Permalänk

Problem Asus PG279Q

Hej!

Köpte en Asus PG279Q igår men har lite problem. Igår kväll när jag packade upp den och starta hittade den signal direkt via Display Port. Nu när jag ska använda den idag får den ingen signal. Har testat både DP och HDMI men ingen signal hittas. Jag har testat koppla in min Macbook direkt via HDMI och då funkar den. Kör för övrigt med ett GTX 670 (ska köpa nytt grafikkort snart). Innan jag köpte denna skärm körde jag en gammal BenQ via DVI. Någon som vet vad det hela kan bero på? Tacksam för svar!

/Callezzon

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Medlem

Du måste köra DP för att den ska funka korrekt med g-sync.

Låter som ditt GTX670 inte ger någon signal ut. Kanske testa att starta om datorn, installera om drivrutiner med "clean install" etc. Tror inte det är skärmen.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Du måste köra DP för att den ska funka korrekt med g-sync.

Låter som ditt GTX670 inte ger någon signal ut. Kanske testa att starta om datorn, installera om drivrutiner med "clean install" etc. Tror inte det är skärmen.

Nej jag tror inte det är fel på skärmen då jag kan köra med Macbooken. Men varför skulle det inte fungera idag när det fungerade bra igår? Jag skulle givetvis kunna koppla in gamla skärmen och installera om drivrutinerna. Har testat starta om datorn ett flertal gånger men lyckas inte.

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Medlem

Koppla in gamla skärmen är intressant, om inte annat bara för att bekräfta att kortet fortfarande funkar. Kolla i bios också att den inte slagit över till onboard graphics eller nått annat löjligt.

Kan ju också haft otur och kortet gått sönder precis nu om du belastat det extra eller om DP blivit använt för första gången. Fast drivrutiner som sagt... clean install.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Koppla in gamla skärmen är intressant, om inte annat bara för att bekräfta att kortet fortfarande funkar. Kolla i bios också att den inte slagit över till onboard graphics eller nått annat löjligt.

Kan ju också haft otur och kortet gått sönder precis nu om du belastat det extra eller om DP blivit använt för första gången. Fast drivrutiner som sagt... clean install.

Okej nu har det hänt något intressant här. Jag kopplade in gamla skärmen först och den hoppade igång. När jag var inne i Windows så startade jag även Swiften och den hoppade också igång. Sedan öppnade jag Nvidias kontrollpanel, avaktiverade gamla skärmen och kör endast på Swiften. Och nu fungerar det igen. Något tips på vad jag kan göra nu för att slippa samma problem igen? Ominstallera drivarna för grafikkortet kanske?

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Medlem

@Callezzon:

Bara att pröva. Glöm inte tick-boxen clean install

Om du fortfarande får problem skulle du kunna testa att flasha bios på ditt kort till senaste version. Men det borde inte behövas tycker jag.