Vill lära mig programmera STEAM Trading bot

Permalänk
Medlem

Vill lära mig programmera STEAM Trading bot

Som rubriken lyder så vill jag lära mig programmera steam trading bot och jag har verkligen inga kunskaper om programmering men i 2:an så kommer vi påbörja med det men nu är det så att jag lära mig programmera lite i förväg.

All hjälp uppskattas

Mvh Amin

Permalänk
Medlem

Vet inte om vi kan hjälpa dig med det, då det går emot steams SSA (STEAM® SUBSCRIBER AGREEMENT)

Står följande på paragraf 4.

You may not use Cheats, automation software (bots), mods, hacks, or any other unauthorized third-party software, to modify or automate any Subscription Marketplace process.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska lära dig grunderna först, det blir nog svårt att programmera en Steam bot från grunden utan några som helst förkunskaper.

Nöjer du dig med en färdig Steam trading bot så länge finns det färdiga projekt på Github att ladda ner, finns även en länk till en guide om hur man konfigurerar den, men även då underlättar det med lite kunskaper om programmering i största allmänhet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Försökte mig på det en gång, var ett jefla pyssel. Rekommenderar inte det som ett första projekt, och även för att det inte är tillåtet enligt steams användaravtal

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Har inte csgolounge o.s.v. trading bots? Eller snackar ni om något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av themuppetking:

Har inte csgolounge o.s.v. trading bots? Eller snackar ni om något annat?

Dessa sidor har ett avtal med Steam vilket ger dem tillstånd till att använda dedikerade bottar från Steam själva. Det är inget som skaparna av CSGL själva har ordnat, i.s.f. skulle dem åka ner illa kvickt.

TS: Att lära sig är aldrig fel, men att börja med något som du inte kommer få använda är väl lite meningslöst.
Ett tips är väl att börja på grunderna i det språk ni kommer programmera i skolan, det hjälper dig otroligt mycket och låter dig lägga ner tiden på att förbättra dig istället för att lära dig från början. Det kommer även vara lättare att förstå vad ni får i uppgift, vilket resulterar i färre frågetecken och mer avancerade uppgifter

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Om du vill ge dig på en bot så kan du prova dig på att programmera en bot för twitch chat.
har inte gjort detta själv, men har hört från flera att det ska vara relativt enkelt att göra med t.ex. Java.
Kika lite här eller googla runt om du är intresserad:
http://www.jibble.org/pircbot.php

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, ska försöka lära mig grunderna först som sagt och senare in på några projekt

Permalänk
Skrivet av Amin99:

Tack för svaren, ska försöka lära mig grunderna först som sagt och senare in på några projekt

Så länge du brinner för det, så kan du göra det. Men försök inte ha det som ett första projekt. Lär dig programmera, lär dig grunderna, sen när du börjar förstå hur allt hänger ihop och du kan läsa dig till hur du löser problemen du fastnar i på vägen. Då kan du börja med ditt projekt. Att lära sig programmera tar lång tid, även efter skolan är man långt ifrån en "bra" programmerare. Man blir aldrig fullärd och det finns alltid något att utbilda sig i, vilket är det roligaste med yrket.