enbart business.

Nu skulle dom ju ha varit ärliga med detta från början och sagt April redan efter första förseningen i November, men då hade dom förlorat chansen att bygga hype dessa tre gånger, och få folk att sukta dagarna innan nästa fejkdatum.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Skrivet av Arnkell:

Det behövs inga fler speloptimeringar med GTA 5, spelet är redan klart. Orsaken till den sista förseningen är att Rockstars bokslut är i Mars, och den första April börjar Rockstars nya räkenskapsår (fiscal year), så ett släpp i April ger alla GTA5PC-vinsterna till deras 2015-år, vilket andelsägarna och revisorerna gillar skarpt. Det är enbart business.

Nu skulle dom ju ha varit ärliga med detta från början och sagt April redan efter första förseningen i November, men då hade dom förlorat chansen att bygga hype dessa tre gånger, och få folk att sukta dagarna innan nästa fejkdatum.

Ja, exakt. Det där vet du. Tur att du inte sitter och presenterar gissningar som fakta på ett forum.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Deras räkenskapsår är ingen gissning, det är allmäna handlingar. Angående spelets kvalitet så har Rockstar från början pratat om att PC-versionen och konsollversionen utvecklades parallellt, med PC som grundversion, och att det således inte rör sig om en portning, så det kan inte bli samma barnsjukdomar som i andra skräp-portningar som Dark Souls, Watch Dogs, och Assassin's Creed Unity. Har det varit några problem så har det säkert rört sig om att gifta cross-platform multiplayer med varann, antar jag. Ska bli intressant att se hur dom har löst knappsats-layouten för PC, då flera minigames i GTA 5 (Yoga t ex) har två individuella spakar som ska röra sig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Skrivet av Arnkell:

Deras räkenskapsår är ingen gissning, det är allmäna handlingar.

Det stämmer. Din gissning om att dom väljer att flytta releasen pga räkenskapsåret är däremot en gissning.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arnkell:

Deras räkenskapsår är ingen gissning, det är allmäna handlingar. Angående spelets kvalitet så har Rockstar från början pratat om att PC-versionen och konsollversionen utvecklades parallellt, med PC som grundversion, och att det således inte rör sig om en portning, så det kan inte bli samma barnsjukdomar som i andra skräp-portningar som Dark Souls, Watch Dogs, och Assassin's Creed Unity. Har det varit några problem så har det säkert rört sig om att gifta cross-platform multiplayer med varann, antar jag. Ska bli intressant att se hur dom har löst knappsats-layouten för PC, då flera minigames i GTA 5 (Yoga t ex) har två individuella spakar som ska röra sig.

Lite så jag hoppas på något i stil med QWOP hehe: http://www.foddy.net/Athletics.html

Riktigt trist om det skulle visa sig vara exakt varför man väljer att skjuta upp spelet. Var väl få som trodde att de skulle våga skjuta upp spelet efter kritiken i januari, de kan ju inte gärna våga sig på det igen. Samtidigt så är det ju Rockstars...

Permalänk
Avstängd

Känt troll i farten. Inget att bry sig om hoppas jag?¨

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johnjensen:

Känt troll i farten. Inget att bry sig om hoppas jag?¨

http://s5.postimg.org/9t34ms3hz/gta_v_delay.jpg

Troligen inget att bry sig om. Ingen aning om vad det är för tramsblaska du screencappat men låter lite väl osannorlikt samt den extremt dåliga engelska som används i texten.

Permalänk

Vad synd att det skjuts fram hela tiden. Jag förstår att de vill polera spelet men de ska inte komma med datum som inte kan hållas. Precis som många andra har jag precis köpt nya datordelar.

Visa signatur

System: CPU: i7-4790K @ 4.0GHz, MB: ASUS Z97-A , Memory: Corsair Vengeance 16GB DDR3 , GPU: 1x MSI GTX 970,
Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo, Chassi: Fractal Design Define XL R2 - Black Pearl, PSU:EVGA SuperNOVA 750 G2
Hd: Intel 335 Series 180GB SSD + Intel 530 Series 120GB SSD, 1TB lagringshårddisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webbslingan:

Precis som många andra har jag precis köpt nya datordelar.

Vad är det du tror ska bli gammalt? Vad är det som har blivit gammalt sedan 22/11 2014?

Se det positiva, du hinner skramla ihop pengar till nytt grafikkort!

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Vad är det du tror ska bli gammalt? Vad är det som har blivit gammalt sedan 22/11 2014?

Se det positiva, du hinner skramla ihop pengar till nytt grafikkort!

Jo, det är sant iofs. Ja, det blir väl ett GTX970 kort i samband med att det släpps nu i april. OM det släpps!

Visa signatur

System: CPU: i7-4790K @ 4.0GHz, MB: ASUS Z97-A , Memory: Corsair Vengeance 16GB DDR3 , GPU: 1x MSI GTX 970,
Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo, Chassi: Fractal Design Define XL R2 - Black Pearl, PSU:EVGA SuperNOVA 750 G2
Hd: Intel 335 Series 180GB SSD + Intel 530 Series 120GB SSD, 1TB lagringshårddisk.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Vad är det du tror ska bli gammalt? Vad är det som har blivit gammalt sedan 22/11 2014?

Se det positiva, du hinner skramla ihop pengar till nytt grafikkort!

Nu vet vi ju inte vilket år spelet verkligen släpps, om det nu någonsin släpps.

Nu är jag förmodligen något cynisk men skulle inte förvåna mig om de sadistiska asen hos Rockstars sitter och gapskrattar och hånflinar samt trollar runt på diverse större forum och riktigt njuter när PC-spelarna blir upprörda och allmänt lider.

Permalänk
Medlem

Jag tar ju hellre förseningar på ett spel än att de släpper ett som bara ställer till med problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SoapDropper:

Om spelet blir så gott som buggfritt vid release, då är det värt förseningen, men vi får väll se

Rät Buggfritt vid release sedan patchade Rockstar in buggar. Omvänd ordning alltså.

Permalänk
Medlem

@dealerovski: Simpelt: man köper inte spel vid release datumet.