Permalänk

Playstation 4 lag :s

Tjenare, köpte destiny idag. jag tycker att det känns som att det laggar och så.. jag använder en hdmi - dvi kan det vara det som är problemet ?

Permalänk
Medlem

Du får förklara vad du menar med laggar, finns många olika former av det.

Det sagt, din kabel är inte orsaken.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

@MugiMugi: Det är när jag ska ta upp siktet. när jag ska vrida mig och så det går typ trögt..

Permalänk
Medlem

@MajorCatz:

lirar du online? låter som en repig skiva, dålig uppkoppling, kan ju finnas många orsaker. Känns som dålig uppkoppling?

Permalänk

@sevoloth: spelar online fick nyss skivan. ehm har typ 6mb ner och 700kb upp i internet

Permalänk
Medlem

Det beror antagligen på att Destiny går i 30fps istället för 60fps. Upplever samma "fenomen" när jag byter mellan Destiny och andra spel. Inte mycket att göra åt saken

Permalänk

@Aiwzor: Men.. när jag tittar på andra streamers youtubers och sånt så ser det helt normalt ut men för mig är det bara skit.

Permalänk

Låter som du får hög input lag, eller att du får ställa in känsligheten när du siktar runt. kollat in "sensetivity" under setting/options>controllers etc.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MajorCatz:

@Aiwzor: Men.. när jag tittar på andra streamers youtubers och sånt så ser det helt normalt ut men för mig är det bara skit.

Det är för att det inte är du som kontrollerar kameran när du kolla på någon annan lite som att biofilmer inte ser ut att lagga (vanligtvis) och dom går i 24-ish FPS medan man (dom flesta) upplever det segt och laggigt så fort man har mindre än 60FPS i ett spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

@MajorCatz:
Hum, okej. Jag upplever att spelet är trögt samt att det hackar efter att ha spelat andra spel i 60fps. Det är dock något jag vänjer mig vid ganska snabbt (10min).
Om du upplever att det är så stor skillnad mellan det du ser jämfört med olika streamers så kanske det är något annat fel iaf. Jag har då ingen aning om vad det kan vara

Permalänk

@Aiwzor: Jag gissar väll på att det är för att jag har varit pc gamer hela livet och köpte nyss en ps4 hhh så jag vänjer nog mig. eftersom destiny är riktigt roligt ) men tack för hjälpen allihopa och får hoppas att jag vänjer mig vid det

Permalänk
Medlem

Kolla om din TV har ett "spel" läge, annars kanske den försöker behandla bilden med nån "100hz" teknik eller liknande och det slöar ju självklart ner responsen från din handkontroll till bild en del.