Permalänk
Medlem

@gevsan

Detsamma får jag väl säga då, efter det påhoppet.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

6:orna har fått kritik för extremt dålig ljudisolering, jag har aldrig kört en själv men kan tänka mig att det blir jobbigt i längden. Synd på en annars bra bil tydligen.

Det har dom inte alls.. dom har aningen sämre än t.ex Passat enligt vissa med buller är alltid upp till en själv att bedöma.. Mazda 6 som kom 2015 är i klass med konkurrenterna i form av buller trots att dom kommer med 19 tum som standard.. jag anser det mer än godkänt.. och ja, jag har provkört den..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

skulle kört på denna med din budget otroligt mycket bil för pengarna och bra garantier och hållbarhet!

http://www.blocket.se/angelholm/Mazda_6_Wagon_2_5_Optimum_Aut...

Jag håller helt med Oliver91 här.. ge den en chans.. otroligt fin bil.. enligt mig..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Det är väl bättre att folk lär sig att backa, utan kamera. Använder man kameran så glömmer man bort hur man backar utan den och ”vips” är kameran sönder och man kan inte backa. Bättre utan, således.

Samma sak med t ex autobroms. Bättre att vänja sig vid att vara uppmärksam för plötsligt fungerar inte autobromsen längre och ”vips” medan Tant Agda skickar textmeddelande (”dyker något upp så bromsar ju bilen själv”) så kör hon på något. Bättre utan, således.

Så skippa allt elektroniskt bling bling. Det går bara sönder, kostar pengar och ger upphov till falsk trygghet och brist på kunskap. Bättre utan, således.

Satsa pengarna på rostskydd istället, så att bilarna håller. Det är rent sjukt i dagens miljösamhälle att det tillåts att man tillverkar fordon på flera ton (med allt vad det innebär i energikostnader), bara för att låta dem rosta sönder efter tio år.

Så mitt tips är: Köp en bil med så lite elektroniskt bling-bling som möjligt.

.

"Samma sak med t ex autobroms. Bättre att vänja sig vid att vara uppmärksam för plötsligt fungerar inte autobromsen längre och ”vips” medan Tant Agda skickar textmeddelande (”dyker något upp så bromsar ju bilen själv”) så kör hon på något. Bättre utan, således."

Det var nog det dummaste jag läst på länge.. samma med anti sladd då?.. bättre att lära sig att häva en sladd?!.. eller bygga muskler så du inte behöver styr/broms servo.. ?!

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweMerlin:

Det är väl bättre att folk lär sig att backa, utan kamera. Använder man kameran så glömmer man bort hur man backar utan den och ”vips” är kameran sönder och man kan inte backa. Bättre utan, således.

Det är väl bättre att folk börjar skriva för hand på papper, utan skrivmaskin eller dator. Använder man skrivmaskin/dator så glömmer man bort hur man skriver förhand och "vips" är datorn sönder kan man inte skriva. Bättre utan, således.

Permalänk
Medlem

För övrigt så är många bilar du fått förslag på i denna tråden inget för dig..
Mazda cx3 är en Mazda 2 på styltor.. dvs för liten för dig då den är en småbil..

och om man ska ställa Volvo v70 mot en saab så ska du välja mellan saab 9-5(og) och inte 9-3 då dom är i olika storleksklasser.. överlag så är "alla" suvar i regel för små för att få plats med bilbarnstolar och barnvagnar..

Så.. nu har jag spammat klart i denna tråden ,)

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

För övrigt så är många bilar du fått förslag på i denna tråden inget för dig..
Mazda cx3 är en Mazda 2 på styltor.. dvs för liten för dig då den är en småbil..

och om man ska ställa Volvo v70 mot en saab så ska du välja mellan saab 9-5(og) och inte 9-3 då dom är i olika storleksklasser.. överlag så är "alla" suvar i regel för små för att få plats med bilbarnstolar och barnvagnar..

Så.. nu har jag spammat klart i denna tråden ,)

Det är en Mazda 3 på styltor, mazda 2 är en så otroligt billig bil så de går inte att göra om den till något mer än vad den redan är och det är inte mycket, äger själv en mazda 2 2013 och kollar nu på en CX-3 för den är galet mycket mindre.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Att skaffa en hybrid är väldigt dyrt i nuläget och den frågan är att ingen vet hur länge en hybrids elmotor håller när bilen har fått gå några tusen mil. Hybrider är i mognadsfasen så det är inte någon bra idé att slå till på hybrider om man inte köper nytt.

Min RX400h fr 06 går som en klocka. Köpte den med 9k på mätaren, nu 6k senare har det fortfarande inte varit något problem. Bara service varje år.
Tyvärr är väl Lexus bland de dyrare att serva, men har en kille som gör det vid sidan av..
Jag kan ha haft tur, men intrycket fr andra Lexushybridanvändare är att det sällan är problem med dem. Så allt är inte omoget skit
Tycker dock du har en poäng i att man ska va aktsam, läsa på ordentligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk

Jag skulle söka mig mot en BMW 520. Med den budgeten borde det finnas att få tag på årsmodell 2008-2010. Hög åkkomfort med låg ljudnivå i kupé samt bränslesnåla motorer både på bensin och diesel sidorna. Titta även på OPEL Insignia.

Visa signatur

Vatten - 5950x - rtx3090 - ROG PG32UQX - HyperX nånting

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Det är en Mazda 3 på styltor, mazda 2 är en så otroligt billig bil så de går inte att göra om den till något mer än vad den redan är och det är inte mycket, äger själv en mazda 2 2013 och kollar nu på en CX-3 för den är galet mycket mindre.

Mazda 2 från 2013 är inte samma generation.. dom flesta tillverkare gör generationen efter något större..
Mazda cx3 är inte en Mazda 3 på styltor.. den bygger tekniskt på Mazda 2 men är något större ja..

EDIT: Jag anser fortfarande att en Mazda cx3 är på tok för liten för barnstol och barnvagn..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk

TS. Det är en bra budget du har, att ha en bil i 10år är en lång tid för ett bilägande och därför bör du hitta en så ny bil som möjligt. Bilar i din budget är redan omkring 5 år och ska därför hålla 15år minst. Vid den åldern kan många problem uppstå. Så hur många mil kör du på ett år? Har du något som helst intresse av att jobba med bilen själv? Sett till marknaden så ligger dieslar och automatare dyrare i pris än bensinare och manuella. Men mitt tips är att kolla på japanska bilar med tanke på din budget och krav på säkerhet

Skrivet av foxzox7:

Bättre reservdelsmarknad. Bara att sticka ner till någon självplock och plocka delar för svinlite pengar (inte nu kanske men om några år när bilarna förlorat lite av sitt värde).

Dock så är inte volvo billiga i drift, både service och orginaldelar på en V70 är dyrare än på en Mercedes (haft båda).

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Hitta en saab 9-3 2008- med 1,9 ttid motorn

kvittar om det är 130hk, 160hk, eller 180hk då det endast är mjukvaran som skiljer och med steg 1 chip så får du runt 210-220 hk

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Dock så är inte volvo billiga i drift, både service och orginaldelar på en V70 är dyrare än på en Mercedes (haft båda).

Nya orginaldelar är mycket möjligt dyrare men om man köper begagnade (orginal)delar eller plockar själv från någon skrot är utbudet betydligt större och billigare.
Plockade själv nästan helt nya bromsok-fram, med volvo klistermärke o allt, till en v70 från en skrot. Kostade runt 200-300kr styck tror jag. Kör runt med dem än idag. Snorbilligt om man är redo att mecka lite själv.

Permalänk
Medlem

Sen köp från en pålitlig företag. Skulle inte själv köpa av privat för en sånn summa. Kan finnas dolda fel fast bilen är ny. Köpte själv en golf plus -06 körd 137.000km av ett företag. Dubbelmassa svänghjulet var slut och behövde bytas. Hördes endast på kall motor och när man stod brevid, så jag märkte inget efter jag hade provkört. Men betalade 50/50 av reparationen tack vare företag har skyldigheter.

Bilen är automatare, med DSG lådan som sägs går sönder på rullande band. Nu har bilen rullat 188.000km utan problem med lådan och jag skulle inte gå tillbaka till en manuell växlad mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Golf kombi blir mitt förslag. Inte lika rymlig som Passat men mycket billigare. 9-3 är/var en bra bil på sin tid men det är ingen bil för småbarnsföräldrar, bagageutrymmet är alldeles för litet.

Med TS budget får man en nästan ny Golf kombi MkVII, 1-3 år gammal och 2000-4000 mil. Inte världens roligaste bil att köra (iaf inte med minsta motorn) men säker, rymlig och ganska billig i drift. Märkesservicen är ganska dyr men när garantin gått ut behöver man ju inte bry sig om det. MkVII har faktiskt större bagageutrymme än både V70 och förra versionen av Passat (-2014).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Lägger till denna också, det är en 9-5, den är snäppet rymligare än 9-3 modellen, faktum är att för priset på 104 000 kr och endast ca 5000 mil är denna ett bra fynd; http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_5_2_0t_BIOPWR_1_AG_DRA...

Motorn är B205E, det är det senaste utförandet och den fungerar bra.

Den är inte bara "snäppet" rymligare den är mycket rymligare speciellt bak, Fram är 9-3 ok dock är det rätt hårda säten tyvärr. Har själv en 9-5 2,0t bio fast vector och är väldigt nöjd med komforten personligen tycker jag stolarna i 9-5 är mycket bättre. Men kvalitet på inredningen (dörrsidor osv) är lika usel som i 9-3orna tyvärr verkar som de förstörde 9-5an efter faceliftet... Ska plocka ner de till sommarn och fixa bättre material i handtagen osv.
Bensinförbrukningen ligger oftast på 0,81 och har jag kört slarvigt 0,92 (98 oktan)
9-3ornas fördel är bränsleförbrukningen som ligger på 0,6-0,8.

Men bra bilar om man kan stå ut med att handtag och grejer knakar om man tar på dom.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Mazda 2 från 2013 är inte samma generation.. dom flesta tillverkare gör generationen efter något större..
Mazda cx3 är inte en Mazda 3 på styltor.. den bygger tekniskt på Mazda 2 men är något större ja..

EDIT: Jag anser fortfarande att en Mazda cx3 är på tok för liten för barnstol och barnvagn..

jaha okej det förklarar en billiga prislappen på CX-3 isåfall om de använder mazda 2's bottenplatta men körkänslan är ju densamma som mazda 3 som jag provkörde samtidigt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Ett het tips!!!
Provkör dom bilarna som DU själv är intresserad av.
Ta inte första bästa , det finns många bra bilar i den prisklass i alla diverse märken och modeller.
Lycka till

Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

"Samma sak med t ex autobroms. Bättre att vänja sig vid att vara uppmärksam för plötsligt fungerar inte autobromsen längre och ”vips” medan Tant Agda skickar textmeddelande (”dyker något upp så bromsar ju bilen själv”) så kör hon på något. Bättre utan, således."

Det var nog det dummaste jag läst på länge.. samma med anti sladd då?.. bättre att lära sig att häva en sladd?!.. eller bygga muskler så du inte behöver styr/broms servo.. ?!

Inget fel på muskler. Nej, vad jag menar är sådant som ger en s k falsk trygghet.

Vi har t ex zebralagen där fotgängare fått en falsk trygghet i och med lagstiftning. Antalet olyckor vid övergångsställena ökade, nämligen. Falsk trygghet ger ökade mängd olyckor. Autobroms är falsk trygghet i och med den, som all annan elektronisk bling-bling, kan upphöra att fungera och då folk litar på sådant som ger falsk trygghet så orsakas då olyckor som annars inte hade behövt hända.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Kör en Skoda Octavia, och är supernöjd. Köpte den fabriksny 2012 och har kört 10000 problemfria mil. Man kan säga att det är som att köpa en VW för billigare peng (likvärdig VW kostar runt 40-50k mer) Det är ändå samma delar och bilar ihopskruvade i Tjeckien håller högra kvallitet enligt tester.
Köp en Octavia RS kombi så får du en perfekt familjebil som även är rolig att köra !

Visa signatur

Core i7 2600@4Ghz - 16GB Corsair Vengenace@1600Mhz - 90GB Corsair Force3 SSD - WD 1TB HDD - EVGA GTX970@1501Mhz - Corsair TX650 PSU - AcerXB270HU 144Hz/GSYNC/1440p - Biltema högtalare med subwoofer. MSI P67A G45 MB *-*-* 11000 poäng Firestrike, 3050 poäng Unigine Heaven, default 2560x1440 *-*-* Windows 7 64. Byggd 2011

Permalänk
Medlem

Om du ökar budgeten en aning får du en ny Kia Ceed kombi, borde räcka långt om du inte ska ha mer än 2 barn.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Att skaffa en hybrid är väldigt dyrt i nuläget och den frågan är att ingen vet hur länge en hybrids elmotor håller när bilen har fått gå några tusen mil. Hybrider är i mognadsfasen så det är inte någon bra idé att slå till på hybrider om man inte köper nytt.

hmm finns många elbilar som har visat sej vara riktigtbra, prius är ett exempel, vet alla hatar på den, men finns företag som kan göra dej ännu gladare om de får meka med den och uppdaterar din mjukvara och byter dina batterier, en äldre kompis och hans familj har varit glada i 7år nu.

Jag ville mest komma till att lpg hybrider är guld, det e fortfarande bensin motor med gas installation*, jag bor i polen och det e många här som kör med lpg hybrider för det är så billigt, även billigt att konvertera(6-13k kr för konverteringen i polen, skillnaden är effektiveten på bränningen, de dyrare får dej att spara mer per mil, annars så sparar du redan mycket med den billiga). Men tror att sverige rädda att förlora för mycket i skattepengar eller skydda sin miljö för mycket eller kanske bara att har nåt förhållande med ryssland...

men alla har sin "magkänsla" man kommer ändå köpa/göra det som ens kropp hade bestämmt sej för, man letar bara efter bekräftelse för sitt val..

Permalänk

Oh my, jag får tacka för all respons, historier och erfarenheter ni delar med er av, mycket trevligt.
Kommer självklart provköra de bilar jag är intresserad av

En liten fråga bara, hur är det med diesel kontra bensin/etanol/gas?
Och det där med att byta partikelfilter är tydligen inte heller så billigt, lite av den avskräckande biten med dieslarna (vad jag har läst).

Kör för övrigt max 1000 mil per år, förra året blev det knappt 700 och som det ser ut så kommer det inte bli speciellt mycket mer de kommande åren heller då mitt förhoppningsvist kommande jobb inte ligger många meter ifrån där vi bor.

EDIT: Hur är det med KIA? Är det bra bilar? Hittat lite KIA Ceed's 15 modeller i min prisklass men har ingen erfarenhet från dessa.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

EDIT: Hur är det med KIA? Är det bra bilar? Hittat lite KIA Ceed's 15 modeller i min prisklass men har ingen erfarenhet från dessa.

Som jag skrev är du nära en ny kia.
Min dotters mamma köpte en ny ceed innan vi gick skiljda vägar, den fungerar fint efter 5 år och drar inte mycket.
En polare köpte en sportage och den rullar på bra med efter drygt 3 år.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

EDIT: Hur är det med KIA? Är det bra bilar? Hittat lite KIA Ceed's 15 modeller i min prisklass men har ingen erfarenhet från dessa.

Hur hållbarheten är kan ju ifrågasättas. Iaf på den asiatiska marknaden. Men deras modeller i europa är annorlunda från de som säljs där.

Permalänk

Köpte nyligen en ny Opel Astra 1,4l och 140hk så mycket liten motor =drar snålt men ändå 140hk och ingen vikt så du behöver inte bekymmra dig om att ej komma fram. Bästa köpet jag gjort på bil för 159k

Samma snygga färg som jag har

Permalänk
Medlem

Toyota Avensis eller Volvo V70.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Oh my, jag får tacka för all respons, historier och erfarenheter ni delar med er av, mycket trevligt.
Kommer självklart provköra de bilar jag är intresserad av

En liten fråga bara, hur är det med diesel kontra bensin/etanol/gas?
Och det där med att byta partikelfilter är tydligen inte heller så billigt, lite av den avskräckande biten med dieslarna (vad jag har läst).

Kör för övrigt max 1000 mil per år, förra året blev det knappt 700 och som det ser ut så kommer det inte bli speciellt mycket mer de kommande åren heller då mitt förhoppningsvist kommande jobb inte ligger många meter ifrån där vi bor.

EDIT: Hur är det med KIA? Är det bra bilar? Hittat lite KIA Ceed's 15 modeller i min prisklass men har ingen erfarenhet från dessa.

Hej.
Äger inte en KIA själv men har hört mycket bra om dom bilarna.
Kia´s bilar byggs i Europa för den europeiska marknaden " Slovakien "
Med tanke på att du inte kör så många mil per år hade jag satsat på en bensinare. Äger själv en etanol/bensin och just nu skiljer det för lite mellan bensin/etanol för att löna sig att köra på etanol. Räkna ut att det ska skilja 4kronor litern för att etanol ska bli billigare för min bil , dricker 0,35 mer än när man tankar bensin. Sen har du kortare service intervaller om du kör med enbart etanol.
Att köpa begagnat är ALLTID som att köpa grisen i säcken , ibland har man tur ibland inte.
Lycka till med bilköpet.
Mvh /Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Slår ett slag för Volvo.

En god vän till mig har en V70N, (den som är på sista produktionsåret i år) som är från 2010. Och den har skött sig exemplariskt.

Själv har familjen haft V70 -99 mk1, som såldes vid 35K mil. Som fortfarande rullar hos en målerifirma.

Och nu på senare tid en XC70N.
Måste säga att bilarna är välbyggda, solida, Lacken känns riktigt ordentlig, Och framförallt bilen är avslappnande att köra. Utrymmena är bra, och duger gott åt en vuxen familj påväg till fjällen.

Om jag skulle välja ett bilmärke förutom Volvo, så känns Skoda med sin Superb som ett intressant alternativ.

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk

skulle vilja slå ett slag för volvo v60 , den har exakt det du söker och ligger i din prisklass, väldigt mycket bil för pengarna du kommer förmodligen hitta en med lull lull okså + automat för en väldigt bra peng.

blocket sökning

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=volvo+v60&cg=0&w=3&st=s&...

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10