Fem medlemmar vinner priser från m.nu

Permalänk
Melding Plague

Fem medlemmar vinner priser från m.nu

Efter noggrant övervägande och ett visst tillskott humor kammar fem medlemmar hem vinster från m.nu med fokus på hemautomation.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis. Dock Intressant att den som hade "fel" kom tvåa och dem som hade "rätt" kom trea och fyra

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Grattis till vinnarna! Tycker ju personligen att @kent2 hade den roligaste lösningen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet vem vinnaren var av julkalendern den 24 dec?

Permalänk
Medlem

Hurra! Inte fel med en raspberry...

Kan bli en mediaserver med externt ljudkort av den. Tack!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Blev det verkligen rätt nu? Såhär såg det ut hos mig vid midnatt då tävlingen slutade.

Permalänk
Medlem

Japp! Stort grattis till alla vinnare. Bra jobbat.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Jag tycker XTRO hade den absolut roligaste lösningen

Permalänk
Medlem

Grymt sa grisen.
Är du värd XTRO.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Woho! Tror det är första gången jag vinner något i en tävling på the great interwebs.

Ska bli kul att byta ut min Tellstick NET till en modernare Vera Edge!

Tack så mycket !

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Nice! Den tackar jag för! Även om jag missade antalet med 1st
Kul med en tävling som inte krävde ett bidrag i form av en bild

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adchen:

Blev det verkligen rätt nu? Såhär såg det ut hos mig vid midnatt då tävlingen slutade.
http://i.imgur.com/460jC4R.png

Reagerade också på detta då det inte var hur många produkter som fanns i dagsläget utan vid tävlingens slut som var den sista frågan. Aja kul för de som vann : )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem

Hmm, jag gjorde ett program som gick igenom hela hemsidan och sparade undan varje artikel i en databas med artikelnummer som unikt id. Sidan gjorde jag ett front-end till databasen som presenterade statistik över hur många nya produkter som kommit med med avseende på tiden(senaste 2 åren) . Därefter estimerade jag hur många produkter dom skulle ha vid tävlingens slut.

Programmet gjorde detta på två sätt, ett genom att gå igenom alla kategorier och ett genom att gå gå igen alla produkter under "nya produkter" (där ligger alla produkter i ordning från deras första produkt till senaste, med undantag av vissa)

8 Dec fanns det 1645 unika artikelnummer på hemsidan (ser även paket som en unik produkt då de har ett unikt id samt egen lagerstatus). Detta var baserat på den första metoden. Den 17 dec skulle det då vara 1664,vilket det nästan var.

Trodde tävlingen handlade om att göra en bra gissning och inte sitta och hänga på låset sista dagen

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av XTRO:

Nice! Den tackar jag för! Även om jag missade antalet med 1st
Kul med en tävling som inte krävde ett bidrag i form av en bild

Och sen... ...hur stor sannolikhet är det att 2 med C= logga vinner pris i samma tävling, även om det är ett datorforum!?!?! Just sayin!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adchen:

Blev det verkligen rätt nu? Såhär såg det ut hos mig vid midnatt då tävlingen slutade.
http://i.imgur.com/460jC4R.png

En gissning är att sweclockers gick på prisjakts visning av antalet produkter, men det är fel, allt dyker inte upp direkt. Vissa produkter dyker inte upp alls, och det beror inte bara på att priset på produkten är 0 kr.

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

Och sen... ...hur stor sannolikhet är det att 2 med C= logga vinner pris i samma tävling, även om det är ett datorforum!?!?! Just sayin!

...och båda reggade på Swec 2002!

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehallq:

Hmm, jag gjorde ett program som gick igenom hela hemsidan och sparade undan varje artikel i en databas med artikelnummer som unikt id. Sidan gjorde jag ett front-end till databasen som presenterade statistik över hur många nya produkter som kommit med med avseende på tiden(senaste 2 åren) . Därefter estimerade jag hur många produkter dom skulle ha vid tävlingens slut.

Programmet gjorde detta på två sätt, ett genom att gå igenom alla kategorier och ett genom att gå gå igen alla produkter under "nya produkter" (där ligger alla produkter i ordning från deras första produkt till senaste, med undantag av vissa)

8 Dec fanns det 1645 unika artikelnummer på hemsidan (ser även paket som en unik produkt då de har ett unikt id samt egen lagerstatus). Detta var baserat på den första metoden. Den 17 dec skulle det då vara 1664,vilket det nästan var.

Trodde tävlingen handlade om att göra en bra gissning och inte sitta och hänga på låset sista dagen
http://i.imgur.com/yhwM4Ay.jpg

Tog du hänsyn till alla produkter som togs bort?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Tog du hänsyn till alla produkter som togs bort?

Nu har jag svårt att tro att några produkter verkligen tas bort, de flesta ligger ju kvar, men utan köp knappen (slut på lager).

Dessutom så tar mina beräknar alla produkter som finns på hemsidan. Dom som tagits bort finns ju inte på hemsidan. Så min beräkning på hur många produkter som det ökar med per dag är ju egentligen _hur många nya produkter per dag som stannar kvar på hemsidan_.

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L