Fick råd om att köpa mer RAM minne - Frågor.

Permalänk
Medlem

Fick råd om att köpa mer RAM minne - Frågor.

Hej, jag fick nyligen råd om att köpa mer RAM minne till min burk.
Har lite frågor just kring det, visar först vad jag har.

GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB
PCI-Express 3.0,

RAM minnen: HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black
2x4GB 1600MHz DDR3 CL10 DIMM (Kit of 2) HyperX Fur

Moderkort: ASUS Z97-E (White box), Socket-1150
ATX, Z97, DDR3, 2xPCIe-x16, SLI/CFX, VGA, DVI, HDM

Processor: Intel Core i7-4790K
Socket-LGA1150,Quad Core,4.0GHz,8MB,88W,22nm,HD460

Fråga 1. Har en stor kylare (hyper 212 evo) som tyvärr tar så stor plats att 1 RAM kort kommer inte kunna sitta i... Ska jag hellre köpa 2x 8GB kort som jag kan sätta in? Eller skulle ni rekommendera en annan kylare och sedan bara köpa 2x 4GB kort till ?
Fråga 2. Hur vet jag vilka kort som passar min burk / moderkort? Eftersom det står DDR3 på moderkortet betyder det att den bara kan stöda upp till DDR3? Alltså inte DDR4?
Fråga 3. På RAM minnen när man tittar i butikerna så står det MHZ på korten, det jag tydligen har nu är "1600MHz" betyder det att jag måste hitta kort som enbart är "1600MHz"?
Fråga 4. Då det står att GPU:n klarar 4GB betyder det att den inte kan hantera högre än 4GB ram?
Fråga 5. Vilka kort råder ni mig att köpa? Skulle ni uppgradera något annat, tex Moderkort?

Tack på förhand!

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem

Hej Benna!

Vad är anledning till att du vill uppgradera med mera minne?

Fråga 2: Stämmer. DDR4 funkar inte
Fråga 3: Just minnen är ganska petigt, man ska inte blanda olika modeller, och allra helst ska samtliga minnen inte bara vara samma modell utan vara från samma kit för att vara garanterad att de funkar ihop
Fråga 4: Nej, det betyder att ditt grafikkort har 4GB minne och har ingen koppling till hur mycket internminne du har

Permalänk
Medlem

Fråga 1.
Du ska helst köra två ram minnen i dual channel på din cpu, din kylare borde inte ta över ram slotten dock så länge du har kyl flänsen lodrät.

Fråga 2.
Ditt moderkort stödjer alla ram minnen för ddr3 till en speciell max hastighet, du kan inte ha ddr4.
Fråga 3.
Du behöver inte ha med mer eller mindre hastighet, du kommer inte märkliga någon skillnad. Ditt mobo borde stödja alla sorts ddr3 hastigheter.
Fråga 4.
Ditt grafikkort har ett eget vram, det är inte kopplat till ditt ram.
Fråga 5.
Det enda du kommer tjäna på är att köpa 2 st 8gb så länge du inte vill köpa en ny extreme Intel cpu för 10000kr

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av morper:

Hej Benna!

Vad är anledning till att du vill uppgradera med mera minne?

Fråga 2: Stämmer. DDR4 funkar inte
Fråga 3: Just minnen är ganska petigt, man ska inte blanda olika modeller, och allra helst ska samtliga minnen inte bara vara samma modell utan vara från samma kit för att vara garanterad att de funkar ihop
Fråga 4: Nej, det betyder att ditt grafikkort har 4GB minne och har ingen koppling till hur mycket internminne du har

Jag fick tipset då jag klaga på att jag hade fryslagg i spel... skulle också vara kul att Streama samtidigt som man spelar.
Så det bästa vore i så fall att skaffa 2x 8GB kort, har du något du kan rekommendera?
Angående GPU:ns 4GB, vad syftar det på?

Tack för svar föresten!

Skrivet av Paontuus:

Fråga 1.
Du ska helst köra två ram minnen i dual channel på din cpu, din kylare borde inte ta över ram slotten dock så länge du har kyl flänsen lodrät.

Fråga 2.
Ditt moderkort stödjer alla ram minnen för ddr3 till en speciell max hastighet, du kan inte ha ddr4.
Fråga 3.
Du behöver inte ha med mer eller mindre hastighet, du kommer inte märkliga någon skillnad. Ditt mobo borde stödja alla sorts ddr3 hastigheter.
Fråga 4.
Ditt grafikkort har ett eget vram, det är inte kopplat till ditt ram.
Fråga 5.
Det enda du kommer tjäna på är att köpa 2 st 8gb så länge du inte vill köpa en ny extreme Intel cpu för 10000kr

Har 4 "uttag" för RAM minnen, varav 1 och 3 är brunfärgade och 2 och 4 är svartfärgade... just nu använder jag 2-4, antar att det är på samma sätt jag ska plugga in 2x 8GB korten ifall jag nu fixar det... ?
Hur ser man skillnad på 1600MHz och tex 2133MHz/2600MHz?
VRAM som betyder virtuellt ram? Är det något som är inbyggt i gpu:n?
Angående ditt svar 5, du menar att det är värt för mig att köpa 2x 8GB ram kort istället för att omjustera eller köpa ny kylare etc?

Tack för svar!

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem

1. Det är inte omöjligt att minnen av typen low profile (LP) får plats under kylaren du har. (Inte heller omöjligt att du måste montera bort kylaren för att komma åt att få dit minnena). Har du råd så köp 2x8GB low profile...får de plats under kylaren så kan du ju köra med både gamla och nya (=24GB), annars byter du de gamla mot de nya och kör med 16GB.

2. Du skall ha DD3 (och inte DDR3 SODIMM, de är för laptops och småformatsdatorer).

3. Nej. Hastigheten som anges är vad minnena garanteras klara. Om vi bortser från möjlig överklockning så kommer alla minnen köras i den hastighet de långsammaste är specificerade för. Tänker du köra dina gamla 1600MHz-minnen tillsammans med de nya är det alltså ingen större poäng i att betala extra för minnen specifierade för högre hastighet än just 1600 MHz.

5. Såvida ditt moderkort inte saknar ngn funktion du verkligen behöver så finns ingen anledning att byta. Ditt moderkort och din CPU står sig mycket väl prestandamässigt, även mot de nyaste modellerna, så att byta vore slöseri med pengar. Vad gäller minneskort/-moduler skulle jag föreslå exempelvis http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1292952

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benna:

VRAM som betyder virtuellt ram? Är det något som är inbyggt i gpu:n?

VRAM = Video RAM. Det är grafikkortets eget minne, det brukar sitta minnen fastlödda runt omkring GPUn på grafikkortets kretskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

VRAM = Video RAM. Det är grafikkortets eget minne, det brukar sitta minnen fastlödda runt omkring GPUn på grafikkortets kretskort.

Oh god, :$ Tack.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

1. Det är inte omöjligt att minnen av typen low profile (LP) får plats under kylaren du har. (Inte heller omöjligt att du måste montera bort kylaren för att komma åt att få dit minnena). Har du råd så köp 2x8GB low profile...får de plats under kylaren så kan du ju köra med både gamla och nya (=24GB), annars byter du de gamla mot de nya och kör med 16GB.

3. Nej. Hastigheten som anges är vad minnena garanteras klara. Om vi bortser från möjlig överklockning så kommer alla minnen köras i den hastighet de långsammaste är specificerade för. Tänker du köra dina gamla 1600MHz-minnen tillsammans med de nya är det alltså ingen större poäng i att betala extra för minnen specifierade för högre hastighet än just 1600 MHz.

5. Såvida ditt moderkort inte saknar ngn funktion du verkligen behöver så finns ingen anledning att byta. Ditt moderkort och din CPU står sig mycket väl prestandamässigt, även mot de nyaste modellerna, så att byta vore slöseri med pengar. Vad gäller minneskort/-moduler skulle jag föreslå exempelvis http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1292952

Tack för ditt svar! Uppskattas väldigt!

Ska se till att köpa de du tipsa om då de är "low-profile" förhoppningsvis kan jag sätta in dem (antar att det är höjden på dem som är lite kortare?

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benna:

Jag fick tipset då jag klaga på att jag hade fryslagg i spel... skulle också vara kul att Streama samtidigt som man spelar.

Om du inte redan har en SSD-hårddisk, så är det garanterat en bättre uppgradering för pengarna. Tror inte för lite minne i ett spel som CS är problemet med "stuttering".

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azureye:

Om du inte redan har en SSD-hårddisk, så är det garanterat en bättre uppgradering för pengarna. Tror inte för lite minne i ett spel som CS är problemet med "stuttering".

Håller med. 8GB är sällan en flaskhals och en SSD gör stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Om du inte redan har en SSD-hårddisk, så är det garanterat en bättre uppgradering för pengarna. Tror inte för lite minne i ett spel som CS är problemet med "stuttering".

CSGO är installerat på SSD:n och får fortfarande millisekunder med fryslagg...

Skrivet av snajk:

Håller med. 8GB är sällan en flaskhals och en SSD gör stor skillnad.

Samma svar som ovan, har en SSD och CSGO är installerat på den får fortfarande frys-spikes

Borde kanske göra en ny tråd angående just dessa problem som jag fått efter jag installerat GTA V (?)

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benna:

Borde kanske göra en ny tråd angående just dessa problem som jag fått efter jag installerat GTA V (?)

Det tycker jag. För har väldigt svårt att se att extra minne skulle åtgärda problemet.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Benna:

CSGO är installerat på SSD:n och får fortfarande millisekunder med fryslagg...

Samma svar som ovan, har en SSD och CSGO är installerat på den får fortfarande frys-spikes

Borde kanske göra en ny tråd angående just dessa problem som jag fått efter jag installerat GTA V (?)

Skrivet av Azureye:

Det tycker jag. För har väldigt svårt att se att extra minne skulle åtgärda problemet.

Nej precis. Dina komponenter är inte så dåliga att de borde ge sådana problem så då är det ganska stor sannolikhet att de beror på något annat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Benna:

Jag fick tipset då jag klaga på att jag hade fryslagg i spel... skulle också vara kul att Streama samtidigt som man spelar.
Så det bästa vore i så fall att skaffa 2x 8GB kort, har du något du kan rekommendera?
Angående GPU:ns 4GB, vad syftar det på?

Tack för svar föresten!

Har 4 "uttag" för RAM minnen, varav 1 och 3 är brunfärgade och 2 och 4 är svartfärgade... just nu använder jag 2-4, antar att det är på samma sätt jag ska plugga in 2x 8GB korten ifall jag nu fixar det... ?
Hur ser man skillnad på 1600MHz och tex 2133MHz/2600MHz?
VRAM som betyder virtuellt ram? Är det något som är inbyggt i gpu:n?
Angående ditt svar 5, du menar att det är värt för mig att köpa 2x 8GB ram kort istället för att omjustera eller köpa ny kylare etc?

Tack för svar!

Givetvis kan du blanda modulerna till en viss gräns. Du kan köra 2x4 (8GB) eller 4x4 (16GB) eller 2x8 (16GB). Det viktiga här är att du kör 2 av samma modul, då det annars påverkar prestandan. Eftersom du redan har 2x4 så skulle jag köpa exakt samma kit som du redan har så du får 4x4 (16GB).

Hoppas det inte blev för rörigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Håller med. 8GB är sällan en flaskhals och en SSD gör stor skillnad.

Helt felaktigt, beror helt på spel.
Csgo går ju att spela på en brödrost så där spelar ram ingen roll men spel som:
GTA V, Battlefield 4, Arma 3, Shadow of mordor, Witcher 3, Farcry 4
Här vill du ha mer en 8gb annars kommer du uppleva massvis med lagg förutsatt att du kör högreupplösning och inte 800x600

drog ut ena 8g stickan förra veckan för att starta upp en gammal burk och 1440p med max inställningar i gta v så var det inte spelbart
såg mer ut som att jag titta på sitllbilder

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Det tycker jag. För har väldigt svårt att se att extra minne skulle åtgärda problemet.

Done! Inga svar än, du kan se inlägget här:
#15937894

Skrivet av snajk:

Nej precis. Dina komponenter är inte så dåliga att de borde ge sådana problem så då är det ganska stor sannolikhet att de beror på något annat.

Tur det, men svårt att sätta fingret på vad som orsakar det i så fall...

Skrivet av KaffeMedKotlett:

Givetvis kan du blanda modulerna till en viss gräns. Du kan köra 2x4 (8GB) eller 4x4 (16GB) eller 2x8 (16GB). Det viktiga här är att du kör 2 av samma modul, då det annars påverkar prestandan. Eftersom du redan har 2x4 så skulle jag köpa exakt samma kit som du redan har så du får 4x4 (16GB).

Hoppas det inte blev för rörigt

Mjae, när du säger modul menar du uttagen på moderkortet eller menar du "samma kit" ? Då jag nu har 2x 4GB, kan jag försöka köpa 2x8GB LP och försöka koppla dem till de återstående ramuttagen som finns öppna? (alltså 24GB totalt) skulle det funka? annars får jag helt enkelt köra med 2x 8GB korten och ersätta dem med de jag har nu.

Skrivet av Allihopa:

Helt felaktigt, beror helt på spel.
Csgo går ju att spela på en brödrost så där spelar ram ingen roll men spel som:
GTA V, Battlefield 4, Arma 3, Shadow of mordor, Witcher 3, Farcry 4
Här vill du ha mer en 8gb annars kommer du uppleva massvis med lagg förutsatt att du kör högreupplösning och inte 800x600

drog ut ena 8g stickan förra veckan för att starta upp en gammal burk och 1440p med max inställningar i gta v så var det inte spelbart
såg mer ut som att jag titta på sitllbilder

Förståeligt, men det skumma är då att GTA V fryste inte alls innan, jag har ominstallerat GTA V för att jag tänkte att det skulle vara kul igen och problemen börja uppstå först nu.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Inaktiv

@Benna

Varje modul är en RAM pinne / sticka. Du har just nu 2 stycken 4GB (2x4GB). Antingen köper du ett identiskt kitt med 2x4GB, om du kan hitta exakt samma som du redan har köpt. Eller så byter du ut 2x4 mot 2x8 eller rent av 4x8 (32GB), vilket iofs är lite overkill. Men jag skulle inte köra 2x4 och 2x8 samtidigt, pga ev. skillnader i modulerna som kan ställa till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

@Benna

Varje modul är en RAM pinne / sticka. Du har just nu 2 stycken 4GB (2x4GB). Antingen köper du ett identiskt kitt med 2x4GB, om du kan hitta exakt samma som du redan har köpt. Eller så byter du ut 2x4 mot 2x8 eller rent av 4x8 (32GB), vilket iofs är lite overkill. Men jag skulle inte köra 2x4 och 2x8 samtidigt, pga ev. skillnader i modulerna som kan ställa till det.

Hittar inte samma typ med "LP" då jag behöver det för att det ska fungera.
Om jag lägger ihop så att jag får 24GB på vilket sätt kan det förekomma problem?

Tack på förhand

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Benna:

Hittar inte samma typ med "LP" då jag behöver det för att det ska fungera.
Om jag lägger ihop så att jag får 24GB på vilket sätt kan det förekomma problem?

Tack på förhand

Är lite osäker på det exakta här, men har för mig det har med latenser och ibland även spänningen att göra. Folk har fått alla möjliga konstiga problem när RAM minnen blandas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allihopa:

Helt felaktigt, beror helt på spel.
Csgo går ju att spela på en brödrost så där spelar ram ingen roll men spel som:
GTA V, Battlefield 4, Arma 3, Shadow of mordor, Witcher 3, Farcry 4
Här vill du ha mer en 8gb annars kommer du uppleva massvis med lagg förutsatt att du kör högreupplösning och inte 800x600

drog ut ena 8g stickan förra veckan för att starta upp en gammal burk och 1440p med max inställningar i gta v så var det inte spelbart
såg mer ut som att jag titta på sitllbilder

Spel använder inte så mycket ram, antagligen kör du andra program som påverkar men det kan också vara så att eftersom du drog ut en sticka så blev det single channel vilket är sämre prestanda

Permalänk
Medlem

Köp 2 x 8GB Low Profile DDR3 RAM och sälj de du har nu här på marknaden.

Minnen som Asus testat med ditt moderkort: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1150/Z97-C/Z97_4DIMM_1...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Köp 2 x 8GB Low Profile DDR3 RAM och sälj de du har nu här på marknaden.

Minnen som Asus testat med ditt moderkort: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1150/Z97-C/Z97_4DIMM_1...

Om jag bara ska ersätta de jag har nu med 2x8GB istället för 2x4GB så behöver jag inte ha "Low profile" då de jag har nu fungerar som de ska och det är inte "low profile" på dem, (använder jack 2 och 4)... Det är jack 1 -3 som jag inte kan använda då Kylaren tar över platsen på jack 1 (därav skulle det vara värt att ha Low profile ifall det skulle kunna platsa då) men om jag ska ersätta så är det väl bara att ersätta de jag har nu med vanliga, alltså inte low profile?

Angående din pdf, måste jag gå enligt dem ? Kan jag inte köpa de jag tänkte? Rättare sagt dessa:
http://www.inet.se/produkt/5315256/corsair-16gb-2x8gb-ddr3-cl...

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Spel använder inte så mycket ram, antagligen kör du andra program som påverkar men det kan också vara så att eftersom du drog ut en sticka så blev det single channel vilket är sämre prestanda

jag kör mycket det stämmer, men att spel drar lite är inte sant, gta kör mellan 3-6gb beroende på inställningar

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benna:

Om jag bara ska ersätta de jag har nu med 2x8GB istället för 2x4GB så behöver jag inte ha "Low profile" då de jag har nu fungerar som de ska och det är inte "low profile" på dem, (använder jack 2 och 4)... Det är jack 1 -3 som jag inte kan använda då Kylaren tar över platsen på jack 1 (därav skulle det vara värt att ha Low profile ifall det skulle kunna platsa då) men om jag ska ersätta så är det väl bara att ersätta de jag har nu med vanliga, alltså inte low profile?

Angående din pdf, måste jag gå enligt dem ? Kan jag inte köpa de jag tänkte? Rättare sagt dessa:
http://www.inet.se/produkt/5315256/corsair-16gb-2x8gb-ddr3-cl...

Jag förstår. Någon annan kan säkert om det påverkar negativt att använda slot 2 och 4 istället för 1 och 3, jag vet inte dock.

Angående PDF:n så behöver du inte följa den slaviskt, det är mer en fingervisning över vad moderkortet klarar av. Jag följer aldrig den till 100%

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

@Allihopa: De flesta spel är Win32 applikationer och dessa kan bara allokera 2 GB RAM.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@Allihopa: De flesta spel är Win32 applikationer och dessa kan bara allokera 2 GB RAM.

Om inte LAA flaggan är satt, då blir det 3GB(4?), tror inte det är många 32bit spel från dom senare år som inte har det påsatt.
(helt utan källa, har bara kollat några få UE3 spel)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@Allihopa: De flesta spel är Win32 applikationer och dessa kan bara allokera 2 GB RAM.

De flesta nya stortitlar kör ju 64-bit. GTA V, Star Wars, med många, många fler. 2015 var den stora brytpunkten.

CS:GO är ju lastgammalt och kör således 32-bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrlMrt:

De flesta nya stortitlar kör ju 64-bit. GTA V, Star Wars, med många, många fler. 2015 var den stora brytpunkten.

CS:GO är ju lastgammalt och kör således 32-bit.

Nu har jag ingen statistik men vågar nog påstå att till antalet utgivna titlar så leder 32-bitars stort. Hur många av dessa titlar som fortfarande går att spela på ett modern OS vet jag inte men gissar att även det antalet är större än antalet befintliga 64-bitars spel.
Det finns faktisk dem som fortfarande spelar äldre spel... lirar fortfarande COD:BO

En intressant iakttagelse är att vissa spel anger 64-bitars OS som ett krav men är själva Win32-applikationer. Men ja, 64-bitar kommer snart dominera helt...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allihopa:

jag kör mycket det stämmer, men att spel drar lite är inte sant, gta kör mellan 3-6gb beroende på inställningar

Och det är antagligen räknat med vad hela systemet använder, alltså räcker 8GB fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Och det är antagligen räknat med vad hela systemet använder, alltså räcker 8GB fint.

Ne hela grejen med diskutionen var att det inte räcker Till nya spel med 8 GB
Missa du att läsa ?

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K